Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-01, 20:47
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Tror att dom har ändrat det där och att VS's utbildning godtas numera.


Aha, tror faktiskt att du är en av VS anställda som försöker rentvå deras illa beryktade ställning.
Sen så är det ingen som har ändrat, BYA är en konkurens som ´´ägs´´ av just stora bolag och därför kommer VS aldrig att bli accepterat.
Citera
2010-02-02, 08:25
  #26
Avstängd
stockbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER
Aha, tror faktiskt att du är en av VS anställda som försöker rentvå deras illa beryktade ställning.

Det tror jag också faktiskt.
Citera
2010-02-02, 11:40
  #27
Moderator
v50s avatar
Här är en artikel från kuriren angående väktarskolan i boden

http://www.kuriren.nu/nyheter/artike...icleid=5243795
Citera
2010-02-02, 17:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER
Aha, tror faktiskt att du är en av VS anställda som försöker rentvå deras illa beryktade ställning.
Sen så är det ingen som har ändrat, BYA är en konkurens som ´´ägs´´ av just stora bolag och därför kommer VS aldrig att bli accepterat.

Haha, skulle aldrig falla mig in att arbeta i Boden, den jävla hålan åker jag aldrig till igen.
Som sagt, de flesta som jag har kontakt med från kursen har fått jobb.
Citera
2010-02-02, 17:52
  #29
Avstängd
Det här är citatet av kuriren;

- Annars finns risken att det utbildas fler väktare än vad arbetsmarknaden klarar av.
Går man VS hemsida så utbildar dom mer än 3000 pers om året, hittar sen alla ett väktarjobb ?
Citera
2010-02-02, 17:55
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Haha, skulle aldrig falla mig in att arbeta i Boden, den jävla hålan åker jag aldrig till igen.
Som sagt, de flesta som jag har kontakt med från kursen har fått jobb.


man behöver inte jobba i Boden, man kan jobba i Stockholm, GBG och malmö där dom har sin skitskolor.
Va bra för dina kompisar som lyckats få ett jobb då, för jag känner till många som inte har fåt jobb utan helt enkelt så har väktarbolag skickat dom till BYA.
Men det brukar alltid låta så, mina polare har fått jobb.
Det jag vill säga är att, hur den än är så sluta folk att mana gå till VS!
Citera
2010-02-02, 18:57
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER
Men det brukar alltid låta så, mina polare har fått jobb.

Har ju ingen anledning till att ljuga på ett forum som fb, du är ju verkligen anti-VS, man kan ju undra varför. De flesta som utbildar sig får jobb, så är det bara, så snacket om att man måste utbilda sig genom BYA för att få jobb är bara skitsnack.
Citera
2010-02-02, 22:21
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Har ju ingen anledning till att ljuga på ett forum som fb, du är ju verkligen anti-VS, man kan ju undra varför. De flesta som utbildar sig får jobb, så är det bara, så snacket om att man måste utbilda sig genom BYA för att få jobb är bara skitsnack.



Jag och många är anti mot VS, du kanske kan förklara varför 12 pers fick bara dra efter 2 dagars utbilding uppe i boden utan förklaring och inga pengar tillbaka ?
Citera
2010-02-03, 14:34
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER
Jag och många är anti mot VS, du kanske kan förklara varför 12 pers fick bara dra efter 2 dagars utbilding uppe i boden utan förklaring och inga pengar tillbaka ?

Vet jag inget om, var över ett halvår sedan jag gick kursen, och min grupp hade inga sådana problem.
Citera
2010-03-10, 08:05
  #34
Medlem
LOL!!s avatar
Vill man gå i en skola där en person bara har som syfte att tjäna pengar på en, och inte som mål att ge en bra utbildning?
Jag har sett vad "vakterna" får göra när de ska ha sina 160 timmar praktik som ingår i totalvakt: de får gratisjobba nätter och dagar på ägarens kunder medan han håvar in storkovan på alla lättlurade som först betalar massor för en utbildning som kanske inte ens ger jobb och sen sliter arslet av sig för att han ska kunna tjäna ännu mer pengar på sina elever.

Lite artiklar om ägaren:
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/...ab?partner=www

http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=4334777

http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleid=4334662

Kul att en ekeonomisk brottsling som smitit undan vapenåtal och diverse annat står för en väktarutbildning. Nyligen har han blivit polisanmäld för både att ha skrivit ut falska kursintyg och misshandel.

Tror inte han kommer att kunna stå som chef för dem så länge till, men om man känner sådana typer rätt så kommer väl en av hans bulvaner ta över så fort han blir kuggad av polisen.
Citera
2010-03-22, 13:59
  #35
Medlem
Mellyzs avatar
VÄKTARSKOLAN - hur pålitlig är den???

Hejsan. Jag har lite funderingar ang Väktarskolan i helhet och dess utbildningar.
www.vaktarskolan.se
Utbildningarna finns i Malmö/Gbg/Sthlm och Boden

Jag vill utbilda mig till Totalvakt som man kan göra uppe i Boden. Man betalar det ur egen ficka, men det är jag beredd att göra. Några problem bara, har googlat skolan på internet och den verkar inte helt ok, inte minst VD som står bakom skolan, Patrik Nicklasson..

Patrik Nicklasson är enligt en artikel skyldig staten 12 miljoner kr!. Han har haft flera företag som satts i konkurs, för att sedan starta nya gång på gång.

Jag tänker lite på "Fuskbyggarna" i tv 4 som lurar folk på pengar och låter dom tro att deras hus byggts ordentligt för att sedan märka att allt är fel. Dom boende står sedan handfallna med ett hus som man inte kan bo i..
Företaget som gjort bygget har sedan gått i konkurs, för att starta ett nytt med ett liknande namn. Lite så är det här verkar det som. Nicklasson har startat en skola som inte är certifierad eller ens har ett giltigt namn.


Han har blivit polisanmäld 8 gånger av forna elever då utbildningarna varit förkortade och i princip inte ger någonting. Det står att man blir garanterad jobb som väktare efter detta, men alla de kurser skolan har, gäller inte. Vdn Nicklasson har också varit fälld för misshandel, häleri och inte minst olaga frihetsberövande. (!)


Securitas ex anställer inte folk från denna skolan, utan då måste man gått BYA utbildning om man inte först blivit anställda av bevakningsföretaget, och DE i sin tur utbildar en.

En kille hade skrivit att han blivit kuggad på hela kursen för att han fick IG på ett prov. När han ville se sina fel på provet- fick han inte det. Det var som att dom bestämde sig redan innan att denna kille inte skulle klara kursen. Denna personen slängde ut 15.000;- för absolut ingenting..

Allt känns mycket märkligt. Eleverna går runt i väktaruniformer när dom studerar, och det får man inte.

Är det bara hos mig det ringer
en varningsklocka????


Om någon har gått på denna skolan eller vet något, så skriv snälla och berätta hur skolan egentligen är...
Citera
2010-03-22, 14:21
  #36
Medlem
Dr.hankeys avatar
Jag säger såhär.

vad är det som skiljer utbildningarna

Väktargrundutbildning del 1
Totalvaktsutbildning

Mot alla dom andra utbildningarna?


Jo det finns inget som säger att dom uppfyller kraven för yrket så som bla. utbildningen för
Väktargrundutbildning del 2 gör: Utbildningen följer kraven i RPS FAP 579-2:


Sen är du fri att hiva upp 10 000 och gå utbildningen men jag varnar för oseriöshet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback