Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nej för fan!
De killar i min klass som skall bära kostym har inte en svart kostym, varför vill man ens ta på en svart kostym? För att få spontaninbjudningar till begravningar? Jag har varit med några vänner som letade kostym, i affärerna säger expediterna att svart säljer som smör i solsken, är det automatiskt rätt då? Efter att jag läst tråden där studentkläder behandlas har jag utvecklat ett större och större hat mot de individer som har svart kostym på sig om de inte är på begravning, ungdomar som vuxna.
Bara för att 90 % går på försäljarnas snack betyder inte det att dessa 90 % har rätt. För mig är det inte viktigt att sticka ut pga. kostymfärg, det är inte därför jag har en grå, jag har en grå för att det är mer korrekt.
Du verkar ha fått en del om bakfoten när du läst i Student-tråden. Man har inte en grå för att det är mer korrekt än en svart, utan för att den, tillsammans med en väl vald skjorta och slips, ger ett mycket mer propert och snyggt intryck än en svart, som ofta faller på tygkvalitet och mismatching. Att svart är fel färg, är egentligen ett mindre argument för en grå/blå.
Att du har utvecklat ett större och större hat för att du att läst om saker i en tråd gör dig inte mer upplyst, snarare ett tecken på klassiskt "nyrik-beteende". Stil är inte bara att klä sig rätt, utan även att inte vara arrogant.
Men, vi propagerar för samma sak, även om vi har olika argument för det.
Mitt bidrag till tråden blir att grå och blå kostym är ett bättre köp än svart, då de passar till fler skjortkombinationer och tillfällen. Korrekthetens vara eller inte vara kan ju få hållas inom student-tråden.