2026-08-28, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, det är väl det jag skrev att han kan ha fått tag i Gerds väska och påse från altandörren. Och om han var nöjd med dem så kunde han ju ha pyst därifrån? Och sluppit döda alt. släpa bort Gerd en bra bit från huset och in i ladan.

Men nu var GM (vem det nu är) inte nöjd utan rotade runt i huset och tog även med sig ett arkiv.

Vad säger om han inte rotade omkring i huset innan han drog in Gerd
Citera
2026-08-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo då. Men nu svarade jag ju på frågan om man hittat skospår i storlek 42-43 på brottsplatsen...

Du borde läsa fup ordentligt då du vet ingenting, du använder dig av besserwissers fasoner mot oss andra med att du citerar hela tiden emot oss
Citera
2026-08-28, 08:33
Medlem
Som jag ser det så blir det livstid..
Sen en stor RPU i några månader...
Sen in på rättspsykiatriska med goa injektioner
Citera
2026-08-28, 08:37
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Varför skulle han sitta i häkte och ta livet av sig...
Nej, jag berättar ingenting

Men för fan, jag säger ju att han eventuellt skulle kunna ta livet av sig om han INTE satt i häkte.
Det är tredje gången jag skriver det nu, så din läsförståelse ger jag inte mycket för.

Behåll du din hemlighet, det blir bra så.
Senast redigerad av Noetlovskij 2026-08-28 kl. 08:39.
Citera
2026-08-28, 08:50
Medlem
Citat:
Det gör jag inte på grund av ni kan lita på era amsagor

Citat:
Jag diskuterar inte saken med dig överhuvudtaget....

Citat:

Nej, jag berättar ingenting

Citat:
Diskuterar inte något med dig har jag sagt flera gånger..

Tror inte att ett diskussionsforum är den rätta platsen för dig. 🫤

Citat:
Som jag ser det så blir det livstid..
Sen en stor RPU i några månader...
Sen in på rättspsykiatriska med goa injektioner

Du verkar inte förstå tågordningen; en RPU inhämtas innan dom, så att rätten kan få en vägledning om lämplig påföljd.
Så de dömer alltså inte först till tex livstid och tar sedan beslut om att RPU skall genomföras.
Citera
2026-08-28, 09:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Jag vill tacka den i tråden som kom på detta med "träden", faktiskt en rätt intressant hypotes, som spelar med statyn, inredningen, skogspromenaderna och om än mer otroligt, motivet.

Motivet så gott som klart alltså. Tor vägrade att sälja huggkubben till JJ.
Citera
2026-08-28, 10:34
Medlem
HAHA nej detta är självklart ett långskott, "men det går inte att avföras ur utredningen" som GW skulle sagt
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Citera
2026-08-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Avverkat skog kanske, vi har ju väldigt många trädkramare i Sverige, så visst kan en med "extra mkt fokus" på träd bli väldigt arg över ett kalhygge. MGM gick nog väldigt ofta i krokarna och hade kanske observerat Tors nya kalhygge. Obs högoddsare

Jag tror absolut han kan ha blivit arg över det, men hur visste han att det var Tor som ägde och lät hugga ner skog? Hade han kontakt med någon i Skogssällskapet? Låg det trädstammar vid gården? Slaktade djur?
Citera
2026-08-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ok, 100 000 lät inte som nån större avverkning.
Dock ska man veta att skogsentreprenörerna inte direkt jobbar med välgörenhet.
Dels så tar säkert Skogssällskapet nån % för att samordna allt. Sedan så ska de som kör skördare samt skotare ha betalt, samt att timmertransporten till köparen också kostar en slant.

Så får Tord 100 000 på kontot så skulle det inte förvåna mig om han fått betala 50-70 tusen som blivit avdraget på det beloppet. Dvs svinnprocenten ska räknas upp lite.

Dock så slog det mig att vanligtvis så finns det ju olika kvaliteer på träden (raka fina vs krokiga)
Och de riktigt dåliga och självvälta/halvmurkna brukar knappt ha något värde alls för bräder och det brukar bonden få hemtransporterat av skotarkillen för att göra ved av istället. Han kan ju ha svartat bort lite av det till nån som vill kapa upp och sälja ved. Och de blivit ovänner om det på något sätt.

Och han ville uppskatta mängden av "vid sidan av ved" genom räkneverket vs betalningen.

En affär som gått fel, även om mycket lutar åt att JJ "inte hade något att göra där egentligen" (hans egna ord)?
Citera
2026-08-28, 12:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror absolut han kan ha blivit arg över det, men hur visste han att det var Tor som ägde och lät hugga ner skog? Hade han kontakt med någon i Skogssällskapet? Låg det trädstammar vid gården? Slaktade djur?
Tor hade ju avverkat nyligen och de hade legat på gården och sedan lastats. Tor tyckte de hade uppgivit att det var mindre vikt än vad han ansåg det vara. Dock kom inbetalning för virket in efter hans dödliga och då var det en högre summa än förväntat.
Citera
2026-08-28, 12:08
Medlem
Citat:
Vad säger om han inte rotade omkring i huset innan han drog in Gerd

Finns inga bevisliga spår av honom i huset.
Citera
2026-08-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

JJ kanske sålde rumpan till Tor, som plötsligt inte ville eftersom hans särbo plötsligt dök upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in