2013-11-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Dexter är långt ifrån den kvaliten som Breaking Bad har så det är inte konstigt om den inte föll i smaken. Lost var bra men ballade ur efter 34 säsonger och lite för suspekta händelser.

Breaking Bad är kanon även om den serien också har sina ups and downs. Men helt klart mycket sevär och jag önskar idag att jag inte hade sett den och helt plötsligt fick fem säsonger i knät.

Det jag fastnat för nu är Boardwalk Empire som håller mycket hög kvalite. Även om det inte är meth-kokande outsiders så är det ändå ett stycke amerikansk historia med spritsmuggling och maffians gryende tillvaro.

Något annat jag skulle vilja ha osett är Sopranos och helt plötsligt få alla säsongerna i knät.

Det har gjorts många bra serier och även om det är några år sedan så står sig många än idag. Hatar serier i hypermodern stil där superhjälten lyckas med allt och har hemliga vapen samtidigt som det sitter en datanörd och plockar fram blueprints på varenda byggnad i stan och hackar in sig på husdjursaffärernas kassaregister och konstaterar att boven köpt en fågelbur kontant förra veckan. Sådant går bort.

Boardwalk Empire är mitt trumfkort för stunden.

Sopranos känns som den mest lockande av de två serierna, även om Boardwalk Empire ska få sin chans också.
Citera
2013-11-17, 20:53
Medlem
Några serier jag tycker om är

Weeds
The Desperate Housewives
Dexter
Secret Diary of a Call girl
Entourage
Modern Family
Game of Thrones

Så om ni kan rekommendera serier som liknar någon/flera av de här så skulle det vara super!

Är även på jakt efter roliga komediserier!
Citera
2013-11-18, 00:49
Medlem
blomodlarens avatar
Hej! Jag söker en serie som liknar Lost. Alltså typ Sci-fi, mystery. Gärna mycket ''mindfucks'' och där man får tänka lite själv. Har tänkt se Twin Peaks, men vill gärna se en nyare serie sen.

Någon som har några förslag?
Citera
2013-11-18, 01:39
Medlem
Jag vill hitta något nytt att titta på, gärna någonting i stil med:

Blacklist
Flashpoint
The Unit
Lost
Last Resort
24
Jericho
Person of Interest

Har tittat lite på Breaking Bad och Arrow men det föll mig inte riktigt i smaken.

Tips mottages tacksamt!
Citera
2013-11-18, 05:52
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson

Blacklist
Flashpoint
The Unit
Lost
Last Resort
24
Jericho
Person of Interest

Har tittat lite på Breaking Bad och Arrow men det föll mig inte riktigt i smaken.

Tips mottages tacksamt!

Testa The Shiled och White Collar.

White Collar är mest lik The Blacklist och The Shiled är det närmaste jag för tillfället kan komma på till The Unit. Men det är kanske bara för att det är samma skapare på dom serierna som jag kopplar ihop dom. Tror även att samma skapare gjorde Last Resort.
Citera
2013-11-18, 08:19
Bannlyst
Citat:

Blacklist
Flashpoint
The Unit
Lost
Last Resort
24
Jericho
Person of Interest

Tips mottages tacksamt!

Hur långt in på Breaking Bad har du sett? Grejen med den serien är att du måste kolla kanske 1-1,5 säsong innan den blir riktigt bra och du fastnar för den.
Citera
2013-11-18, 17:17
Medlem
Tack för era svar! The Shield har jag sett på tv ett par avsnitt men det har inte heller fallit mig i smaken, av det lilla jag sett.

Jag har sett kanske 8 avsnitt av Breaking Bad. Men det är kanske som du säger, kanske ska ta upp det igen och ge det en chans till...
Citera
2013-11-18, 17:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweet.nothing
Några serier jag tycker om är

Weeds
The Desperate Housewives
Dexter
Secret Diary of a Call girl
Entourage
Modern Family
Game of Thrones

Så om ni kan rekommendera serier som liknar någon/flera av de här så skulle det vara super!

Är även på jakt efter roliga komediserier!

Ugly Betty, Cougar Town kanske? Har för mig att de påminner om Desperate Housewives.
Citera
2013-11-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ugly Betty, Cougar Town kanske? Har för mig att de påminner om Desperate Housewives.

Redan sett dem, inte så bra
Citera
2013-11-18, 20:41
Medlem
Tjatters avatar
Citat:

Blacklist
Flashpoint
The Unit
Lost
Last Resort
24
Jericho
Person of Interest

Tips mottages tacksamt!

Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Testa The Shiled och White Collar.

White Collar är mest lik The Blacklist och The Shiled är det närmaste jag för tillfället kan komma på till The Unit. Men det är kanske bara för att det är samma skapare på dom serierna som jag kopplar ihop dom. Tror även att samma skapare gjorde Last Resort.

Citat:
Tack för era svar! The Shield har jag sett på tv ett par avsnitt men det har inte heller fallit mig i smaken, av det lilla jag sett.

Jag har sett kanske 8 avsnitt av Breaking Bad. Men det är kanske som du säger, kanske ska ta upp det igen och ge det en chans till...
Du ska ju såklart se Strike Back, utan tvekan bästa actionserien som fortförande rullar på tv!
Citera
2013-11-18, 20:56
Medlem
Strike Back verkar definitivt intressant! Tack!
Citera
2013-11-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Hej! Jag söker en serie som liknar Lost. Alltså typ Sci-fi, mystery. Gärna mycket ''mindfucks'' och där man får tänka lite själv. Har tänkt se Twin Peaks, men vill gärna se en nyare serie sen.

Någon som har några förslag?

The X-Files kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in