2026-09-10, 06:38
Medlem
Crime-boy2s avatar
Fan vad han ljuger dåligt.
Citera
2026-09-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Den biten förbryllar verkligen mig med. Känns så himla random allt ihop.

Tycker varken vansinnesdåd eller rånmord känns solklart. Men troligen ligger väl sanningen någonstans däremellan.

Skulle det kunna vara så att JJ varit intresserad av att köpa mark av Tor och på så vis finns en koppling? Låter som om han vistats ofta i området på sina promenader.

Sen vad gäller de övriga skoavtrycken, så skulle det ju kunna vara så att Tor helt enkelt förvarat något på vinden som han sålt och en man o en kvinna varit på platsen för att hämta det. Nu vet ju inte jag om det förvarats saker där men det skulle kunna förklara avtrycken. Man kan väl inte fastslå att de kommit dit samma dag om jag nu inte missat något.
Citera
2026-09-10, 08:13
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Har bara lyssnat fem-tio minuter, men hans användande av "väl" i nästa varje påstående besvärar mig.

"Det var väl... 30-40 meter"
"Det var väl runt lunch"
"De springer väl mot bilen"
Hur vet du att det var två män? - "De var väl mörkt klädda."
Hinner du uppfatta att det är två män? - "De såg väl ut som två män".
Var stod bilen? - "Den stod väl där vid huset".
Hur kände du när du såg att kvinnan låg där? - "Jag får VÄL panik, blir chockad".
Hur gör du när du drar in henne? - "Jag går VÄL baklänges".

Han kastade in handduken i ladan för han ville inte kasta in den i huset. Jisses.

"Sen går jag väl hem".

EDIT: Det kan var hans norrländska syntax eller hans advokat som instruerat honom. Runt 21:10 minuter säger också advokaten "Han har svarat att han inte mindes det... väl". Det lämnar frågan öppen.
Du reagerade inte på att hela processen lät mest som ett förhör av ett barn som blivit ertappad med något trivialt på dagis? Både åklagaren och domaren, givetvis kvinnor, gör narr av allting med sin barnsliga framtoning och mjukt kvinnliga attityd. En orgie i "då", "mm", "ja?", "var är den?", "då skall vi se", osv. osv. Det handlar för helvete om två brutala yxmord. Visa lite engagemang. Det är inte bara en dag på jobbet.
Citera
2026-09-10, 08:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Skulle det kunna vara så att JJ varit intresserad av att köpa mark av Tor och på så vis finns en koppling? Låter som om han vistats ofta i området på sina promenader.

Sen vad gäller de övriga skoavtrycken, så skulle det ju kunna vara så att Tor helt enkelt förvarat något på vinden som han sålt och en man o en kvinna varit på platsen för att hämta det. Nu vet ju inte jag om det förvarats saker där men det skulle kunna förklara avtrycken. Man kan väl inte fastslå att de kommit dit samma dag om jag nu inte missat något.

Spåren är damm. Så spåren måste kommit dit efter att man dammsugit golven eller...? När det gjordes är ju svårt att veta. Några 42-spår har inte hittats inne i huset.
Citera
2026-09-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du reagerade inte på att hela processen lät mest som ett förhör av ett barn som blivit ertappad med något trivialt på dagis? Både åklagaren och domaren, givetvis kvinnor, gör narr av allting med sin barnsliga framtoning och mjukt kvinnliga attityd. En orgie i "då", "mm", "ja?", "var är den?", "då skall vi se", osv. osv. Det handlar för helvete om två brutala yxmord. Visa lite engagemang. Det är inte bara en dag på jobbet.

Tror inte han berättat mer om åklagare och domare haft mer auktoritära röster. Kanske var det Tors auktoritet som retade honom. Önskar någon eller något kunnat få musslan att vilja berätta. Carina Bergfeldt? Hur länge orkar någon ljuga om en sån sak? Han har burit sin mörka hemlighet i tjugoett år... ja att gömma ett offer och hålla tyst om sin inblandning är illa nog. Varför gör en annars så skötsam kille så?
Citera
2026-09-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Spåren är damm. Så spåren måste kommit dit efter att man dammsugit golven eller...? När det gjordes är ju svårt att veta. Några 42-spår har inte hittats inne i huset.

Tänk om hans berättelse delvis är sann... Vem/vilka är det då han skyddar? Eller är rädd för?
Citera
2026-09-10, 08:51
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tänk om hans berättelse delvis är sann... Vem/vilka är det då han skyddar? Eller är rädd för?

Aldrig att jag skulle krypa in och ta en annans straff. Om det så var min bästa vän. Att dom inte krökt ett hår på hans huvud under alla år visar väl hur "farliga" dom är? Dom litar på honom till 100%
Citera
2026-09-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Har bara lyssnat fem-tio minuter, men hans användande av "väl" i nästa varje påstående besvärar mig.

"Det var väl... 30-40 meter"
"Det var väl runt lunch"
"De springer väl mot bilen"
Hur vet du att det var två män? - "De var väl mörkt klädda."
Hinner du uppfatta att det är två män? - "De såg väl ut som två män".
Var stod bilen? - "Den stod väl där vid huset".
Hur kände du när du såg att kvinnan låg där? - "Jag får VÄL panik, blir chockad".
Hur gör du när du drar in henne? - "Jag går VÄL baklänges".

Han kastade in handduken i ladan för han ville inte kasta in den i huset. Jisses.

"Sen går jag väl hem".

EDIT: Det kan var hans norrländska syntax eller hans advokat som instruerat honom. Runt 21:10 minuter säger också advokaten "Han har svarat att han inte mindes det... väl". Det lämnar frågan öppen.

Väl används väl i hela landet men sen finns det la flera dialektala synonymer. Jag tycker han låter som en sörmlänning.
Citera
2026-09-10, 09:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Varför skulle han torka bort blodet från marken med en handduk?
Citera
2026-09-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Varför skulle han torka bort blodet från marken med en handduk?

Det är mycket han säger som är oerhört märkligt.
Önskar åklagaren och domaren ifrågasatt mer. Inte släppt det så snart.
Citera
2026-09-10, 09:24
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
? Tror snarare att det krävdes ganska mycket behärskning av dem för att maximera sannolikheten att han skulle säga något. Hade de betett sig mera naturligt hårt hade det blivit tvärstopp.
Citera
2026-09-10, 09:31
Medlem
Han återkommer till att han inte minns för att han sovit dåligt under 4 månader. Är det verkligen troligt? Jag vet att minnet tar stryk av dålig sömn men då handlar det om nya minnen. Att komma ihåg något i 20 år och sedan glömma bort det pga sömnbrist låter märkligt. Jag vet att man kan tappa ord pga sömnbrist men hela händelser har jag inte hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in