2003-11-07, 17:33
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Nej, ketchup med nedblandad grovmalen svartpeppar ska det vara, det enda som duger.
Det dr hedniska oskicket r det vissa av mina glada kamrater som envisas med! Har ven trffat ett gng
skumma tyskar som var vnner av ritualen. Vad r det man efterstrvar med tillsttandet av den grovmalna svartpepparen? Rcker det inte med vanlig ketchup?
Citera
2003-11-07, 20:22
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chop
Jag fredrar den engelska kryddningen med Maltvinger. - Grna i kombination med en god vitlkssmakande aioli. Majons funkar i vrsta fall.

Yuck!

Nu fr jag traumatiska minnen av fish n' chips med osalta, vingerindrnkta pommes och verfriterad fiskfil med kletig tartarss och snderkokta, mosiga rtor...
Citera
2003-11-07, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Det dr hedniska oskicket r det vissa av mina glada kamrater som envisas med! Har ven trffat ett gng
skumma tyskar som var vnner av ritualen. Vad r det man efterstrvar med tillsttandet av den grovmalna svartpepparen? Rcker det inte med vanlig ketchup?

Nej, man vill ju t den aromatiska smaken som svartpeppar har. Jag tror faktisk att detta "hedniska oskick" kommer frn McDonalds, p den tiden d de bara hade salt, peppar och ketchup.
Citera
2003-11-09, 00:14
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Nej, man vill ju t den aromatiska smaken som svartpeppar har. Jag tror faktisk att detta "hedniska oskick" kommer frn McDonalds, p den tiden d de bara hade salt, peppar och ketchup.

Antagligen s r det s.. Syrran var en sndringa aupar i USA, och hon frde med sig detta "oskick" frn det fula landet, vilket enligt henne kom frn andra aupar muppar som kkade p McDonalds. Det hr var fr en sex r sedan, kanske sju, och jag hade aldrig varit med om det innan...Men fan, svartpeppar i ketchup r fan helt ok. Dock inget mste.
Citera
2003-11-09, 00:36
Medlem
Pellenezs avatar
Ketchup p pommes r ett otyg.
Grillkrydda r en smula bttre, men vad r det fr fel p hederligt koksalt?
Citera
2003-11-09, 01:47
Bannlyst
Som riktig skning mste jag meddela att jag ter mina pommes med ketchup, salt och grillkrydda. Mums...

Kebabss r dock ofrenligt med ketchup, varfr jag ter kebabtallrik med salt och grillkrydda p mina pommes...

// Roger P.
Citera
2003-11-13, 22:09
Medlem
Brors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Som riktig skning mste jag meddela att jag ter mina pommes med ketchup, salt och grillkrydda. Mums...

Kebabss r dock ofrenligt med ketchup, varfr jag ter kebabtallrik med salt och grillkrydda p mina pommes...

// Roger P.

har en bekant som alltid envisas med att ha ketchup p sina pommes nr han bestllt kebabtalrik.

Ser lika illa ut varje gng.
Citera
2003-11-15, 10:35
Medlem
Makthavarens avatar
..........
Citera
2003-11-15, 16:29
Medlem
MrOranges avatar
Vafan... Aldrig varit p en grill som har pommes frites utan att ngon, eller jag sjlv, bestllt pommes frites med grillkrydda. Det och curryketchup (om de nu har det). Och d bor jag nd i Stockholm.

P donken blir det ju oftast ketchup+svartpeppar, fr man glmmer bort att bestlla ngon dip.

Till kebabtallrik tar man inte pommes frites, utan ris. Sdr =)
Citera
2003-11-16, 16:27
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Vafan... Aldrig varit p en grill som har pommes frites utan att ngon, eller jag sjlv, bestllt pommes frites med grillkrydda. Det och curryketchup (om de nu har det). Och d bor jag nd i Stockholm.

P donken blir det ju oftast ketchup+svartpeppar, fr man glmmer bort att bestlla ngon dip.

Till kebabtallrik tar man inte pommes frites, utan ris. Sdr =)

Serist? Sjlv kommer jag frn Sdertljetrakten, och jag har fan aldrig mrkt ngon som velat ha grillkrydda p sina pommes. Knner fan inte en kft frn Stockholm som vill ha snt skit p, heller fr den delen. Alla mina polare som r nere och hlsar p blir fan alltid frvnade nr dom fr snt skit p.
Citera
2003-11-16, 21:41
Medlem
thebandits avatar
Det r INTE grillkrydda vi vill ha, det r PommesFriteskrydda! Har den hemma med, Santa Maria r mrket. Jvligt gott p stekt potatis ox.

Att vissa gatukk kr med vanliga grillkryddan r ju en helt annan sak... duger i ndfall.
Citera
2003-11-16, 23:10
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.
Blodtrycket, Roger, blodtrycket....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in