2010-06-04, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
För att det ser fruktansvärt ut.

Smaksak hörö
Citera
2010-06-04, 20:15
Medlem
rymdraketens avatar
Jag tycker framför allt att svart kostym är dumt rent estetiskt sätt då mörkblå är betydligt mycket mer lätt att matcha än svart. För det första uppfattar våra ögon det nordiska bleka ansiktet ännu mer blekt när den svarta kostymen kontrasterar hyn.

Mörkblå matchar även alla möjliga olika färger bättre. Svart gör sig i regel bäst med vitt, alltså en klassisk begravningsutstyrsel. Mörkblått, eller mörkgrått passar bra ihop med ljusa nyanser av t.ex. blått och rosa, men även vitt. Du kan dessutom välja att bära både bruna och svarta skor. Bruna skor till svart kostym ser rent ut sagt förjävligt ut.
Citera
2010-06-04, 21:27
Medlem
pocahontas väns avatar
Själv ser jag inget fel på att klä sig i en svart kostym utanför begravningar. Svart är en väldigt bra "basic" färg på en kostym som alla bör ha i sin garderob och funkar även med nästan alla färg kombinationer.
Sen är ju svarta kostymer inte det mest praktiska och ha på sig på student. Den enda kostymen jag tycker är ful är vit men även kostymer med ränder på.
Citera
2010-06-04, 22:21
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Själv ser jag inget fel på att klä sig i en svart kostym utanför begravningar. Svart är en väldigt bra "basic" färg på en kostym som alla bör ha i sin garderob och funkar även med nästan alla färg kombinationer.
Sen är ju svarta kostymer inte det mest praktiska och ha på sig på student. Den enda kostymen jag tycker är ful är vit men även kostymer med ränder på.
Fult?

PS. Du har fel, svart funkar inte alls med nästan alla färgkombinationer. Det gör däremot grått och mörkblått.
Senast redigerad av Heinkel 2010-06-04 kl. 22:24.
Citera
2010-06-04, 22:41
Medlem
padrons avatar
Att välja en svart kostym känns helt klart som ett klassiskt nybörjarmisstag, I know, I've been there...

Efter ett tag märker ni att kostymen är tråkigare och att matchningsmöjligheterna blir betydligt färre än om man väljer en marinblå eller mörkgrå. Ingen katastrof i och för sig, en svart kostym hör hemma i alla garderober men skulle jag tvingas välja en kostym skulle det bli en marinblå med mörkgrå på silverplats.
Citera
2010-06-04, 23:00
Bannlyst
Det var bra argument, får vika mig och rekommendera en kostym i de övriga färgerna som nämnts.
Måste ändå säga: svart kostym, svart skjorta och röd slips .. gryyymmtttt snyggt!

Hade ingen bättre bild så ignorera personen:
http://www.hankolsen.com/images/stuff/gangster1.jpg

Men som sagt, TS kör på någon annan färg så blir du inte så enformig.
Citera
2010-06-04, 23:01
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Det var bra argument, får vika mig och rekommendera en kostym i de övriga färgerna som nämnts.
Måste ändå säga: svart kostym, svart skjorta och röd slips .. gryyymmtttt snyggt!

Snarare illamåendeframkallande...
Citera
2010-06-04, 23:51
Medlem
hobokens avatar
Jag mår dåligt av att läsa vad vissa som skrivit i den här tråden tycker är snyggt.

Svart kostym är inte bara inkorrekt, det är dessutom nästan omöjligt att matcha med något annat än vit skjorta och svart slips vilket gör det svårt att ha till annat än begravning.

Svår balansgång detta mellan att försöka få lite normalt vett i folk och att vara stilfascist...
Citera
2010-06-05, 01:22
Bannlyst
En ljusare kostym brukar ofta vara perfekt om du har tänkt dig att använda den mycket till vardags, blir mindre "formellt":

http://images6a.fotop.net/albums2/jeffcheng/images/resim13.jpg

Mvh
Citera
2010-06-05, 03:24
Medlem
Cederstolpes avatar
Vill du vara korrekt klädd bör kostymen vara marinblå eller grå.

Cederstolpe
Citera
2010-06-05, 03:41
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg

För helvete! Du har en passande avatar i alla fall då du verkligen verkar vara någon sorts rödvinskommunist med dålig smak. Ser du inte att det är alldeles för stora kontraster och hans bleka anlete verkligen lyfts fram i en negativ bemärkelse.
Citera
2010-06-05, 12:23
Bannlyst
En ljus kostym, ett par bruna skor och blårandig skjorta är skitsnyggt. http://img210.imageshack.us/i/3661116449def72dba33.jpg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in