2026-08-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Han verkar ha en byrå gjord av trä hemma, och en sängram, och lister , och troligtvis mycket annat.

Känns som hans avsky mot nersågade träd och virke inte sträckte sig in till hans bostad.

Enligt hans syster var han händig och tillverkade egna möbler av trä.
Citera
2026-08-28, 02:09
Medlem
Kan inte se något speciellt med denna trädstam som diskuterats. Den pekar inte på något annat än att den är hemskt ful.
Citera
2026-08-28, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Autism samvarierar relativt ofta med olika parafilier.

Bra spaning👍 kollade upp det där och hittade en studie som visar att så många som en fjärdedel av alla autister även har nån form av parafili. Så jag tror att vi är nåt på spåret här, för även om Dendrofili-teorin kan uppfattas som helt skogstokig skulle det samtidigt kunna vara något så simpelt som en avverkning som är orsaken till morden.
Citera
2026-08-28, 07:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Läs fup han dejtar en kvinna då han jobbar på Matsmart . Hon är hem till JJ 2-3 ggr i veckan under ca 2 månader då lagar de mat och har sex sen åker hon hem till sej. Inget konstigt med det. Att han skulle tända på träd , jag vet inte . Isf hade han kanske inte visat intresse eller klarat att ha sex med kvinnan .
Så mycket skit som nu skrivs i tråden så förbluffas jag över att ingen av genierna förklarade detta förhållande med att JJ bara var intresserad av att ta henne i grenen.
Citera
2026-08-28, 07:41
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Bra spaning👍 kollade upp det där och hittade en studie som visar att så många som en fjärdedel av alla autister även har nån form av parafili. Så jag tror att vi är nåt på spåret här, för även om Dendrofili-teorin kan uppfattas som helt skogstokig skulle det samtidigt kunna vara något så simpelt som en avverkning som är orsaken till morden.

Unabombern triggades också av en avverkning, och det finns andra paralleller dem emellan.

Med det sagt så tror jag att denna teori är ett långskott. Mer troligt att han hyst mordiska fantasier eller vanföreställningar.
Citera
2026-08-28, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Jag diskuterar inte saken överhuvudtaget då en viss användare anmäler mig hela tiden..
Användare är H..a.g

Men du behöver inte diskutera någonting egentligen, det räcker gott och väl om du bara förmedlar den egentliga/dolda anledningen till att mgm kvarblir i häkte. 🙂
Citera
2026-08-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Unabombern triggades också av en avverkning, och det finns andra paralleller dem emellan.

Med det sagt så tror jag att denna teori är ett långskott. Mer troligt att han hyst mordiska fantasier eller vanföreställningar.

Intressant. Och det finns även ett fall som handlar om en dendrofil i USA som mördade flera personer och förvarade likdelarna i ett ihåligt träd - som han betraktade som heligt. Han hade en fetisch för löv och hade fyllt huset med säckar med löv…

https://www.coalitionforthemurderedandmissing.org/matthew-hoffman-murderer-with-dendrophilia/
Citera
2026-08-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Uppträdandet och detta att ändra berättelse allt eftersom bevisen kommer in "det sa ni ju ingenting om då", tyder tror jag också på nån sorts megalomani, att han står över andra, och särskilt dem som är för dumma i huvet för att förstå att det var rätt att slå ihjäl Tor (en ond människa ju) och Gerd (vad skulle hon där och göra?).

Det är nästan klart att han är, anser jag..
Dessutom lever livet som asocial, inte antisocial för då hade dåren synts betydligt mer i rättsväsendet.,
Citera
2026-08-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men du behöver inte diskutera någonting egentligen, det räcker gott och väl om du bara förmedlar den egentliga/dolda anledningen till att mgm kvarblir i häkte. 🙂

Det gör jag inte på grund av ni kan lita på era amsagor
Citera
2026-08-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vilken cliffhanger du hållit på med i över en timme nu. När ska du berätta vilken "den stora anledningen" är till att han sitter fortsatt häktad? Vi väntar ju :-)

Jag diskuterar inte saken med dig överhuvudtaget....
Dessutom anmäler mig för personangrepp
Citera
2026-08-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag menade så klart att de bedömt att han försvinner/tar sitt liv om han sätts på fri fot. Inte att det skulle ske i häktet.

Men du får gärna berätta vad det är för info du sitter på annars.
Varför skulle han sitta i häkte och ta livet av sig...
Nej, jag berättar ingenting
Citera
2026-08-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
...Vad ville du säga om skospåren? ..och när skulle jag ha använt härskartekniker (med tanke på att jag inte ens pratade med dig i frågan om skospår??) Det ligger på dig att svara på detta, eftersom du klev rakt in i en diskussion du inte ens var med i?

Diskuterar inte något med dig har jag sagt flera gånger..
Att du har mig som hatobjekt får stå för dig själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in