2010-01-02, 23:30
Medlem
I morgonnatt kliver jag på tåget till Boden för totalvaktsutbildning.
Någon som gått där som kan svara på vad jag har att vänta mig?
Citera
2010-01-03, 01:28
Medlem
Sako!s avatar
du kan vänta dig bortkastade pengar, har själv gått där i en av de första grupperna i boden, du kmr säkert få arbete efter boden men måste då komplettera kurserna på BYA.
Citera
2010-01-22, 17:25
Medlem
Hur kan det vara möjligt att man måste kompletera på BYA när det står på väktarskolan i bodens hemsida "totalutbildning"? Ska nämligen också till boden..
Citera
2010-01-22, 17:31
Bannlyst
Aldrig att jag skulle bekosta en väktarutbildning på VS, lägg hellre pengarna på OV, dom är mer eftertraktade.
Går man hos VS så måste du ändå komplettera hos någon väktarbolag du blir anställd hos, VS spionerar lite på bya genom olika metoder för att få veta vilka mer regler som förekommer hos dom och det är bla etik& moral och något till.
Det är bortkastade pengar, nu när sommaren kommer kommer väktarbolagen ändå skrika efter och bekosta er utbilding.
Citera
2010-01-22, 18:38
Medlem
xCCCPxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Aldrig att jag skulle bekosta en väktarutbildning på VS, lägg hellre pengarna på OV, dom är mer eftertraktade.
Går man hos VS så måste du ändå komplettera hos någon väktarbolag du blir anställd hos, VS spionerar lite på bya genom olika metoder för att få veta vilka mer regler som förekommer hos dom och det är bla etik& moral och något till.
Det är bortkastade pengar, nu när sommaren kommer kommer väktarbolagen ändå skrika efter och bekosta er utbilding.

Problemet med OV-utbildningen är att de inte släpper in vem som helst, eftersom det är själva polisen som håller i den utbildningen. Men på VS tar de vem som helst, så länge de pröjsar

Intressant det där du säger med att väktarbolagen kommer behöva folk till sommaren. Är det bara sommarvikariat vi pratar om då eller, vanliga visstidsanställningar?
Citera
2010-01-22, 21:50
Medlem
Sako!s avatar
ja du får utbildningen ja, men du får ju ändå ingen anställning om du e straffad om de e det du menar.
Du kommer få sommarvikariat och sen om du sköter dig kommer du säkert få fortsätta som behovare eller få en deltid/heltids tjänst.

man måste kompletera utbildningen på bya därför att dom flesta väktarbolag är medlemmar i sweguard som har ett krav på att alla väktare som anställs av företagen måste ha gått på BYA,s väktar skola därför e det helt värdelöst att gå på VS.
Citera
2010-01-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xCCCPx
Problemet med OV-utbildningen är att de inte släpper in vem som helst, eftersom det är själva polisen som håller i den utbildningen. Men på VS tar de vem som helst, så länge de pröjsar

Intressant det där du säger med att väktarbolagen kommer behöva folk till sommaren. Är det bara sommarvikariat vi pratar om då eller, vanliga visstidsanställningar?

Problemet är med VS att dom utbildar över 3k personer varje år, finns det verkligen så mycket behov av väktare ?
kolla på deras sida hur stolta dom är med att skriva det men inte hur många som får jobb.
Du kanske har rätt med att dom inte tar in vem som helst men hellre det än att kasta pengar i sjön som VS.
Du avgör det är dina pengar vi snackar om och inte mina.
Citera
2010-01-23, 16:12
Medlem
xCCCPxs avatar
Så VS är ren och skär bluff i stora drag?

När ungefär brukar det vara dags att höra av sig till väktarbolagen ang. sommaranställning?
Citera
2010-01-24, 08:43
Bannlyst
Citat:

När ungefär brukar det vara dags att höra av sig till väktarbolagen ang. sommaranställning?

Som sagt, hos de flesta bolag måste du komplettera utbildningen med ett par dagar. Hos andra bolag, te.x Securitas, är inte VS godkänt överhuvudtaget. Där måste du alltså gå om hela utbildningen.
Citera
2010-02-01, 16:18
Medlem
Citat:

Nej, typ 8/10 får jobb direkt, har själv gått utbildningen uppe i boden och majoriteten av dom jag fortfarande har kontakt med har fått jobb.
Citera
2010-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Som sagt, hos de flesta bolag måste du komplettera utbildningen med ett par dagar. Hos andra bolag, te.x Securitas, är inte VS godkänt överhuvudtaget. Där måste du alltså gå om hela utbildningen.

Tror att dom har ändrat det där och att VS's utbildning godtas numera.
Citera
2010-02-01, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Tror att dom har ändrat det där och att VS's utbildning godtas numera.

Är du säker? Låter väldigt konstigt. Min information är relativt färsk, men har det skett några nya förändringar så kom gärna med källor. Är det du skriver sant är det en ganska stor omständighet, BYA har hållit sitt monopol ganska bra i samarbete med de flesta bevakningsföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in