2012-05-30, 00:55
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Tjenare alla seriefantaster.

Jag letar efter en sentimental men smart romantisk dramaserie där karaktärerna utvecklas. Helst bör handlingen vara komprimerad till ett fåtal personer, så att det inte handlar om ett helt umgänge som skaffar partner och att man som resultat av detta inte riktigt får in känslan för respektive relation. Genre på pappret är helt irrelevant, men kravet är att en stor mängd krut läggs på relationer (Mike's relationer i Suits är ett bra exempel).

Anledningen till att jag frågar är för att jag inte har hört om en enda bra romantisk och tung serie. Istället har man serverats med hjärndött skräp som One Tree Hill och O.C.

(Bonusfråga: för er som har sett serien ensäsongsserien Harper's Island, finns det något snarlikt med liknande atmosfär och stämning?)
Senast redigerad av GeneraleNnr1 2012-05-30 kl. 00:58.
Citera
2012-05-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Söker efter serier liknande Prison Break. Alltså inte samma handling utan bara samma koncept, att en smart kille blir badboy osv. Har redan sett OC

Fängelseserie, finns en huvudkaraktär "Beecher" som liknar michael scofield, eller ja inte liknar men bägge är snälla och vill alltid det bästa och sen blir han "ondare"

--------

Själv söker jag en feel good serie, då jag precis kollat klart OZ som var en mörk serie mycket mord och ingen komik därför letar jag serier likande dessa:

Entourage - Favoritserie
Friends
Freaks and Geeks
Scrubs
Two and a half men
HIMYM
TBBTD
That '70show
The Office

Ja ni fattar konceptet, en serie som man blir glad utav, gärna ett killgäng eller ett gäng vänner man får följa t.ex. som i Entourage, eller de flesta som jag skrev där uppe.

Tack på förhand.
Citera
2012-05-30, 15:00
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
Själv söker jag en feel good serie, då jag precis kollat klart OZ som var en mörk serie mycket mord och ingen komik därför letar jag serier likande dessa:

Entourage - Favoritserie
Friends
Freaks and Geeks
Scrubs
Two and a half men
HIMYM
TBBTD
That '70show
The Office

Ja ni fattar konceptet, en serie som man blir glad utav, gärna ett killgäng eller ett gäng vänner man får följa t.ex. som i Entourage, eller de flesta som jag skrev där uppe.

Tack på förhand.

It's Always Sunny In Philadelphia, helt klart! Men kolla även in Arrested Development och Trailer Park Boys.
Citera
2012-05-30, 15:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17

Entourage - Favoritserie
Friends
Freaks and Geeks
Scrubs
Two and a half men
HIMYM
TBBTD
That '70show
The Office

Tack på förhand.

"Californication" borde passa dig perfekt.
Citera
2012-05-30, 16:56
Medlem
LightClouds avatar
Serier som liknar The Mentalist, Lie to me eller Numb3rs?

Har kollat in Criminal Minds och Dexter bland annat, men inte fastnat alls för dem. Samma med Lost. Tänkte kolla in House ikväll.
Citera
2012-05-30, 17:10
Medlem
AkutHjalps avatar
Jag har sett The Wire precis. Jag vill ha en serie som man kan kunna uppskatta efter en sådan välgjord serie!

Tänker kolla på Rome och har planer på Game of Thrones och Sons of Anarchy efter det.

Men under tiden skulle det vara snällt om ni kunde tipsa om andra serier.

Jag undrar även om det finns en sida som innehåller huvudsakligen TV serier, speciellt HD-kvalitet.
På Thepiratebay finns inte alla och på Demonoid måste jag få upp mitt seed-ratio!
Citera
2012-05-30, 19:30
Medlem
-Rebus-s avatar
Jag söker en serie som handlar om småtjuvar/rånare/inbrottstjuvar eller liknande. Den ska va åtminstone lite kul och så ska den va spännande. Detta är alltså bara en önskning inte en beskrivning av en specifik serie!

Annars är mina favoritserier...
Peep show
Entourage
Eastbound & down
Breaking bad
How to make it in America

... så om ni tror ni vet någon serie som jag kommer gilla får ni gärna komma med tips!
Tack!
Citera
2012-05-30, 19:42
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Rome. http://www.imdb.com/title/tt0384766/
The inbetweeners. http://www.imdb.com/title/tt1220617/
Oz. http://www.imdb.com/title/tt0118421/
Rome har jag sett för länge sedan, likaså The inbetweeners, fantastisk serie idd!

Oz fångade inte mitt intresse, men tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Har precis kollat igenom "New Girl", den var faktiskt över förväntan. Mycket underhållande, dessvärre har endast 1 säsong spelats in än så länge, men fler kommer nog.
Rätt lättsam humor.
Har sett piloten, ogillade den starkt!
Citera
2012-05-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Rebus-
Jag söker en serie som handlar om småtjuvar/rånare/inbrottstjuvar eller liknande. Den ska va åtminstone lite kul och så ska den va spännande. Detta är alltså bara en önskning inte en beskrivning av en specifik serie!

Peep show
Entourage
Eastbound & down
Breaking bad

... så om ni tror ni vet någon serie som jag kommer gilla får ni gärna komma med tips!
Tack!

Outrageous Fortune låter som något du skulle gilla. Det är en NZ dramedy, om en familj småkriminella. En av de bästa serier jag någonsin sett, och som jag mycket varmt rekommenderar till alla
Citera
2012-05-30, 22:17
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Rebus-

Peep show
Entourage
Eastbound & down
Breaking bad

Tack!

Vad sägs om en nedlagd skräck-serie från 80-talet som sänds på 2000-talet(inte egentligen)
Garth Marenghi's Darkplace

I rollerna hittar vi bla:
Richard Ayoade(The IT Crowd): Som spelar Dean Learner som spelar Thornton Reed
Matt Berry(The IT Crowd, Snuffbox): Som spelar Todd Rivers som spelar Dr. Lucien Sanchez
Matthew Holness(Bruiser): Som spelar Garth Marenghi som spelar Dr. Rick Dagless, M.D

Jag brukar alltid rekommendera den här serier då så få har sett den.

Finns en del avsnitt på youtube
Citera
2012-06-01, 14:24
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Tjenare alla seriefantaster.

Jag letar efter en sentimental men smart romantisk dramaserie där karaktärerna utvecklas. Helst bör handlingen vara komprimerad till ett fåtal personer, så att det inte handlar om ett helt umgänge som skaffar partner och att man som resultat av detta inte riktigt får in känslan för respektive relation. Genre på pappret är helt irrelevant, men kravet är att en stor mängd krut läggs på relationer (Mike's relationer i Suits är ett bra exempel).

Anledningen till att jag frågar är för att jag inte har hört om en enda bra romantisk och tung serie. Istället har man serverats med hjärndött skräp som One Tree Hill och O.C.

(Bonusfråga: för er som har sett serien ensäsongsserien Harper's Island, finns det något snarlikt med liknande atmosfär och stämning?)

Six feet under (http://www.imdb.com/title/tt0248654/) är den av det jag sett som skulle kunna stämma in. Jag skulle kanske inte beskriva den som romantisk, men det är utan tvekan relationerna och karaktärernas utveckling som är i fokus.

Citat:
Ursprungligen postat av AkutHjalp
Jag har sett The Wire precis. Jag vill ha en serie som man kan kunna uppskatta efter en sådan välgjord serie!

Oz! http://www.imdb.com/title/tt0118421/
Senast redigerad av SneakyCreature 2012-06-01 kl. 14:27.
Citera
2012-06-02, 18:40
Medlem
Dreamerss avatar
Har nyss tittat färdigt på Sopranos och behöver en ny serie jag kan fördriva tiden med.

Tänker lista ett par serier jag sett som jag tycker var bra sedan kan folk komma med förslag utifrån dem.

The Wire
Sons of anarchy
The Walking Dead
Sopranos
Hell on wheels

Keep e'm coming'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem