2026-08-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnissen811
Jag tror inte det, känns bara så långt ifrån JJ. Menar verkligen inte att det är negativt att va trädkramare. Jag kan bara inte se att han skulle göra detta pga det. Det jag tror är att alla år av ensamhet, aldrig fått utlopp av sina känslor så slog det slint. Tor kanske hotade ringa polisen pga intrång på gården, JJ relation led sin far kanske däe ihop fick bägaren att rinna över. Han beteende i förhör och rätten är exakt så man minns han. Tror tyvärr aldrig motivet kommer komma fram då han inte kommer se någon anledning till att sanningen ska komma fram. Men min teori kan va lika galen som din eller fel, och du ha rätt. Jag bara inte ser att träd och JJ går ihop i detta.

Där finns absolut inget som pekar på någon form av trädkramar motiv.

Det är en trådsanning av någon som tyckte att trädmotiv på sängkläder. några växter och långpromenader i skogen betydde att JJ var Dendrofil. Sen att flertalet individer hoppade på denna teori och tyckte den lät "rimlig" är bara sorgligt.
Citera
2026-08-31, 21:06
Medlem
Citat:
Jag tror inte det, känns bara så långt ifrån JJ. Menar verkligen inte att det är negativt att va trädkramare. Jag kan bara inte se att han skulle göra detta pga det. Det jag tror är att alla år av ensamhet, aldrig fått utlopp av sina känslor så slog det slint. Tor kanske hotade ringa polisen pga intrång på gården, JJ relation led sin far kanske däe ihop fick bägaren att rinna över. Han beteende i förhör och rätten är exakt så man minns han. Tror tyvärr aldrig motivet kommer komma fram då han inte kommer se någon anledning till att sanningen ska komma fram. Men min teori kan va lika galen som din eller fel, och du ha rätt. Jag bara inte ser att träd och JJ går ihop i detta.

Ja, du verkar veta mer om honom som person. Det är synd att han verkar så likgiltig inför de anhörigas önskan att få veta vad som egentligen hände.
Citera
2026-08-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
det här var inte ens skrivit till dig så varför svarar du? är du skizofren?

Nej, men du skrev ju: "Jag antar du och haaag tror påå den här tomten men jag är lite dum i huvudet förstår du så jag tror att om man ljuger en gång så kan man göra det igen"

P.S stavningen "skizofren" får du nog slipa lite på om du har avsikten att framstå som den smarta här...
Citera
2026-08-31, 23:15
Medlem
Womenwarriors avatar
Intressant poddavsnitt om detta mord:

https://www.krimfup.se/ljudfiler/brattas-morden-hor-historien-om-fallet-som-lostes-efter-20-ar
Citera
2026-09-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Womenwarrior
Intressant poddavsnitt om detta mord:

https://www.krimfup.se/ljudfiler/brattas-morden-hor-historien-om-fallet-som-lostes-efter-20-ar
Shit vilka värdelösa ai-röster. Trist. Och respektlöst att uttala Gärds namn med hårt g...
Citera
2026-09-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja, du verkar veta mer om honom som person. Det är synd att han verkar så likgiltig inför de anhörigas önskan att få veta vad som egentligen hände.
Det är just det tyvärr..jag tror inte han känner den empatin för andra, att inte visa känslor och kunna sitta utan att röra en min. Eller le under förhören... ska sanningen fram måste nog någon berätta den för honom och få den bekräftad. Kan man (om han är skyldig) leva med detta i så många år så kan man nog dölja motivet också. Den JJ jag känt under många år skulle jag aldrig trott skulle gjort något sånt här. Men flera års ilska som bara bygger upp, en dag rinner det över som sagt.
Men vi får se, kanske kommer dommen göra att sanningen kommer fram..men tyvärr tror jag inte det
Citera
2026-09-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Där finns absolut inget som pekar på någon form av trädkramar motiv.

Det är en trådsanning av någon som tyckte att trädmotiv på sängkläder. några växter och långpromenader i skogen betydde att JJ var Dendrofil. Sen att flertalet individer hoppade på denna teori och tyckte den lät "rimlig" är bara sorgligt.
Har förstått det, känns som ett väldigt vilt motiv.. samma med att han skulle prostituera sig...
Alla har såklart rätt till teorier och gissningar, så dömer ingen för att gissa. Det är bara att jag aldrig kunnat föreställa mig JJ som något av detta då det bryter så mot hans personlighet.
Citera
2026-09-01, 01:05
Medlem
Citat:
Har förstått det, känns som ett väldigt vilt motiv.. samma med att han skulle prostituera sig...
Alla har såklart rätt till teorier och gissningar, så dömer ingen för att gissa. Det är bara att jag aldrig kunnat föreställa mig JJ som något av detta då det bryter så mot hans personlighet.

Du är registrerad i augusti detta året och har 5 inlägg och har i varenda inlägg "hintat" att du känner JJ på ett personligt plan.

Då ingenting i FUP pekar på att haft någon form av relation förutom med en arbetskollega ytligt så pekar mycket på att du är ett troll.

Men har du något att berätta så gör det istället
Citera
2026-09-01, 07:43
Medlem
Citat:

Intressant då man ju önskat att någon som varit bekant med JJ ska yttra sig i tråden. Berätta gärna mer om hur du upplever JJ som person. Jag tror också att om man stänger in sina känslor lång tid och aldrig säger ifrån så kan det explodera...
Citera
2026-09-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är synd att han verkar så likgiltig inför de anhörigas önskan att få veta vad som egentligen hände.
Han kanske inte vågar röja sina medbrottslingar?
Citera
2026-09-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Han kanske inte vågar röja sina medbrottslingar?
finns inga medbrottslingar det står ganska klart då inga andra spår än efte4r honom hittats
Citera
2026-09-01, 10:12
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
finns inga medbrottslingar det står ganska klart då inga andra spår än efte4r honom hittats

Förutom skoavtrycken i strl 38 då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in