2014-05-03, 01:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isitmedicine
Söker en bra och skön komediserie, gärna en lättsam "se medan du äter middag-serie"
Gillar Big bang theory, HIMYM, Friends, Cougar Town, Akward.
Gillar INTE Its always sunny in Phi, Entourage, Arrested Development.

The IT Crowd, Curb Your Enthusiasm, Frasier.

Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Har sett:

Breaking Bad
Lost
Prison Break
House of Cards
Sons of Anarchy
Weeds
The Wire
Homeland
Game of Thrones
Hannibal
The Shield
The Killing
The Following
The Blacklist
Trailer Park Boys
Scrubs
How I Met Your Mother (trist)
Friends/Vänner (trökig)
House (dög)
Grey's Anatomy (sådär)
Californication
-----------------------

Har som sagt sett satans mycket och söker något som innehåller drama/kriminaldrama/lite komedi. Serier jag gillade starkt var b.l.a Weeds, Breaking Bad och The Wire. Alla förslag som ni tror kan passa så är det bara skriva. (Förslag som Sex and The City och sånt som mest tonårsflickor och kärringar kollar på undanbedes vänligt men bestämt)

Har du sett True Detective?
Citera
2014-05-04, 15:44
Medlem
BigFatCones avatar
Finns det några intressanta serier om konspirationer och teorier om dessa som är värda att kolla in? Första säsongen av Ancient Aliens var rätt kul men sen blev det bara pannkaka av det.
Citera
2014-05-05, 03:39
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Har sett:

Breaking Bad
Lost
Prison Break
House of Cards
Sons of Anarchy
Weeds
The Wire
Homeland
Game of Thrones
Hannibal
The Shield
The Killing
The Following
The Blacklist
Trailer Park Boys
Scrubs
Friends/Vänner (trökig)
House (dög)
Grey's Anatomy (sådär)
Californication
-----------------------

Har som sagt sett satans mycket och söker något som innehåller drama/kriminaldrama/lite komedi. Serier jag gillade starkt var b.l.a Weeds, Breaking Bad och The Wire. Alla förslag som ni tror kan passa så är det bara skriva. (Förslag som Sex and The City och sånt som mest tonårsflickor och kärringar kollar på undanbedes vänligt men bestämt)

Fargo, Sopranos och True Detevtive.
Citera
2014-05-05, 09:04
Medlem
Citat:
Har sett:

Breaking Bad
Lost
Prison Break
House of Cards
Sons of Anarchy
Weeds
The Wire
Homeland
Game of Thrones
Hannibal
The Shield
The Killing
The Following
The Blacklist
Trailer Park Boys
Scrubs
Friends/Vänner (trökig)
House (dög)
Grey's Anatomy (sådär)
Californication
-----------------------

Sherlock, Kingdom, Supernatural
Citera
2014-05-06, 00:26
Medlem
Söker 2 olika former av serier.

Den ena vars huvudperson ska vara smart, jag tänker likt Rust i True Detective eller som Michael i Prison Break, vad själva serien handlar om är jag öppen för.

Det andra jag letar efter är en serie som skulle kunna liknas vid filmen Felon, alltså någon sorts fängelseserie.

Tack på förhand!
Citera
2014-05-06, 01:48
Medlem
BigBamboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0riginell
Söker 2 olika former av serier.

Den ena vars huvudperson ska vara smart, jag tänker likt Rust i True Detective eller som Michael i Prison Break, vad själva serien handlar om är jag öppen för.

Det andra jag letar efter är en serie som skulle kunna liknas vid filmen Felon, alltså någon sorts fängelseserie.

Tack på förhand!

Har du inte sett Breaking Bad så tror jag den blir perfekt för dig. Även Suits låter som att den kan passa in på dina önskemål.

Edit: De två ovanstående har den där smarta huvudrollen. Vill du ha en fängelseserie så kolla in OZ. Den är jävligt rå men också jävligt bra..
Citera
2014-05-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBamboo
Har du inte sett Breaking Bad så tror jag den blir perfekt för dig. Även Suits låter som att den kan passa in på dina önskemål.

Edit: De två ovanstående har den där smarta huvudrollen. Vill du ha en fängelseserie så kolla in OZ. Den är jävligt rå men också jävligt bra..

Tack för tipsen, Breaking Bad har jag sett och gillade den också hehe. Ska kolla dom andra.
Citera
2014-05-06, 14:06
Medlem
funktioners avatar
Cynisk brittisk komedi som liknar peepshow och/eller the office uk?
Citera
2014-05-07, 00:29
Medlem
Hjortronsylts avatar
Söker TV-serier där huvudkaraktären är väldigt bra/kompetent på det den gör. Tänk Suits, White Collar, House. Ja som ni ser spektrat är brett.
Citera
2014-05-07, 00:48
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Söker TV-serier där huvudkaraktären är väldigt bra/kompetent på det den gör. Tänk Suits, White Collar, House. Ja som ni ser spektrat är brett.
True Detective. Person of Interest.
Citera
2014-05-07, 20:46
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt

Sherlock, Mad men, Psych
Citera
2014-05-07, 22:12
Medlem
knokkelmanns avatar
Jag har precis kollat klart på Breaking Bad och mitt liv känns i princip slut. Finns det någon serie där ute som kan ge mig samma känsla?
När jag hade sett första avsnittet hade det hänt så mycket i ett enda avsnitt att jag kände "det här var ju som en sjukt bra film, behövs det något mer?". Denna känsla fanns med genom hela serien. Finns det någon serie som kan få mig att känna samma sak igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in