2010-06-05, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
För helvete! Du har en passande avatar i alla fall då du verkligen verkar vara någon sorts rödvinskommunist med dålig smak. Ser du inte att det är alldeles för stora kontraster och hans bleka anlete verkligen lyfts fram i en negativ bemärkelse.

Hittade som sagt ingen bättre bild så du får ta den med en nypa salt, men hur som helst så ändrade jag mig och rekommenderar en ljugrå istället.
Citera
2010-06-06, 20:19
Medlem
Taftamanabags avatar
Skulle valt en grå kostym, vilket jag gjorde första gången. Väldigt lättkombinerat med slips och annat. Sen är ju nästa problem hur mörk den ska vara, om du vill ha en lite mer proper eller avslappnad. Om du vill ha en mer avslappnad så skulle jag annars rekommendera mörkblå kostym med bruna skor, som kan se löjligt bra, enligt mig.
Citera
2010-06-06, 23:54
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag tycker att det kan vara riktigt fint med en chokladbrun kostym. Jag upplever att det är ganska svårt att hitta i vanliga fysiska butiker här i Stockholm, i alla fall i en acceptabel prisklass.

Exempel: http://www.indochino.com/product/Dark_Chocolate_Business_Suit.html?utm_source=gan
Citera
2010-06-06, 23:55
Medlem
1905s avatar
http://2leep.com/application/images/13032010/384863977087662.jpg

Vad vill jag säga med den bilden?

Jo, att ha svart kostym utanför begravning är ungefär lika gammalt som den moderna kostymen själv.

Jag läste även på engelska wikipedia att svart kostym har kommit att användas istället för högtidsplagg då de traditionellt var de enda som var svarta.

Nu var ju iof bilden svart/vit men om den andra killen från vänster inte har en svart kostym så vet jag inte vad han har.

Men ibland undrar jag varför svart/grå och blå färg på kostymen är ett sådant problem när det finns människor som har rosa skjortor och gula slipsar?
Citera
2010-06-06, 23:57
Medlem
Du kommer alltid ha mer användning för en svart kostym, tro mig.

Marinblått och ljusblått kan vara snyggt, men det är inte särskilt många som kan bära upp det
Citera
2010-06-07, 00:11
Medlem
Yuri Andropovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xadluk22

Marinblått och ljusblått kan vara snyggt, men det är inte särskilt många som kan bära upp det
Vem fan köper en ljusblå kostym?

Dessutom har du fel angående uppbärandet, ytterst få svenska män kan bära upp en svart kostym.

Att i princip ingenting passar till svart kostym, är ännu en anledning för att köpa en grå/mörkblå.
Citera
2010-06-07, 00:13
Medlem
Heinkels avatar
Citat:

Marinblått kan alla bära upp, ljusblått och svart är dock svåra färger.
Citera
2010-06-07, 01:41
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:

Jag håller inte med dig om att det är svårt att bära upp marinblått. Men om man av någon anledning inte tycker att det passar är en mörkgrå kostym ett betydligt bättre val än ett svart dito.
Citera
2010-06-07, 08:32
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1905
http://2leep.com/application/images/13032010/384863977087662.jpg

Vad vill jag säga med den bilden?

Jo, att ha svart kostym utanför begravning är ungefär lika gammalt som den moderna kostymen själv.

Jag läste även på engelska wikipedia att svart kostym har kommit att användas istället för högtidsplagg då de traditionellt var de enda som var svarta.

Nu var ju iof bilden svart/vit men om den andra killen från vänster inte har en svart kostym så vet jag inte vad han har.

Men ibland undrar jag varför svart/grå och blå färg på kostymen är ett sådant problem när det finns människor som har rosa skjortor och gula slipsar?

Det där är inga kostymer, snarare ett slags högtidsdräkt. Andra killen från vänster ser ut att ha en längre kavajmodell och har dessutom gråa byxor. Således ingen svart kostym.
Citera
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Du har uppenbarligen en hel del att lära dig.
Citera
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Det var bra argument, får vika mig och rekommendera en kostym i de övriga färgerna som nämnts.
Måste ändå säga: svart kostym, svart skjorta och röd slips .. gryyymmtttt snyggt!

Hade ingen bättre bild så ignorera personen:
http://www.hankolsen.com/images/stuff/gangster1.jpg

Men som sagt, TS kör på någon annan färg så blir du inte så enformig.

Citera
2010-06-07, 12:54
Medlem
Urbanfests avatar
Tyckte det var intressant Pörr, att du har flera svarta kostymer som du inte använder vid formella sammanhang. När använder du dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in