2011-10-20, 14:59
Medlem
dont_blame_mes avatar
jag har ett facebook inlägg som behöver massor med likes. vet ni någo sätt man kan få mycket facebook likes på? jag kan även tänka mig betala för att få mycket likes. då menar jag runt 1000 likes, eller 1000 retweets på twitter. vore guld om någon visste något bra. tack
Citera
2011-10-20, 23:30
Bannlyst
Mina vänners vänners kan kommentera mina statusar och mina bilder. Hur gör jag så att endast vänner kan kommentera dessa två?
Citera
2011-10-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuge
Citat:
Ursprungligen postat av Kaya
God afton,

Viss stalking-varning på min fråga menmen. Situationen är som följer:

Jag har en Facebook-vän (person 1), med vilken jag delar några vänner.
Person 1 har en facebook-vän (person 2). Person 1 och person 2 har även de några gemensamma vänner. Jag är inte vän med person 2 ska tilläggas.
Nu verkar det som person 1 och person 2 är inte vänner på facebook längre. Jag hittar inte person 2s namn i person 1s vänlästa, samt hittar jag inte person 2s namn i deras gemensamma vänners listor.

Däremot om jag går in på person 2s wall, går in på dennes vänner och söker efter person 2s namn i deras vänlistor hittar jag namnet.

Har de-friendat varandra? Mig veteligen kan man inte dölja en "friendship" gällande en person (dvs person 1s relation till person 2) eller för en viss person (dvs personerna 1 och 2 kan inte dölja att just de två är vänner på facebook).

Ser att vi undrar samma sak, konstigt att inte fler lagt märke till detta. Ingen här som vet hur detta kommer sig?
Senast redigerad av thuge 2011-10-21 kl. 00:44.
Citera
2011-10-21, 01:24
Medlem
Sorry om det är svarat redan men då kan någon förhoppningsvis någon citera det svaret.

Jag "råkade" byta till nya facebook, hur gör jag för att få tillbaka den gamla modellen? Det där med den nya profilen är ju verkligen urusel.
Citera
2011-10-21, 08:42
Avslutad
Hur gör man för att se vilka hemsidor ens vänner besöker mest eller de man själv besöker mest? Inte inte det på facebook.
Citera
2011-10-21, 12:48
Medlem
Hej jag har två frågor angående sidor på facebook.

* X personer talar om det här. Vad betyder det mer exakt? Alltså var pratar folk om ens sida?

* Återkoppling. Exempelvis: 2300 visningar 0,89% återkoppling. Vad innebär det?

Tack på förhand.
Citera
2011-10-21, 13:34
Medlem
anz1kts avatar
Jag har problem med Facebook på mitt arbete. Alla mina kollegor (på samma nätverk) kan sitta inne utan problem, men min internetsession hänger sig efter ett par minuter varje gång jag går in på Facebook. Vad kan detta bero på? Ingen av oss har tillgång till att gå in och ladda ner nya versioner av Java osv, så det kan inte hänga på det. Någonting annat? Internetinställningar?

Tack!
Citera
2011-10-21, 13:44
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thuge
Ser att vi undrar samma sak, konstigt att inte fler lagt märke till detta. Ingen här som vet hur detta kommer sig?

Går ni till vänner och använder ctrl+f direkt?
Hela listan med vänner laddas inte, du måste scrolla ner till botten för att ladda mer.. Vännen som inte finns kanske inte blir laddad direkt..
Citera
2011-10-21, 15:04
Medlem
thebulldozerducks avatar
Tjenare, har problem med min facebook chatt, den fliken längst ner till höger där man trycker upp chatt fönstret finns inte.
Ungefär på mitten till vänster där 20 top chatt vänner visades förr, där står det bara "Du är inte inloggad just nu. Om du vill chatta med dina vänner måste du logga in."
Klickat på "logga in" men inget händer. Har även provat att uppdatera siden, logga ut och logga in från facebook samt startat om datorn utan framgång

Några Idéer flashback ?

Edit: kan ju tillägga att det fungerar prima på min macintosh men inte på windows
Citera
2011-10-21, 16:03
Medlem
Hur gör man för att dölja sin vänlista för alla inklusive vännerna?
Citera
2011-10-21, 22:02
Medlem
Du går in på edit profile,samma sida där du fyller i relations status o familjemedlemmmar
där kan du välja om alla eller ingen eller några utvalda ska se dina vänner
Citera
2011-10-21, 22:43
Medlem
Kayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Går ni till vänner och använder ctrl+f direkt?
Hela listan med vänner laddas inte, du måste scrolla ner till botten för att ladda mer.. Vännen som inte finns kanske inte blir laddad direkt..

Hej! Tack för engagemanget.

Jag har testat både att scrolla ned och söka på namnet, men hittar inte person 2 på person 1s vänlista. Det är likadant på person 1s vänlista + de två gemensamma vänner jag och person 2 har, hen verkar inte finnas där. Som jag sa tidigare har person 2 hemlig vänlista och stängd profil i övrigt; men två inlägg hen skrivit på två av dennes vänners wall finns kvar, så när jag går in på dessa personers vänlista så hittar jag person 2 direkt. Vad är detta? Har min vän/person 1 + dennes gemensamma vänner (2 st) gjort gemensam sak och de-friendat person 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in