Citat:
Ursprungligen postat av
Mysquo
Bodde förut i en väldigt lyhörd lägenhet byggd år 1900. Någon gång när jag nös, hörde jag grannen på andra sidan väggen säga prosit till mig. Man kunde i stort sett följa varandras samtal, om man inte talade tyst i alla fall.
I en annan lägenhet som jag bott i så märkte man att golvbjälkarna gick genom de bärande väggarna och delades med grannen. När grannen gick över sitt golv så kunde man se att bokhyllan i min lägenhet rörde sig.
Visar man lite hänsyn och har trevliga grannar så fungerar det ändå.
Jo så är det,bodde i den förra lägenheten 2 år innan dom nya grannarna flyttade in och jag upptäckte hur lyhört det va!min förra granne måste varit tyst som en mus 😅
Det kanske va pga mig han flyttade hehe,tyckte han kolla snett på mig i trappuppgången och han hälsade aldrig heller.Fast han sa aldrig någonting så hur ska man veta då?. Dom nya grannarna sa jag till ett par gånger samt ringde hyresvärden men det hjälpte knappt.
Det dumma va att jag trodde det va snubben under mig som förde liv först,ljudet lät nerifrån?! Så han sa jag till med och han blev nog skärrad för några månader senare flyttade han... känner att det va nog mitt fel 😂