2014-05-17, 17:53
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag skulle vilja få förslag på TV-serier som påminner om Mäklarna och Kvarteret skatan.

Playa del Sol kanske?
Citera
2014-05-17, 21:04
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Söker komediserier, har plöjt igenom följande:
2 1/2 män
Seinfeld
Big bang theory
The 70's Show

Någon som kan tipsa om vilka andra komediserier som jag bör se/inte bör se?
Citera
2014-05-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag skulle vilja få förslag på TV-serier som påminner om Mäklarna och Kvarteret skatan.
En ängels tålamod och Svensson Svensson om du vill ha klassiska svenska serier...
Citera
2014-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
2 1/2 män
Seinfeld
Big bang theory
The 70's Show

Anger Management? Är väl sådär, men kanske kan funka
Citera
2014-05-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
2 1/2 män
Seinfeld
Big bang theory
The 70's Show

King of Queens. Älskar den unika dynamiken mellan Doug och Carrie samt Doug & vännerna. Kevin james kroppsspråk och ljud är oslagbara.

Sen finns ju de:

Vänner
Tredje klotet från solen (third rock from the sun)
How I met your mother
Its always sunny in Philadelphia (denna är dock ingen sitcom i sig men är en 20m komedi serie med olika handlingar varje gång.)

De jag kommer på nu.
King of Queens är min all-time favourite Sitcom som jag är förvånad över hur underskattad den är :/

EDIT: Får givetvis inte glömma Malcolm in the middle! Man tror att det ska handla om några glin och vara barnsligt men det är nästan uteslutande vuxen-komedi. Grymt rolig när man kommer in i den efter 1-3 avsnitt.

EDIT2:

FÅr väl passa på o fråga efter tips med då. Sitcoms helst, har letat o känns som jag sett allt jag är intresserad av

De jag sett eller *inte gillat:

Frasier*
Cheers*
Spin City*
Scrubs
How I met your mother
2 & ½ men*
The big bang theory
King of queens
Married with children
Tredje klotet från solen
Its always sunny in philadelphia
Arrested development*
Community*
That 70's show
Parks & Recreation*
Seinfeld
The office*
Vänner
Malcolm in the middle
The middle*
Everybody loves raymond
Jims World*
Modern Family
My name is earl*

Som ni ser har jag en väldigt konstig smak och gillar endast mycket "simpla" sitcoms och inte så förtjust i dem som många anser vara guldklimpar, så som Office,Arrested development osv. Jag vill ha en slapp skön sitcom man kan glo på, helst med lite utveckling som TBBT, HIMYM, That 70's show & Vänner. Men vanliga väldigt lätta serier funkar med som Malcolm in the middle & King of queens funkar med.

ÄLSKAR King of queens p.g.a perfekt casting och väldigt unik dynamik med gubben i källaren och Dougs äventyr.

Känns som jag sett alla sevärda och är väldigt begränsad p.g.a min kräsna smak :/ Känns verkligen som 90% av nya sitcoms är antingen skit barnsliga eller för kass budget för att ha vettiga skådisar för den annars potentiella handlingen.
Senast redigerad av znorlax 2014-05-18 kl. 01:50.
Citera
2014-05-18, 17:00
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Anger Management? Är väl sådär, men kanske kan funka
Ska testa några avsnitt

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tack för alla tips uppskattas!
Citera
2014-05-19, 15:38
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Maron

http://www.imdb.com/title/tt2520512/?ref_=nv_sr_1

Party Down

http://www.imdb.com/title/tt1073507/?ref_=tt_rec_tt

Klar med första säsongen av Maron, påminde självklart om Louie men kanske dock inte lika bra. Men fortfarande, en bra serie och tack för tipset. Ska spana in Party Down härnäst.
Citera
2014-05-19, 19:32
Saknar lite humorserier/sitcoms. Kollar/kollat på t.ex Scrubs, How I Met Your Mother, Parks & Recreations, The Simpsons, Family Guy, American Dad, The Big Bang Theory, Two And A Half Men, Anger Management, Friends, Men at Work, The Office (US), New Girl, Modern Family, Cougar Town, Happy Endings och säkert massa fler serier som jag inte kommer på just nu.

Så det är väl en liten fingervisning om vad jag tycker om för "skit" (som vissa skulle säga). Söker bara efter något som man kan kolla på och skratta arslet av sig. Hört mycket bra om It's Always Sunny in Philadelphia och 30 Rock. Har alla säsonger och håller på att kolla på dem. De får höga betyg av mig.
Citera
2014-05-19, 23:10
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Saknar lite humorserier/sitcoms. Kollar/kollat på t.ex Scrubs, How I Met Your Mother, Parks & Recreations, The Simpsons, Family Guy, American Dad, The Big Bang Theory, Two And A Half Men, Anger Management, Friends, Men at Work, The Office (US), New Girl, Modern Family, Cougar Town, Happy Endings och säkert massa fler serier som jag inte kommer på just nu.

Så det är väl en liten fingervisning om vad jag tycker om för "skit" (som vissa skulle säga). Söker bara efter något som man kan kolla på och skratta arslet av sig. Hört mycket bra om It's Always Sunny in Philadelphia och 30 Rock. Har alla säsonger och håller på att kolla på dem. De får höga betyg av mig.
Vi har trailer park boys, workaholics, flight of the conchords, peep show, eastbound & down (har inte sett den dock).
Citera
2014-05-20, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Vi har trailer park boys, workaholics, flight of the conchords, peep show, eastbound & down (har inte sett den dock).

Tackar. Får kolla in dessa. Har även hört bra om Arrested Development.
Citera
2014-05-21, 00:54
Medlem
BigBamboos avatar
Som jag nämnt tidigare:

Kolla in serien "About a boy" från 2014, tycker den är rolig, en riktig feelgood-serie.

Annars är min favorit genom alls tider Jim's Värld.
Citera
2014-05-21, 23:09
Medlem
Okej behöver ny serie att kolla på, kan va både komedi eller något mer seriöst. Men gillar något som känns lite nytt och inte likt något annat.

Serier som jag sett;

Sitcoms
- How i met your mother (8/10)
- Scrubs (8/10)
- Big bang theory (8/10)
- New girl (7/10)
- Californication (7/10)
- Two and a half men (7/10)
- Cougar town (6/10)

Drama/Action
- Game of thrones (10/10)
- The walking dead (8/10)
- Lilyhammer (7/10)
- House of cards (7/10)
- Orange is the new black (7/10)
- Suits (7/10)
- Vikings (6/10)
- Sons of Anarchy (6/10)
- Gossip girl (6/10)
- Arrow (5/10)

Så några förslag på ny serie? Ingen Sci-fi och inga snutserier och inget tonårsdrama då jag precis plöjt igenom Gossip girl och är skapligt trött på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in