2013-03-06, 09:23
Medlem
Ston366s avatar
Rekommendera mig något som liknar dessa:

Vill helst ha tips på bra komedier. Vill inte ha tips om dexter, sporanos, walking dead, boardwalk empire, mad men.
Citera
2013-03-07, 13:03
Medlem
Wentons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ston366
Rekommendera mig något som liknar dessa:

Vill helst ha tips på bra komedier. Vill inte ha tips om dexter, sporanos, walking dead, boardwalk empire, mad men.

Californication.
Citera
2013-03-07, 20:15
Medlem
Sodomizer666s avatar
Nu har jag inte läst igenom 277 sidor (fattar inte varför Flashback envisas med att samla sånt här i 1 tråd). Söker serier so. T.ex Downton Abbey, Upstairs Downstairs osv. Alltså gärna 1800-tal och inte bara fokus på adeln utan gärna hellre fokus på tjänstefolket/arbetarklassen. Några rekommendationer?
Citera
2013-03-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer666
Nu har jag inte läst igenom 277 sidor (fattar inte varför Flashback envisas med att samla sånt här i 1 tråd). Söker serier so. T.ex Downton Abbey, Upstairs Downstairs osv. Alltså gärna 1800-tal och inte bara fokus på adeln utan gärna hellre fokus på tjänstefolket/arbetarklassen. Några rekommendationer?

Boardwalk Empire SÄGS vara bra, endast sett ett par ströavsnitt. Dock utspelar den sig väl på tidigt 1900-tal (?) men verkar vara en genuint välgjord serie baserat på det lilla jag sett.
Citera
2013-03-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer666

Kommer inte på några serier som utspelar sig med mycket fokus på underklassen utan det är ofta en mix och det mesta fokus hamnar på överklassen.
Men jag kan tipsa om några serier som utspelar sig på 1800-talet:
Upstairs Downstairs finns även i en äldre version, sedan finns Onedin Linjen som handlar om en skeppsredare men även om lite om vanliga sjöman, och Sharpe en menig som stiger i graderna i den brittiska armén.

Sen finns det en miniserie som utspelar sig lite senare under början av 1900-talet, 1900 Novecento den visar båda klasserna.
Citera
2013-03-08, 22:46
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeedriik
Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta en ny serie att kolla på, jag gillar lite mer seriösa serier och är inte så mycket för att sträckkolla på komedi serier, så himym och scrubs och sånt går bort .

De jag kan komma på att jag har sett är :

The Walking dead
Terra nova
Spartacus
Game of thrones
The vampire diaries
One tree Hill
Sons of anarchy
Breaking bad
Prison break
Oz
Homeland
Heroes (upp till s02)
Lost ( upp till s04)

Vet ni några bra serier som matchar dessa? är själv lite inne på Suits eller Sopranos dom verkar inte vara så seriösa dock lite mer humoristiska

Om du nu tyckte Lost var bra så kan du ju börja med att se färdigt serien, även om den kan vara en av de sämsta serierna i modern tid.

Annars kan du kolla Fringe och Person of interest, båda passar in i dina kategorier
Citera
2013-03-09, 16:14
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Skulle gärna vilja se en rolig komedieserie. Gärna brittisk. Har redan sett the Office, little Britain och Black Books. Black Books är nog den mest geniala serien som någonsin skapats! Gärna någon som liknar den.
Citera
2013-03-09, 17:41
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Skulle gärna vilja se en rolig komedieserie. Gärna brittisk. Har redan sett the Office, little Britain och Black Books. Black Books är nog den mest geniala serien som någonsin skapats! Gärna någon som liknar den.

Blackadder.
http://www.imdb.com/title/tt0084988/?ref_=sr_1

The inbetweeners.
http://www.imdb.com/title/tt1220617/?ref_=tt_rec_tt
Citera
2013-03-09, 18:08
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Blackadder.
http://www.imdb.com/title/tt0084988/?ref_=sr_1

The inbetweeners.
http://www.imdb.com/title/tt1220617/?ref_=tt_rec_tt
Tack så mycket! Ska absolut kolla in de där serierna, dessutom finns The Inbetweeners på netflix
Citera
2013-03-09, 22:34
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Tack så mycket! Ska absolut kolla in de där serierna, dessutom finns The Inbetweeners på netflix

Har inte sett Black Books så jag vet inte om de är så lika men Blackadder och Inbetweeners är de bästa engelska humorserierna jag sett. Hoppas det är nåt du gillar.
Citera
2013-03-09, 22:40
Medlem
MeGustas avatar
Tjenare!
Har på senaste tiden fallit för seriernas värld.
Jag är ute efter serier som är verklighetstrogna. Typ action och brott.
De serier jag har sett hittills:
Prison Break, synd att den spårade ur så fruktansvärt efter första säsongen bara.
Dexter, kanske lite urspårad men fortfarande en riktigt bra serie
Breaking Bad bästa serien jag sett

Ja kom med tips som liknar dessa tack
Senast redigerad av MeGusta 2013-03-09 kl. 22:43.
Citera
2013-03-09, 23:07
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
Tjenare!
Har på senaste tiden fallit för seriernas värld.
Jag är ute efter serier som är verklighetstrogna. Typ action och brott.
De serier jag har sett hittills:
Prison Break, synd att den spårade ur så fruktansvärt efter första säsongen bara.
Dexter, kanske lite urspårad men fortfarande en riktigt bra serie
Breaking Bad bästa serien jag sett

Ja kom med tips som liknar dessa tack
Action och brott finns det hur mycket serier som helst att se, börja med några klassiker som 24, The Shield och The Wire. För att stilla action-behovet finns det tex Band of Brothers, The Pacific och Strike Back.

Bubblare: Nikita, Covert Affairs, Alias och Criminal Minds.

edit: missade "verklighetstrogna" då går Nikita och Alias bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in