Jag har torka och behöver se en bra serie! Ingen jävla action eller meningslös skit, utan jag önskar Chernobyl-kvalitet. Kort, intressant, någon form av relevans..
Älskade Dopesick, till exempel. Mörk och avslöjande.
Någon som vet någon bra serie som finns på antingen SVTplay eller TV4play?
Har sett Bron, Tunna blå linjen, Vargasommar och säkert nån till jag inte kommer ihåg.
hej!
jag söker efter mycket bra filmer eller serier eftersom jag har förbrukat alla mina favvosar. Det här är de serierna/filmerna jag gillar:
-saiki
-howls moving castle (inte dubb med christian Bale)
-Brooklyn 99 (bababoiiiieee)
-adventure time
-gravity falls (im bill chyper)
-twilight (where have you been Loca???!!!! Team jacob)
-pokemon
-sharkula
-yellowjackets (travnat<3)
-riverdale
så ge gärna tips även fast det inte har något med mina favvosar!
Jag har det som tidigare hette Comhem, numera Tele2 efter uppköp.
Där ingår Tele2 Play för lite snik-streaming, b.l.a. SkyShowtime.
Jag såg "Falsk Identitet" när den sändes i svt. Upptäckte den av en slump eftersom inget skrevs om serien. Den ingick väl inte i den enda rätta politiska värdegrunden.
Serien sändes på olika dagar och alltid omkring midnatt.
Kom straxt efter "Homeland" som faktiskt var rätt bra trots obligatoriska propagandan och den idiotiska delen i sydamerikanska rivningskåkar.
Tyckte då att Falsk Identitet var den bästa spännings-serien jag sett på tv trots delen där avdelningschefen kavlar upp ärmarna för att hugga i.
Så korkad hittepå-bubbla att en avdelningschef för spionrekryteringen sedan drygt 20 år får den iden. Han hade naturligtvis stoppats om han försökte och lyckades inte det blev det eliminering i tysthet och glömska.
Betyget står sej fortfarande när jag nu sett serien igen på Tele2 Play.
Kommer ny säsong imorgon.
Den är helt trovärdig med riktiga miljöer och karaktärer, t.o.m. packåsnan Daisy.
Det är som att kliva in på deras nötta och trånga kontor/lägenheter.
Såg tre avsnitt först och sedan första avsnittet av det amerikanska magplasket "The Agensy".
Urusel kopia. Miljöerna är förstås lyxkontor/-lägenheter och helt utan vardaglig trovärdighet.
Det märkligaste är sättet de har kopierat "Falsk Identitet" på.
Språk-valet står förstås på amerikanska.
Dom har gjort någon sorts omvänd dubbing genom att behålla dialogen och istället byta ut skådisar/miljöer. Men naturligtvis oxå rättat till färgerna.
När man som jag sett originalet straxt innan blir det helt snurrigt. Snarlika skådisar i overkliga miljöer använder samma dialog.
[b]Ingenting[b] i "The Agensy" är bättre än originalet, inget.
Den är bara ett magplask i en tom pool.
Vad händer då bland politrukerna på internets skolgård med alla mediala vrålapor.
Jo, vi får reda på att the agensy är en av 2025 års bästa serier, naturligtvis.
Den har nog den enda rätta politiska värdegrunden.
Har inte sett "Falsk Identitet" nämnas i media denna gången heller.
2015, en lite äldre serie (2s) från US som faktiskt är bra: "Patriot" (Amazon Prime Video).
Den visar hur löjligt det är med planerade tidslinjer ner till miljondels sekunder.
Som att preja långtradare av vägen med mc/helikopter och att hoppa mellan flygplan i luften.
Han den där sekt-kändisen som gör alla sina stunts själv. Han kan visst klättra i tak och på väggar oxå. Eller de där oövervinnerliga feministiska stridsmaskinerna på 150cm/40kg.
Saker och ting går inte alltid som man tänkt sej.
"Eastern Gate" (Max). Ny, kommer varje vecka.
Bra, rätt trovärdig polsk serie om spelet kring landvägen mellan Vitryssland och Kalliningrad.
Självklart inget i media, är ju inte bbc eller us.
Mvh.
Någon som vet någon bra serie som finns på antingen SVTplay eller TV4play?
Har sett Bron, Tunna blå linjen, Vargasommar och säkert nån till jag inte kommer ihåg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!