2010-05-02, 00:04
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Har sett (och gillat):

Battlestar Galactica
Stargate Atlantis
Stargate

Vill gärna ha någon liknande.

Ser själv precis Babylon5: recommended.
also: Firefly+Serenity, Farscape, Space: Above and Beyond, Lexx

Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Söker samma som ovan! Mer fantasy till folket ^^

Fanns väl en del inlägg om fantasy serier några sidor bak. Liknande som LOTS finns väl inte så många iaf inte med dom kraven som dom flesta verkar vilja ha...

A Game of Thrones(baserat på A Song of Ice and Fire) är väl på gång....
sedan är de väl Beastmaster, Roar, Hercules, Xena man närmast tänker på(inte mina favoriter men de är väl smaksak) om man inte går till serier som robin hood, merlin, highlander, witchblade, btvs hex osv...

edit: där nu några random listor som kan ge nå tips
Top 100 Sci-Fi TV Shows
http://home.austarnet.com.au/petersy.../lists_tv.html

Top 100 Fantasy TV
http://home.austarnet.com.au/petersy.../lists_tv.html
Senast redigerad av boored 2010-05-02 kl. 01:04.
Citera
2010-05-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Söker samma som ovan! Mer fantasy till folket ^^

Merlin finns men inte alls samma nivå men det är fantasy iaf
Citera
2010-05-02, 12:37
Medlem
EdoubleEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Favorit serien just nu är Spartacus. blod and sand så gärna en serie som liknar den. Thru blood är en annan serie jag gillar, söker något som liknar någon av dessa.

Lite fler preferenser:
- Gärna från längre bak i tiden, 1800-talet och bakåt.
- Våld, och mycket av det.
-"Starka" karaktärer, alltså någon man "vill vara som", lite svårt att formulera vad jag menar men helt enkelt coola karaktärer.
- Övernaturligt/religiöst. Inget med telepati och stålmannen tjafs, hellre att någon gud griper in eller vampyrer som i thru blood. Eller medicin män, ja ni fattar

Edit; sons of anarchy jar jag sett, och tröttnat på och jag är övertygad om att jag stavat "thru" fel

Vill du bak i tiden så kolla "Rome", rätt mycket najs våld, naket och bra drama. Annars "Deadwood", vilda västern, mycket bra.
Citera
2010-05-02, 15:37
Bannlyst
Hjälp mig ersätta true blood! :(

Nu har jag bara ett avsnitt kvar av ture blood s02. Jag kommer gråta under mitt sista avsnitt och jag vill inte ens se det, jag behöver en ersättare nu.. Funderar på dexter, men känns inte som att det finns någon serie som kan toppa denna.. kan ni komma på någon serie jag kan se istället??? Tack på förhand!
Citera
2010-05-02, 15:42
Medlem
Negerpiskas avatar
Red Dwarf, som är mycket bättre.
Citera
2010-05-02, 15:43
Medlem
Johnrambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameon1
Nu har jag bara ett avsnitt kvar av ture blood s02. Jag kommer gråta under mitt sista avsnitt och jag vill inte ens se det, jag behöver en ersättare nu.. Funderar på dexter, men känns inte som att det finns någon serie som kan toppa denna.. kan ni komma på någon serie jag kan se istället??? Tack på förhand!

dexter kan absolut ersätta, riktigt bra och spännande! tycker själv att dexter är bättre än true blood
Citera
2010-05-02, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negerpiska
Red Dwarf, som är mycket bättre.

Tack, jag läste om den, men den lät inte som att den skulle falla mig i smaken :P tack ändå!
Citera
2010-05-02, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnrambo
dexter kan absolut ersätta, riktigt bra och spännande! tycker själv att dexter är bättre än true blood

True blood har så sköna karaktärer, spännande och.. mysig.. Ska försöka på dexter, hoppas verkligen den håller måttet! tack så mycket för svar
Citera
2010-05-02, 15:51
Medlem
Citat:
True blood har så sköna karaktärer, spännande och.. mysig.. Ska försöka på dexter, hoppas verkligen den håller måttet! tack så mycket för svar

Tror jag att den kommer göra . Dexter är min absoluta favoritserie .
Citera
2010-05-02, 16:41
Medlem
NirvanAs avatar
Spartacus Blood&Sand.
Citera
2010-05-02, 16:41
Medlem
Dexter, Spartacus eller Breaking Bad
Citera
2010-05-02, 17:46
Medlem
Negerpiskas avatar
Citat:
Tack, jag läste om den, men den lät inte som att den skulle falla mig i smaken :P tack ändå!
Okej, om du vill att den ska vara lik så kanske Highlander the series kanske faller dig i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in