Förutom de som redan sagts av samma regissör: Firefly...
...och Angel givetvis som är parallellt i samma universum med samma karaktärer, crossovers och gästspel. Helst då i den ordning de sändes original då storyn kan fortsätta från den ena till den andra serien så här http://www.youtube.com/watch?v=mId_9YATSEg
om du inte menar att likheterna ska vara i vampyrer så:
...tex Torchwood och nya Dr Who är direkt påverkade av Buffy.
Caprica har en del likheter iom Jane Espenson som showrunner, dessutom James Marsters med.
Även Heroes säsong 1 innan de går snett är Buffy påverkad ...mfl i olika grad som Dead like me tex.
Jag är rätt kräsen och tycker de flesta serier är helt enkelt för dumma. Och amerikanska.
Om någon kunde rekommendera något, skulle jag vara ytterst tacksam, har försökt börja titta på fler serier efter rekommendationer som jag lagt ner på en gång.
Serier jag älskat:
Twin Peaks
Singing Detective
Lipstick on your collar
Serial experiments Lain
Serier som jag tyckt varit ok:
Arkiv X (men det var bättre när jag var 14)
Carnivál
John from Cincinatti
Vet inte om det går att se nån rimlig gemensam nämnare här, men om nån gillat dom här och även nåt annat?
Jag är rätt kräsen och tycker de flesta serier är helt enkelt för dumma. Och amerikanska.
Om någon kunde rekommendera något, skulle jag vara ytterst tacksam, har försökt börja titta på fler serier efter rekommendationer som jag lagt ner på en gång.
Serier jag älskat:
Twin Peaks
Singing Detective
Lipstick on your collar
Serial experiments Lain
Serier som jag tyckt varit ok:
Arkiv X (men det var bättre när jag var 14)
Carnivál
John from Cincinatti
Vet inte om det går att se nån rimlig gemensam nämnare här, men om nån gillat dom här och även nåt annat?
Serial experiments Lain hör i alla fall till den kategori som brukar kallas för mind fuck. Några andra bra anime-serier inom genren är: Paranoia Agent. Trailer Boogiepop Phantom. Trailer Texhnolyze. Trailer
De har även fördelen att inte kännas amerikanska – de är ju japanska.
Ge mig tips på serier som liknar: Arrested development, 30 rock, The Office, Entourage, Weeds etc etc.
Känns som man sett allt nästan, men måste ju finnas något riktigt bra man missat
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!