2011-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimora
Numera ser man ofta strax under folks statusuppdateringar etc: "Postades i närheten av valfri stad eller plats. Tex Örebro eller Fridhemsplan). Ser dock inte det på mina egna publicerade inlägg. Kan andra i alla fall se varifrån jag postar mina inlägg? I så fall, hur tar man bort det?

Bumpar.

För övrigt, har Facebook tagit bort funktionen "Redigera vänner" som gjorde att man kunde ta bort flertal vänner snabbt och smidigt?
Citera
2011-10-18, 22:17
Medlem
Måste gilla facebook-sidan för att få tillgång

Har precis gjort en facebooksida för mitt företag och skapat en "välkomstsida" som är det första man ser när man går in på vår sida.
Det jag nu vill göra är att ingen ska få tillgång till varken logg, bilder eller annat innan dom har tryckt på "gilla".
Jag har googlat hela dagen efter detta och tycker det verkar jättetjorvigt men tänker att det måste ju vara relativt enkelt med tanke på alla "girl eats her own poop!!!!"-sidor som dyker upp med jämna mellanrum, där man måste gilla sidan för att se "bilden". Hoppas någon förstår hur jag menar.
Citera
2011-10-18, 22:29
Medlem
Cornbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornbread
Hej! Är taggad i en bild som ligger i en "öppen grupp", denna bild syns inte om man kollar bilder jag är taggad i på min profil. Alltså, hur gör jag för att den ska synas även i min profil?
Ingen som vet hur man fixar detta? vore grymt
Citera
2011-10-18, 22:45
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smrfn
Har precis gjort en facebooksida för mitt företag och skapat en "välkomstsida" som är det första man ser när man går in på vår sida.
Det jag nu vill göra är att ingen ska få tillgång till varken logg, bilder eller annat innan dom har tryckt på "gilla".
Jag har googlat hela dagen efter detta och tycker det verkar jättetjorvigt men tänker att det måste ju vara relativt enkelt med tanke på alla "girl eats her own poop!!!!"-sidor som dyker upp med jämna mellanrum, där man måste gilla sidan för att se "bilden". Hoppas någon förstår hur jag menar.
Kolla inne på Facebook, typ developersites eller dylikt. Sitter på iPad just nu, och orkar inte hitta men där bör det stå.
Citera
2011-10-18, 22:46
Medlem
hereshs avatar
OT: hur gjorde du välkomstsidan?
Citera
2011-10-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heresh
OT: hur gjorde du välkomstsidan?

Såhär: http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=hur-ni-skapar-en-snygg-valkomstsida
Citera
2011-10-18, 22:52
Medlem
Okej, nu hittade jag något.
Om jag satte denna kod <fb:visible-to-connection> på välkomstsidan (på välkomstsidan kan jag skriva allt i html, css eller annan kodning) så kan bara "fans" se innehållet. Problemet är ju att logg, foton, information etc. inte har någon "kod-ruta". Hmm..
Citera
2011-10-19, 12:19
Medlem
John.Crombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
Om du lägger till familjemedlemmar så får du en rullgardin av val - färdiga val. Ingenstans finns det möjlighet att skapa en ny. Jag har senast nyss försökt. Kollar på facebooks hjälpcenter och följer så kommer du till samma färdiga val i deras box. JAg har googlat etc. Sökt på att kunna lägga till svåger.

Det verkar inte komma något förslag på lösning, eller hur man gör avsätt hur länge nån bumpar tråden. Inte för att jag misstror dig men du får gärna lägga upp en skärmdump på det - det skapar incitament att hitta lösningen

Så du menar att mitt ord inte räcker? Jag kan garantera att det är fullt möjligt att lägga till svåger som relationsstatus, men hur vette fan. Frågade svågern hur han gjorde för att lägga till mig, men han hade glömt det (ca 24h efter att han gjort det)...
Citera
2011-10-19, 13:46
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Crombie
Så du menar att mitt ord inte räcker? Jag kan garantera att det är fullt möjligt att lägga till svåger som relationsstatus, men hur vette fan. Frågade svågern hur han gjorde för att lägga till mig, men han hade glömt det (ca 24h efter att han gjort det)...

ha ha jo eller rättare sagt nej ;-)
men som jag skrev så har jag kollat och försökt vilket innebär att jag inte letar vidare. men däremot om jag defacto ser det med egna ögon så får jag en nöt att knäcka för jag vill ha det också och har gett upp. i min värld så går det inte. kan det vara nån applikation? söker jag på facebooks egna hjälpsidor så verkar många leta efter samma sak. sökt på flertal kombinationer med bland annat; "brother-in-law"
Citera
2011-10-19, 18:14
Medlem
Adobes avatar
Jag vill inte att vissa personer ska ha tillgång att posta i min logg och tagga mig osv, göra saker som gör så att mina andra vänner på facebook kan se.
Går det att blockera just dessa personer? Vill liksom fortfarande vara vän med dessa personer, och helst så dom inte får upp någon text att dom är blockerad av mig, utan bara göra så inte dom kan posta i min logg iaf?

Om inte det går, hur gör jag så INGEN kan skriva i min logg?
Citera
2011-10-20, 00:11
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Jag uppdaterade min chatt till att kunna ha videosamtal å efter det funkar inte chatten alls. Spalten till höger kommer inte upp å då jag på annat vis lyckas klicka till mig nån att chatta med så kommer chattrutan upp i vänstra hörnet å är alldeles vit. Vad ska jag göra?????
Citera
2011-10-20, 00:41
Medlem
Kayas avatar
God afton,

Viss stalking-varning på min fråga menmen. Situationen är som följer:

Jag har en Facebook-vän (person 1), med vilken jag delar några vänner.
Person 1 har en facebook-vän (person 2). Person 1 och person 2 har även de några gemensamma vänner. Jag är inte vän med person 2 ska tilläggas.
Nu verkar det som person 1 och person 2 är inte vänner på facebook längre. Jag hittar inte person 2s namn i person 1s vänlästa, samt hittar jag inte person 2s namn i deras gemensamma vänners listor.

Däremot om jag går in på person 2s wall, går in på dennes vänner och söker efter person 2s namn i deras vänlistor hittar jag namnet.

Har de-friendat varandra? Mig veteligen kan man inte dölja en "friendship" gällande en person (dvs person 1s relation till person 2) eller för en viss person (dvs personerna 1 och 2 kan inte dölja att just de två är vänner på facebook).

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in