2010-12-09, 13:08
Medlem
Hej

Jag skulle vilja ha lite tips på bra tv-serier! Mina favoritserier som jag följer slaviskt är Desperate Housewives och 90210. Nu är det uppehåll i några veckor och jag blir galen! Kan ni tipsa om något liknande kanske? Gillar Teen Dramas som gärnas utspelar sig i High School miljö. Vilket innebär att jag sett på både O.C, One Tree Hill, Gossip Girl osv, osv. Kan ni kanske tipsa om något liknande till dessa serier? Helst inget som är för gammalt då det kan vara ganska kass kvalité.. men vore iaf tacksam för lite tips
Citera
2010-12-09, 19:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockYouDown
Hej

Jag skulle vilja ha lite tips på bra tv-serier! Mina favoritserier som jag följer slaviskt är Desperate Housewives och 90210. Nu är det uppehåll i några veckor och jag blir galen! Kan ni tipsa om något liknande kanske? Gillar Teen Dramas som gärnas utspelar sig i High School miljö. Vilket innebär att jag sett på både O.C, One Tree Hill, Gossip Girl osv, osv. Kan ni kanske tipsa om något liknande till dessa serier? Helst inget som är för gammalt då det kan vara ganska kass kvalité.. men vore iaf tacksam för lite tips

Friday Night Lights.
Dawson's Creek.
Gilmore Girls.
Felicity.
Citera
2010-12-09, 23:08
Medlem
raspberriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockYouDown
Hej

pretty little liars
Citera
2010-12-10, 01:49
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Marklar
Hejsan är på jakt efter lite animerade komedi tv-serier.
Följande är rankade efter hur mycket jag gillar dom 1-5.

1. South Park
2. American Dad
3. Family Guy
4. The Simpsons
5. Futurama
6. The Cleveland Show

Väldigt tacksam för tv-serier jag skulle uppskatta :-)
Viktigt att avsnitt kan få tags på i 16:9 720p minst.
Alla avsnitt behöver ej vara det men minst 1-2 säsonger.

Jag rekommenderar Sealab 2021. Tror att du kommer gilla den
Citera
2010-12-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Friday Night Lights.
Dawson's Creek.
Gilmore Girls.
Felicity.

Tack för tipsen!
Ska först ge Dawson's Creek en riktig chans och FNL! Verkar mycket bra
Citera
2010-12-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raspberries
pretty little liars

Tack! Ska strax kolla in seriens första avsnitt! Tror det är en serie jag kommer bli fast i!
Citera
2010-12-10, 15:14
Medlem
kaxerus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Inte sett den så vet inte om det är exakt vad du är ute efter men nedan några mörka doraman utan komedi inslag. Mörka och rätt störande, mina favorit doraman. Tror det var 11 episoder i samtliga(står i länken).

Byakuyako (Journey Under a Midnight Sun)
Triangle
Kiraware Matsuko no Issho (The Life of Despised Matsuko)

1 Litre of Tears är verkligen motsatsen till mörk, men jag har egentligen inga särskilda krav utan ser egentligen gärna på vad som helst asiatiskt och nyproducerat, så jag ska ge alla serier en chans så fort jag seedat nog för att få ladda ner från asiatorrents igen.
Tackar för tipsen.

Citat:
Inte sett den
Gör det, bland det vackraste jag någonsin sett
Såg igenom den på två dagar, och började om den tredje för att livet kändes så blekt utan den.
Senast redigerad av kaxeru 2010-12-10 kl. 15:55.
Citera
2010-12-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doh!
serier som jag har sett och gillat: the event, bones, battlestar galactica, caprica, fringe, damages, the walking dead, jericho, arrested development, community o s v

nån som har tips på andra serier jag skulle kunna uppskatta? det är alltså lite mörkt och dystopiskt alternativt feelgood-serier som gäller..

lost
Citera
2010-12-12, 18:32
Medlem
Jag skulle gärna vilja ha tips på bra serier som är lika "Rome" och "I Claudius". Dvs. de får gärna utspela sig i romarriket. Har läst lite om Spartacus: Blood and Sand, men tvivlar på att den håller måttet. Shoot!

Edit: just det, tar även gärna emot tips på bra, spanskspråkiga serier. Tack!
Citera
2010-12-12, 21:07
Medlem
Marsovs avatar
Sett/ser och gillat tidigare:

Lost (ca s1-4)
Prison break
Dexter
The walking dead
FlashForward

Gärna en apokalyptiks serie, eller något som berör alla människor på jorden (som någon undergång typ). Fast alla tips mottages gärna.
Citera
2010-12-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Gärna en apokalyptiks serie, eller något som berör alla människor på jorden (som någon undergång typ). Fast alla tips mottages gärna.

Jericho, Jeremiah?
Citera
2010-12-12, 22:38
Medlem
Jag har något för amerikansk high school/college idrott.

Jag följer friday night light slaviskt och skulle gärna vilja få lite tips på serier som påminner om denna. Får gärna innehålla andra idrotter än amerikansk fotboll.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in