• 1
  • 2
2003-11-07, 09:11
Medlem
Carcasss avatar
Kan ngon frklara fr mig vad fan det r med skningar och s.k "pommeskrydda"? Dom jvla asen vill visst alltid ha den dr jvla "pommeskryddan" p sina pommes. Och i majoriteten av fallen s fr man p snt skit, direkt man kkar p ngon korvkiosk. Ngra skningar hr som kan frklara varfr den skiten alltid finns med?

Fr er som inte r van vid denna sed, s kan jag bertta att "pommeskrydda" r helt vanlig jvla grillkrydda..
Citera
2003-11-07, 10:35
Medlem
snapcases avatar
Tror inte det r nn speciellt sknsk freteelse. Det frekommer hr i vsters ocks. Har ni sett att kockens har lanserat "Pommes frites krydder (sic)" i butikerna ocks? Nu r det fritt fram att g hem och gra sina frittar otliga.
Citera
2003-11-07, 10:41
Medlem
moles avatar
Citat:
Dom jvla asen
Jass s vi skningar r as nu d?
Tack fr upplysningen
Du vill skert ha svar frn oss as med?
Citera
2003-11-07, 11:04
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Jass s vi skningar r as nu d?
Tack fr upplysningen
Du vill skert ha svar frn oss as med?

Klart att ni r as! Det r vl uppenbart? hh.. h, ta inte illa upp, jag kallar allt och alla fr as. Fast ni skningar r frvisso ena specialla as, men det har inget med saken att gra. Men jag mrker att du r en sndringa pommeskrydda-lskare.

snapcase: Vafan.. sjlv har jag nog inte rkat ut fr det ngon annanstans n hr..gaargh.. salt, ska det vara, inget annat!
Citera
2003-11-07, 12:09
Medlem
Rubbermans avatar
Har inte ngot emot lite grillkrydda p pommesen. Inget jag defintivt mste ha, men varfr inte? Dremot r ketchup till pommesen ett absolut MSTE. Mumma!
Jag r inte skning heller.
Citera
2003-11-07, 12:14
Medlem
Ghostriders avatar
Hr kan du skaffa Pommes Krydda

Anvnder sjlv den, gr god
http://www.juniskryddor.w.se/
Citera
2003-11-07, 12:58
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Klart att ni r as! Det r vl uppenbart? hh.. h, ta inte illa upp, jag kallar allt och alla fr as. Fast ni skningar r frvisso ena specialla as, men det har inget med saken att gra. Men jag mrker att du r en sndringa pommeskrydda-lskare.

snapcase: Vafan.. sjlv har jag nog inte rkat ut fr det ngon annanstans n hr..gaargh.. salt, ska det vara, inget annat!

Japp r pommeskrydda lskare! Knnde jag behvde "frsvara" mig
Har inte tnkt p om det r en sknsk grej eller ej men hller med om att det finns verallt jag varit i skne iaf
Jag ter inte pommes UTAN pommeskrydda
Tror faktiskt det r en simpel grillkrydda men fr ej sgas i samband med pommes
Citera
2003-11-07, 13:06
Bannlyst
Nej, ketchup med nedblandad grovmalen svartpeppar ska det vara, det enda som duger.
Citera
2003-11-07, 13:20
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Japp r pommeskrydda lskare! Knnde jag behvde "frsvara" mig
Har inte tnkt p om det r en sknsk grej eller ej men hller med om att det finns verallt jag varit i skne iaf
Jag ter inte pommes UTAN pommeskrydda
Tror faktiskt det r en simpel grillkrydda men fr ej sgas i samband med pommes

Hh. En sknsk polare till mig hakade p mig uppt landet fr ett tag sedan..
Stannade till vid en korvkiosk och bestllde lite kk. Polarn fick sina pommes, och sg d att dessa var "okryddade" och frgade om han inte kunde f lite pommeskrydda.. Den stackars snubben i kassan sg fan helt ofrstende ut och sa: "Frlt.. pommeskrydda? va? vad?".. och min polare brjade frska frklara vad det var fr nt med: "Ja.. snt man har p pommes". Jag lg fan och asgarvade p golvet innan snubben i kassan insg att missfostret ville ha grillkrydda p sina pommes. Tokhrligt..
Citera
2003-11-07, 16:20
Awaiting Email Confirmation
Krydda

Jag fredrar den engelska kryddningen med Maltvinger. - Grna i kombination med en god vitlkssmakande aioli. Majons funkar i vrsta fall.
Citera
2003-11-07, 17:13
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chop
Jag fredrar den engelska kryddningen med Maltvinger. - Grna i kombination med en god vitlkssmakande aioli. Majons funkar i vrsta fall.

Word..........
Citera
2003-11-07, 17:21
Medlem
Ralfons avatar
Salt!!!???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto