2011-10-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepus
Har en vän som varit på Facebook i ett par år men som bara har 30 vänner.

Ibland dyker det upp ett meddelande om att föreslå honom andra vänner. "Hjälp en vän" och "Föreslå vänner för honom" står det. Antagligen får även alla hans andra 30 vänner liknande meddelanden. Den här funktionen måste vara det mest förnedrande som överhuvudtaget finns på Facebook.

Så hur undviker jag att själv bli uthängd som en som behöver hjälp med att skaffa vänner?

Är det verkligen ingen som vet hur man undviker det här? Räcker det med att man döljer sin vänlista för att slippa hamna i "annonsen"? Eller finns det rent av någon officiell gräns för hur många vänner man måste ha för att slippa det här?
Citera
2011-10-22, 00:36
Medlem
martenthes avatar
Hallå!

har en frågan som ja hoppas någon vet svar på,

På Chatten nu förtiden så kan man vara "online" hela tiden, eller ja man har en lite telefon vid sig istället för en grön prick, kan man ta bort det valet så att man återgår till att vara offline när man är det och online när man är det. annars nu finns man med på "online" listan hela tiden och det skickas till telefonen står de
Citera
2011-10-22, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlaashBaack
Mina vänners vänners kan kommentera mina statusar och mina bilder. Hur gör jag så att endast vänner kan kommentera dessa två?
BUMP
Citera
2011-10-22, 03:55
Medlem
Det verkar ha blivit något fel , och jag håller på att bli galen!
Jag kan inte flytta några bilder från en av mina mappar, inte heller radera den mappen. Men de andra mapparna funkar som de ska?! Vad ska jag göra för att kunna flytta fotona , eller annars radera dem?
Det står antingen att det blivit nåt fel , försök senare eller nåt, eller så händer ingenting utan det kommer upp samma jävla ruta efter den har laddat där det står "är du säker att du vill radera *****"
Har försökt söka på det här , men inte hittat nåt..
Citera
2011-10-22, 12:06
Medlem
dunderdasens avatar
Varför har tidstämplarna försvunnit? Väldigt irriterande, skulle vilja veta vilken tid folk har skrivit till mig och så. Kan man fixa tillbaka det på något sätt?

Edit. gick att lösa med FFixer.
Senast redigerad av dunderdasen 2011-10-22 kl. 12:19.
Citera
2011-10-22, 12:23
Medlem
Brukar oftast vara jag som får hjälpa till när det gäller Facebookfrågor, men chansar väl och ser ändå ifall ngn vet svaret.

Jag har chattat med en person ett tag så h*n hamnat i "övre" chatlistan (listan där de man oftast brukar prata med hamnar). Nu vill jag dock ta bort h*n därifrån. Gärna flytta över h*n till "more online friends" eller helt enkelt dölja h*n från listan överhuvudtaget.

Har redan lagt henne i en grupp som jag alltid är offline i chatten för, men hennes namn står ändå kvar.
Citera
2011-10-22, 12:29
Bannlyst
kan man se om nån läst mejl man skickat till personen?
Citera
2011-10-22, 16:27
Medlem
hereshs avatar
Vad betyder det när det står "X pratar om detta" på en facebook-sida?

(X=en siffra >0 eller =0)
Citera
2011-10-22, 19:30
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heresh
Vad betyder det när det står "X pratar om detta" på en facebook-sida?

(X=en siffra >0 eller =0)
Antalet som faktiskt gillar sidan. Kan vara många som klickat gilla men det säger inget om antalet aktiva. Detta är de som gör något med gilla sidan.
Citera
2011-10-22, 19:46
Medlem
Adobes avatar
Jag kommer snart bli ihop med en tjej hon verkar vilja att vi också byter Facebook status o så till upptagen, och säkert med en ruta om vilken partnen är. Men jag känner inte för att visa på FaceBook till alla vem jag är ihop med.. hur fan ändrar jag detta? Så att jag möjligtvis kan välja alla som inte ska få se mina relationer? Helst så ingen annan ser det förutom hon och kanske mina närmaste polare.
Citera
2011-10-22, 20:03
Medlem
snyggturbans avatar
Finns det ingen möjlighet att vara offline på chatten?
Citera
2011-10-22, 20:14
Medlem
hej,

har bivit facerapad av min kompisar ett flertal gånger där de har ändrat mitt födelsedatum.. Hur gör jag för att ändra tillbaka det? Det verkar ha frysts och går ej att änra.. Det står i faqen att det kan dröja några dagar innan det går att ändra tillbaka men det har nästan gått en vecka nu.. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in