2013-09-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Nu när Burn Notice har tagit slut så hade jag gärna hittat en liknande serie.

Burn Notice handlar om Michael Westen som är en avstängd CIA agent och hans vänner. Tillsammans gör dom alla möjliga "jobb" för olika klienter eller även CIA (dock off the books").

En härlig serie som inte är för mörk och ondskefull är det alltså.
Sett White Collar? Även det en varm serie, dock om en "con man"/dömd brottsling som arbetar med FBI för att lösa brott och försöker reda sitt eget liv vid sidan av. Låter enormt töntigt, men är en mycket välgjord serie med innehåll och humor.
Citera
2013-09-26, 15:46
Medlem
george-nadas avatar
Boardwalk Empire är riktigt bra, ni som inte sett den borde ge den en chans.

http://www.imdb.com/title/tt0979432/
Citera
2013-09-26, 16:28
Medlem
Fortis et libers avatar
Håller med ovan! Den är grym. Liksom Boardwalk Empire.
Citera
2013-09-30, 22:43
Medlem
adadglgmuts avatar
1. Death Note.
Behöver nödvändigtvis inte vara anime. Men en genialisk deckarserie helt enkelt. Death Note är bland de smartare serier jag någonsin sett (Så kom inte med förslag som Naruto, Once Piece, Bleach etc).

Ser på Fullmetal Alchemist: Brotherhood just nu.
Sett ~ 25 avsnitt. Jag tycker att det blir lite för mycket klassisk japansk drama tidvis. Episod 4 (den då Nina och hunden blir en chimera) är den absolut bästa hittills, och det är lite synd, för jag hoppades på mer i det stuket när öppningen av hela serien var så fantastiskt bra. Sen var det ett ganska rejält downfall. Får se om det blir lika bra igen.

2. Dexter
Tvivlar på att det finns någon serie om en seriemördare som är bättre än Dexter. Men jag skulle gärna vilja ha förslag på andra serier, något liknande, och se ifall det är bra.

Tack på förhand.
Citera
2013-09-30, 23:04
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najkSWE
Hej! Jag söker serier som matchar mina favoriter Vänner, Entourage och How to make it in America!

Dvs serier som liknar dessa med humor och karaktärer och helst är 20 min. per avsnitt! Väldigt viktigt att manuset är originellt och att karaktärerna är intressanta.

Californication?
Citera
2013-10-01, 00:43
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Söker roliga komediserier alt filmer, stand up.
Jag finner för varje år mindre och mindre roligt. Det mesta är bara förutsägbara repetitioner.
Har gett det mesta en chans i form av serier men har säkert missat något guldkorn.
Vad jag har gillat dom senaste åren:
Brittiska The Office
South Park
Bill Burr
Bill Hicks (upptäckte han relativt sent)
Its always sunny in Philadelphia.

Har du som jag en relativt kort lista, som innehåller det mesta ifrån min, men tycker att någon punkt saknas så fyll gärna på. Finns ingen mening att du tipsar mig om du har en mycket längre lista då jag troligtvis inte kommer att tycka dina förslag suger .

Tror att det jag gillar skulle kunna klassas som intelligent underbältethumor med en dos samhällskritik. Family Guy ingår ej i denna kategori!!!!!

Låter som att du hade uppskattat Louis C.K, och hans TV-serie Louie. Du hade nog även uppskattat Legit med Jim Jefferies. Både är serier gjorda av ståuppkomiker som är någorlunda lika Bill Burr och Bill Hicks (Bill Burr uppträder för övrigt i Köpenhamn och Stockholm i december.)
Citera
2013-10-02, 18:41
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Söker roliga komediserier alt filmer, stand up.
Jag finner för varje år mindre och mindre roligt. Det mesta är bara förutsägbara repetitioner.
Har gett det mesta en chans i form av serier men har säkert missat något guldkorn.
Vad jag har gillat dom senaste åren:
Brittiska The Office
South Park
Bill Burr
Bill Hicks (upptäckte han relativt sent)
Its always sunny in Philadelphia.

Har du som jag en relativt kort lista, som innehåller det mesta ifrån min, men tycker att någon punkt saknas så fyll gärna på. Finns ingen mening att du tipsar mig om du har en mycket längre lista då jag troligtvis inte kommer att tycka dina förslag suger .

Tror att det jag gillar skulle kunna klassas som intelligent underbältethumor med en dos samhällskritik. Family Guy ingår ej i denna kategori!!!!!

Du hade garanterat gillat Louis C.K då!

http://videosift.com/video/Louie-CK-...n-Oct-1st-2008
Det roliga, och det hela klippet handlar om börjar vid 1:50.
Det där är dock på Conan, vilket inte innebär hans annars extremt vulgära språk.
Citera
2013-10-04, 20:36
Medlem
Pastor Greens avatar
Vad ska man fylla luckorna med efter Dexters och Breaking bads sorti? (Inte för att Dexter varit särskilt bra de senaste 5 säsongerna, men ja, ändå.
Citera
2013-10-04, 21:38
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Vad ska man fylla luckorna med efter Dexters och Breaking bads sorti? (Inte för att Dexter varit särskilt bra de senaste 5 säsongerna, men ja, ändå.
Mad Men? Banshee verkar ju väldigt trevlig också även om jag bara sett två avsnitt ännu.
Citera
2013-10-04, 21:44
Medlem
Har sett Prison Break
Lost
Oz
Entourage
Breaking Bad

och några fler. Vad rekommenderas. någon BRA serie, (inte the wire, har laddat ned men orkar inte kolla)
Citera
2013-10-04, 21:47
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mudaki
Har sett Prison Break
Lost
Oz
Entourage
Breaking Bad

och några fler. Vad rekommenderas. någon BRA serie, (inte the wire, har laddat ned men orkar inte kolla)

Californication är den jag kan tänka mig är mest lik Entourage.
Jag har bara sätt några avsnitt av Breaking Bad, men kanske Dexter är något lik?
Citera
2013-10-04, 22:21
Bannlyst
Lärorik serie? historia,politik mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här