2010-05-10, 22:31
Medlem
Söker en ny serie från ca 2008- och framåt som fortfarande pågår och utspelar sig i nutid.

Serier jag gillar:

Breaking bad
Sons of Anarchy
True Blood
Entourage
How to make it in america
South Park

ok:
Dexter - gillade den säsong 1-3
Weeds
Family guy
American dad
The office

Ogillar:
Smallville
Scrubs
Citera
2010-05-10, 22:31
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellaspriest
Nu när jag har börjat tröttna på se repriser på mina gammla serier så tänkte jag testa och förhoppningsvis finna fler
Det jag har gillat bäst hittills:
Buffy
Firefly
De tidigare säsonger av Heroes
Dark angle
supernatural

Redan sett/ser:
Torchwood
Xfiles
Twilight zone
Fringe
Dollhouse

Några tips vet inte riktigt hur jag skulle skulle kunna specificera min smak

Warehouse 13 kanske vore något

http://en.wikipedia.org/wiki/Warehouse_13
Citat:
Warehouse 13 is an American science fiction series that premiered on July 7, 2009 on Syfy.[1][2] The series follows United States Secret Service agents Myka Bering (Joanne Kelly) and Peter Lattimer (Eddie McClintock) as they are reassigned to the government's secret Warehouse 13, which houses supernatural objects.[3][4][5][6] They are tasked to retrieve missing objects and investigate reports of new ones.

Tv.com
Citat:
Secret Service agents Pete Lattimer and Myka Bering are appointed to a secret storage facility housing unusual artifacts in South Dakota after saving the life of the President. The agents are responsible for tracking down missing objects from all areas of the country, as well as monitoring for supernatural activity that might hint at the presence of a new object that they must acquire.
Citera
2010-05-10, 22:41
Medlem
Hellaspriests avatar
tackar den verkrar riktigt intressant warhouse 13
Citera
2010-05-11, 14:29
Medlem
viggels99s avatar
Söker serie lik Eureka eller Fringe.

Typ sci fi och lite " freak of the week" men endå story. även lite komedi inslag som i eureka är fint

tack
Citera
2010-05-11, 15:19
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
Söker serie lik Eureka eller Fringe.

Typ sci fi och lite " freak of the week" men endå story. även lite komedi inslag som i eureka är fint

tack
Det där ovanför i inlägget innan borde passa rätt bra.
Citera
2010-05-11, 15:21
Medlem
viggels99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Det där ovanför i inlägget innan borde passa rätt bra.

Jo, tänkte kolla vad det är för nått Tackar.
Citera
2010-05-12, 15:09
Medlem
Jag letar efter en ny serie att titta på, helst som är "färdig" eller som kommer att ha ett slut.

Den ska vara inriktad på filosofi, diskussion och karaktärsutveckling. Geografisk och tidsmässig utspelning ger ingen större vikt, men det skulle vara skönt att slippa England under industriella revolutionen, Englands överklass under 16-19-talen eller Tyskland under andra världskriget då jag tröttnat på dessa tider och platser. Droganvändning kan vare ett plus, men helst inte om utspelar sig i någon brittisk slum där alla bara tar heroin och berättar hur misär allt är. Lugn stämning är fint, som i Lost in Translation, men kan även ha actionsekvenser som i Ghost in the shell.

Det ska helst vara humorbefriat. Det behöver inte heller vara en serie, kan lika gärna vara en film.
Är väldigt trött på romantik också. Så otroligt överskattat att använda i serier/filmer/böcker. Det fungerar i vissa filmer/serier.. Men det är verkligen som att alla använder en skitjobbig modell när de ska göra romantik.
Exempel 1. Två blir kära, killen gör något klantigt/blir missuppfattad, tjejen lämnar honom, killen kommer dit med blommor eller liknande plothole-filler och så blir de ihop igen.
Exempel 2. Två blir kära, tjejen upptäcker att hon är kär i sitt ex och skiter i killen som är kär i henne. Sen upptäcker hon att han är ett as och lämnar honom, och kommer tillbaka till killen som är kär i henne. Och han bara "AWZOM!! I LUV YO!" och hon bara "YES! THIS PLOTDEVICE IS KOOL!" Och han bara "I DUN HAVE ENY CHARACTERDEVELOPMENT AT ALL AND I LOVE A GIRL WHO DIDN'T THINK TWICE ABOUT LEAVING ME FOR AN ASSHOLE!" och hon bara "YES! I LOVE LOVESTORIES!".
Som ni kanske förstår, inget sådant.

Lista på serier jag gillat i denna anda:
Ghost in the Shell (Kanske lite spammig i "häftiga referenser" men jag gillade den ändå).
Planetes (inte så extremt inriktad på filosofi, men jag gillade att den var seriös i nästan alla lägen)
Twin Peaks (en aning för oseriöst ibland, dock är det intressant med hallucinationer och liknande)
Pi (i och försig en film och inte särskilt filosofisk, men tyckte den var riktigt härlig)
Jag är en av de som tycker att House blivit bättre av att bli mer seriöst och karaktärsutvecklande.
Lägger till fler om jag kommer på något.
Senast redigerad av Traesket 2010-05-12 kl. 15:20.
Citera
2010-05-12, 15:28
Medlem
mcdms avatar
Återupplivar en gammal tråd och eftersöker serier som påminner om serierna i trådens rubrik, med tillägg av Dirty Sexy Money samt How To Make It In America.. Några tips?
Citera
2010-05-12, 15:38
Medlem
Phass avatar
Traesket: The Wire
Citera
2010-05-12, 15:59
Medlem
Johnrambos avatar
tror du kommer få bättre gehör i den här tråden https://www.flashback.org/t921994p35
Citera
2010-05-12, 16:30
Medlem
Zwerchstands avatar
Traesket: Babylon 5
Citera
2010-05-13, 23:32
Medlem
Analals avatar
Om någon sitter inne på ett bra tips på en serie som är lik Entourage och How to make it in America
Så skulle det uppskattas =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in