Bor på södermalm i Stockholm i en etta hyreslägenhet.
Vägg i vägg så verkar grannen ha sin säng där jag har mitt datorrum, egentligen ett litet matrum officiellt antar jag, som kan användas även som ett litet sovrum.
Jag får tänka mig för när jag spelar Football Manager 2019 t.ex. om nätterna i alla fall, och tyvärr kan jag skrika ut i vansinne om en match håller på att förloras, det går emot en eller om volymen är bara LITE hög.
Blir för engagerad för att tänka mig för och jag hör en *DUNS!* i väggen (grannen slår väl med näven i väggen då), och jag tänker "Hoppsan!" och känner mig dum och elak för att jag stört grannen.
Tänkte inte på det! Nu försöker jag verkligen, svårt ibland. Har många långa monologer för mig själv om hur jäkla pissdåligt spelet är men ändå så spelar jag det?
Edit: Ja byggår och våningsplan är 1916 tror jag och våning två?
Om nu det har nån betydelse.
Ni får inte komma hit å slå mig nu!? (säger inte för mycket här nu, näe. Bra).
Haha! Tänk om min granne skulle svara mig här, känner igen mig
"Jaså det är DU din jä....".

Bara att ringa på här och klaga annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strangeflower
Bodde i lägenhet innan jag flyttade till hus för 11 månader sedan.
Höghus, byggt 1995. Hörde i princip aldrig ett skit av grannarna, förutom på natten när de spolade i toan eller "gick på hälarna". Och om nån hade supermegavolym på högtalarna, såklart. Det var helt underbart!
JA!
Det där med att just GÅ PÅ HÄLARNA i lägenheten. En granne som jag hade förut gjorde det och var nog mästare på det.
Fan vad det störde mig i våningen under.....
Det låter faktiskt ORDENTLIGT under om man gör det utan en tanke och lägger vikten där. I denna fastigheten men rent allmänt kan jag tro.
Lägg vikten på framfoten. Tack!(säger grannen under till dig då, alla).
OK klar.