2014-03-11, 17:09
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Nån som vet bra serier om förhistoriska djur? Allt från dinosaurier till sabeltandade tigrar

Har sett:
Dinosauriernas tid
Prehistoric Predator
Prehistoric
Dinosaur Revolution
Citera
2014-03-11, 20:18
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Misstänker att du redan sett Weeds, bra de första säsongerna...
Började kolla på Arrow igår och är halvvägs genom första säsongen och är hooked. Sleepy hollow funkar också. Orange is the new black är grymt bra så kolla in den.

Jo Weeds har man sett igenom ett par gånger håller helt med dig. Blev väl sisådär 5-6 säsonger kan man lätt skippa tredje gången. Har aldrig haft intresse för superhjältar men så som jag förstått det så är huvudpersonen mer som Batman i den bemärkelsen?
Hört en mycket bra om Orange is the New Black, glömde tillägga att jag även gillar Oz.
Citera
2014-03-12, 00:34
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Jo Weeds har man sett igenom ett par gånger håller helt med dig. Blev väl sisådär 5-6 säsonger kan man lätt skippa tredje gången. Har aldrig haft intresse för superhjältar men så som jag förstått det så är huvudpersonen mer som Batman i den bemärkelsen?
Hört en mycket bra om Orange is the New Black, glömde tillägga att jag även gillar Oz.
Ja snubben i Arrow är mer som batman, inga superkrafter (även om han tydligen har über-ninja skills) och vad som egentligen hänt på ön han var strandsatt på i fem år är jag själv jäkligt nyfiken på, får bara fragment av historien då och då.

Har du inte sett Orange så dra ner den på en gång, bara en säsong än så länge.

När jag hade abstinens efter The walking dead såg jag Falling skies, inte riktigt lika bra men sevärd.

Trailer park boys funkar bra med weed
Citera
2014-03-12, 01:07
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Ja snubben i Arrow är mer som batman, inga superkrafter (även om han tydligen har über-ninja skills) och vad som egentligen hänt på ön han var strandsatt på i fem år är jag själv jäkligt nyfiken på, får bara fragment av historien då och då.

Har du inte sett Orange så dra ner den på en gång, bara en säsong än så länge.

När jag hade abstinens efter The walking dead såg jag Falling skies, inte riktigt lika bra men sevärd.

Trailer park boys funkar bra med weed

Tycker att Walking Dead börjar repa sig nu efter ett par säsonger på en farm och ett fängelse.
Rökte precis en holk får ta och se några avsnitt Trailer park boys för första gången
Citera
2014-03-12, 22:19
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Någon amerikansk tv-program som liknar The Collbert Report och The Daily Show with Jon Stewart? Alltså ett program om amerikansk politik. Tips?
Citera
2014-03-13, 08:29
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Någon amerikansk tv-program som liknar The Collbert Report och The Daily Show with Jon Stewart? Alltså ett program om amerikansk politik. Tips?

Bill Mahers program?
Citera
2014-03-13, 11:15
Medlem
kajsakavatts avatar
Letar efter en serie som är lik oz, mycket våld och droger
Citera
2014-03-16, 02:16
Medlem
Tips på TV-serier, mina favoriter:

Sopranos
Boardwalk empire
The walking dead
Game of thrones
Breaking bad
Homeland
The wire
House of cards
True Detective

Som ni ser, bara kvalité förutom Walking dead kanske. Vet ni någon som skulle passa? Svårt att finna fler toppserier.
Citera
2014-03-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallinder20

Sopranos
Boardwalk empire
The walking dead
Game of thrones
Breaking bad
Homeland
The wire
House of cards
True Detective

Som ni ser, bara kvalité förutom Walking dead kanske. Vet ni någon som skulle passa? Svårt att finna fler toppserier.
Suits eller White Collar, dessa har vissa gemensamma nämnare med de i slutet på din lista...? Vad som är kvalitet är enligt mig väldigt subjektivt när det kommer till TV-serier, film är det en annan fråga gällande...
Citera
2014-03-16, 14:31
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallinder20

Sopranos
Boardwalk empire
The walking dead
Game of thrones
Breaking bad
Homeland
The wire
House of cards
True Detective

Oz, Deadwood, Rome, Sherlock?

Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Suits eller White Collar, dessa har vissa gemensamma nämnare med de i slutet på din lista...? Vad som är kvalitet är enligt mig väldigt subjektivt när det kommer till TV-serier, film är det en annan fråga gällande...
Missade du det personen skrev om "toppserier"? Inte ska vi väl ge förslag på bottenskrapet då?
Citera
2014-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig

Missade du det personen skrev om "toppserier"? Inte ska vi väl ge förslag på bottenskrapet då?

Att dem inte är med i toppen är en sak, men bottenskrapet är att ta i
Citera
2014-03-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig

Alla har vi olika smak, din Sherlock exempelvis började ju utmärkt, men sista säsongen påminner ju om Lost eller sista säsongen av Prisonbreak, helt flippat utan någon egentlig logik = värdelöst.

En bra serie för mig är en som kan engagera och hålla kvar tittare, det lyckas de bägge jag förslog med på ett utmärkt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in