2026-08-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
patetiskt.
Värst vad provocerad du blev. Hejdå.
Citera
2026-08-27, 22:53
Medlem
Jag vill tacka den i tråden som kom på detta med "träden", faktiskt en rätt intressant hypotes, som spelar med statyn, inredningen, skogspromenaderna och om än mer otroligt, motivet.
Citera
2026-08-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Värst vad provocerad du blev. Hejdå.

Blev du kränkt för någon sågade din teori?

Förklara gärna motivet istället, blev han arg för Tor högg ved? Jag är genuint intresserad av vad du tror om du ger mig någon form av händelseförlopp vad det var som hände.
Citera
2026-08-27, 22:59
Medlem
Avverkat skog kanske, vi har ju väldigt många trädkramare i Sverige, så visst kan en med "extra mkt fokus" på träd bli väldigt arg över ett kalhygge. MGM gick nog väldigt ofta i krokarna och hade kanske observerat Tors nya kalhygge. Obs högoddsare

Citat:

Förklara gärna motivet istället, blev han arg för Tor högg ved? Jag är genuint intresserad av vad du tror om du ger mig någon form av händelseförlopp vad det var som hände.
Citera
2026-08-27, 23:02
Medlem
Citat:
Det är inte min teori, utan användaren UlvarVikings teori.

Om det visar sig att JJ har en dendrofilisk störning, så vore det ju förklarligt om han gick till angrepp mot någon som stod och högg i träd.
Citera
2026-08-27, 23:04
Medlem
Citat:

Om det visar sig att JJ har en dendrofilisk störning, så vore det ju förklarligt om han gick till angrepp mot någon som stod och högg i träd.

Han verkar ha en byrå gjord av trä hemma, och en sängram, och lister , och troligtvis mycket annat.

Känns som hans avsky mot nersågade träd och virke inte sträckte sig in till hans bostad.
Citera
2026-08-27, 23:08
Medlem
Är stammen i hans rum ngt man kan köpa i en inrednings shop eller har han gjort den själv ? Har han gjort den själv är det sjukt. Ser just att det finns mkt sådant att köpa.
Senast redigerad av Akademiker12 2026-08-27 kl. 23:10.
Citera
2026-08-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ja, det är märkligt att han inte har avsatt DNA på dessa saker.
Det kanske är en medbrottsling som har gömt undan dessa saker?

Kan vara en medbrottsling i huset som letade upp arkivet och som öppnade skåp och lådor.
Någon som behövde pengar och som visste att Tor ibland hade pengar gömda i huset.
Inget blod eller annat (ovanligt) DNA i huset kan förstås tyda på en person som "tillhör" huset och som inte hade med själva utförandet av morden att göra utan langade ut väskan och tygpåsen till JJ som hanterade dessa med blod på händerna medan kumpanen själv bar på registret bort mot skogen.

Vem som hanterade glasögonen, skon och armbandsuret med det avslitna bandet utan att lämna DNA är mysko. Ett klockarmband i läder slits bara av med riktig kraft. Kan kumpanen ha försökt få av Gerd hennes Tissot medan hon gjort motstånd tills glasögonen och ena skon fallit av?

Ursäkta att jag kommer med flera olika teorier om dådet men spekulerar på om JJ kunde ha varit ensam.

Att det förekommit en kumpan (upphovsperson) är iaf vad jag trott från början. Och jag tror JJs kumpan har förmått honom att medverka i affekt av något slag. Känslomässigt band?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-27 kl. 23:12.
Citera
2026-08-27, 23:10
Medlem
Citat:

Och lider han av Gerontofili och Tor avvisade han så har vi ett annat motiv.
Citera
2026-08-27, 23:11
Medlem
Citat:
Han verkar ha en byrå gjord av trä hemma, och en sängram, och lister , och troligtvis mycket annat. Känns som hans avsky mot nersågade träd och virke inte sträckte sig in till hans bostad.
Ha, jättekul. Du verkar missta dendrofili för någon sorts ”trädkramargrej” där man värnar om träd. Vänligen läs på om vad dendrofili faktiskt är. Återkom när du kan ta ett ordentligt samtal, för just nu beter du dig som en irriterande fnittermaja. Ha det!
Citera
2026-08-27, 23:15
Medlem
Autism samvarierar relativt ofta med olika parafilier.
Citera
2026-08-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Rimligt. Därför gjordes det så försiktigt/lugnt, genomsökningen.

Varför han slängde undan Gärds tillhörigheter kan vara för de inte skulle ligga synliga, så att någon besökare som kom till gården inte skulle bli direkt misstänksam.

Men de låg ju till hälften synliga? Fy tusan, allvarligt när man hittar så pass personliga ägodelar som klockan, en enda sko samt glasögonen. Måste ju undra hur en äldre kvinna ute på vischan ska klara sig dessa. Skriker brott. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in