Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-20, 11:50
  #1
Medlem
xCCCPxs avatar
Fanns lite ämnen som behandlade väktare, men hittade ingen som just pratade om väktarskolan i Boden. Så frågan är om ni känner någon som har gått där, eller känner någon som är väktare och hur de ser på den utbildningen.

Själv funderar jag på totalvaktsutbildningen där, efter godkännd utbildning så har man både VU1+VU2, praktiskt yrkesträning och skyddsvakt. Vilket skulle kunna vara intressant, eftersom de flesta platsannonser för väktare kräver att de sökande redan har VU1+VU2. Verkar som om den ekonomiska krisen även drabbat väktarbranschen, då de flesta bolag brukade erbjuda gratis utbildning om personerna saknade väktarutbildning. Nu så kräver de olika bolagen istället att detta redan är fixat av den sökande.
Citera
2009-05-20, 12:58
  #2
Medlem
Bolagen erbjuder fortfarande gratis utbildning om du fått anställning, men det är givetvis billigare och mer fördelaktigt att få en färdigutbildad väktare redan. Bevakningsföretagen brukar också i regel inte godkänna andra utbildningar än BYAs, utan du kommer få komplettera.
Citera
2009-11-25, 19:07
  #3
Avstängd
Är proven svår man har i VS ?
Citera
2009-11-26, 10:21
  #4
Medlem
Hokkans avatar
Tänk på att flertalet auktoriserade bolag på marknaden ej godtar utbildningar från Väktarskolan utan kräver att deras anställda innehar utbildning från BYA.

Mvh.
Citera
2009-11-26, 16:21
  #5
Medlem
xCCCPxs avatar
Japps det stämmer, fick höra det av en väktare som tränar på gymmet, han sade samma sak. Därför drog jag aldrig iväg till väktarskolan i Boden. Totalt slöseri med pengar (såvida ingen annan betalar åt dig). Samt du är inte garanterad någon anställning hos något bolag.
Citera
2009-11-26, 19:43
  #6
Avstängd
Kan enbart hålla med er nu när jag läst det här på en annan sida:


Tjaha,
Gjorde mitt andra prov på VS idag igen efter 3 veckors väntetid med resultat: Icke Godkänt.

Det jag har börjat störa mig på VS är att man inte får veta vad dom kuggar en på, jag kom i lite dispyt med den där ***** utbildaren.

Det jag vill komma fram till att, efter att ha betalat 9,8k så har jag föbrukat min första och nu andra prov, den 3. är belagd med 500 kr, blir jag kuggad på den också så äre bara börja om , vilket jag absolut inte kommer göra och manar andra också inte göra det.
Men som, varför får man inte se vad han kuggar en på ?
Tänk om jag har svarat rätt men han väljer endå att underkänna någon bara för att man hade vissa meningsskiljeaktigheter ?

Jag borde ha lyssnat på kompisar som sa: Bekosta inte själv din utbildning, tänk om du blir kuggad( någon annan blev det)
så är det pengar som är bortkastat, visst fan är det så nu i eftrehand.

Jag är inte besviken på att jag misslyckades utan varför jag inte för reda på vad han kuggade mig för.
Jag utgick i teorin att vissa frågor kan jag bli kuggad på,min beräknin var endå att jag skulle landa på mellan 39-46 i rätta svar.
Men nu fick jag 34 rätt, en poäng ifrån godkänt, hur fan vet jag om jag hade kanske nu 36 rätt om jag inte får se ??

Har inte han rätt att ta del av provet, jag menar han måste ju få se sitt prov ?
Citera
2009-11-26, 20:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xCCCPx
Fanns lite ämnen som behandlade väktare, men hittade ingen som just pratade om väktarskolan i Boden. Så frågan är om ni känner någon som har gått där, eller känner någon som är väktare och hur de ser på den utbildningen.

Själv funderar jag på totalvaktsutbildningen där, efter godkännd utbildning så har man både VU1+VU2, praktiskt yrkesträning och skyddsvakt. Vilket skulle kunna vara intressant, eftersom de flesta platsannonser för väktare kräver att de sökande redan har VU1+VU2. Verkar som om den ekonomiska krisen även drabbat väktarbranschen, då de flesta bolag brukade erbjuda gratis utbildning om personerna saknade väktarutbildning. Nu så kräver de olika bolagen istället att detta redan är fixat av den sökande.

Fråga skolan om de inte har ett sammarbete med BYA... har de det så är det bara köra...
jag har själv nyligen arbetat som skyddsvakt... men det var inget kul arbete så nu är det lunds universitet som gäller för hela slanten...
Citera
2009-11-26, 20:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOLLAREN
Kan enbart hålla med er nu när jag läst det här på en annan sida:


Tjaha,
Gjorde mitt andra prov på VS idag igen efter 3 veckors väntetid med resultat: Icke Godkänt.

Det jag har börjat störa mig på VS är att man inte får veta vad dom kuggar en på, jag kom i lite dispyt med den där ***** utbildaren.

Det jag vill komma fram till att, efter att ha betalat 9,8k så har jag föbrukat min första och nu andra prov, den 3. är belagd med 500 kr, blir jag kuggad på den också så äre bara börja om , vilket jag absolut inte kommer göra och manar andra också inte göra det.
Men som, varför får man inte se vad han kuggar en på ?
Tänk om jag har svarat rätt men han väljer endå att underkänna någon bara för att man hade vissa meningsskiljeaktigheter ?

Jag borde ha lyssnat på kompisar som sa: Bekosta inte själv din utbildning, tänk om du blir kuggad( någon annan blev det)
så är det pengar som är bortkastat, visst fan är det så nu i eftrehand.

Jag är inte besviken på att jag misslyckades utan varför jag inte för reda på vad han kuggade mig för.
Jag utgick i teorin att vissa frågor kan jag bli kuggad på,min beräknin var endå att jag skulle landa på mellan 39-46 i rätta svar.
Men nu fick jag 34 rätt, en poäng ifrån godkänt, hur fan vet jag om jag hade kanske nu 36 rätt om jag inte får se ??

Har inte han rätt att ta del av provet, jag menar han måste ju få se sitt prov ?

den snubben kan ju inte va ordentligt funtad...jag pluggade sammanlagt 2 timmar medan jag slökollade på familyguy och var ett halvt poäng ifrån fullpott...och på lektionerna satt vi mest och utövade mental onani typ "vad händer om 10 ryssar med en pansarvagn kommer och rånar pressbyrån när man rondar?, får man springa iväg då?" lol
Citera
2009-11-26, 20:34
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
den snubben kan ju inte va ordentligt funtad...jag pluggade sammanlagt 2 timmar medan jag slökollade på familyguy och var ett halvt poäng ifrån fullpott...och på lektionerna satt vi mest och utövade mental onani typ "vad händer om 10 ryssar med en pansarvagn kommer och rånar pressbyrån när man rondar?, får man springa iväg då?" lol



Men du, läste du du igenom hans inlägg ???
Citera
2009-11-26, 21:59
  #10
Medlem
Ja lite löst... men vilken utbildare kuggar en bara för att man har meningskiljaktigheter... han som skrivit inlägget kanske misstycker mot saker som ingår i materialet, och i så fall ska man ju ändå skriva svar enligt materialet och inte enligt vad ma själv tycker är det bästa...

Om det nu skulle vara utbildaren som e cp så...ja då är det ju bara att skriva provet någon annan stans, eller hur?
Citera
2009-11-26, 23:54
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Ja lite löst... men vilken utbildare kuggar en bara för att man har meningskiljaktigheter... han som skrivit inlägget kanske misstycker mot saker som ingår i materialet, och i så fall ska man ju ändå skriva svar enligt materialet och inte enligt vad ma själv tycker är det bästa...

Om det nu skulle vara utbildaren som e cp så...ja då är det ju bara att skriva provet någon annan stans, eller hur?


Joo man visst,
men jag kommer ifrågasätta snubben som skriver det här och VS, har man ingen rätt att få veta vad man blev kuggad på ?
jag har gjort ett prov i mitt liv, och det var statligt.
Jo vad?
Teoriprovet, och den fick jag oavsätt G eller IG.
Men varför ger dom inte ifrån sig på VS.
frågorna kan gå långt fram.
jag hade tänkt själv gå där men efter några svar på mina frågor på ett annat forum som blir det en.
Nej, ett fett nej till skitarna.
Citera
2009-11-26, 23:55
  #12
Avstängd
Grabbar, jag är inne på min fjärde bärs, löning mår bra, ni fattar brorsor om lite fel kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback