Citat:
Ursprungligen postat av
lantis60
Ja, det är märkligt att han inte har avsatt DNA på dessa saker.
Det kanske är en medbrottsling som har gömt undan dessa saker?
Kan vara en medbrottsling i huset som letade upp arkivet och som öppnade skåp och lådor.
Någon som behövde pengar och som visste att Tor ibland hade pengar gömda i huset.
Inget blod eller annat (ovanligt) DNA i huset kan förstås tyda på en person som "tillhör" huset och som inte hade med själva utförandet av morden att göra utan langade ut väskan och tygpåsen till JJ som hanterade dessa med blod på händerna medan kumpanen själv bar på registret bort mot skogen.
Vem som hanterade glasögonen, skon och armbandsuret med det avslitna bandet utan att lämna DNA är mysko. Ett klockarmband i läder slits bara av med riktig kraft. Kan kumpanen ha försökt få av Gerd hennes Tissot medan hon gjort motstånd tills glasögonen och ena skon fallit av?
Ursäkta att jag kommer med flera olika teorier om dådet men spekulerar på om JJ kunde ha varit ensam.
Att det förekommit en kumpan (upphovsperson) är iaf vad jag trott från början. Och jag tror JJs kumpan har förmått honom att medverka i affekt av något slag. Känslomässigt band?