2026-08-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Tydligen har du inte gjort det alls.. utan håller på med din härskarteknik i vanlig ordning

Vad är det du pratar om? Varför vill du bara bråka?
...vad vill du säga om skospåren?
...när har jag använt härskartekniker?
Citera
2026-08-27, 17:52
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Varför dåren sitter fortfarande kvar i häktet har de flesta här på flashback verkligen missat..
Är inte något som finns i fup överhuvudtaget dessutom...

Men ni får gärna hålla på med era teorier om utopi som inte ens är relevant längre, då det går inte att hålla kvar någon i häktet på grund av det som finns i fup..

Jag kan åberopa en annan häktning på tre personer på mordet L.B , där kan vi snacka om en utförlig fup och det var så gott som klart att de var skyldiga...

Efter huvudförhandling i tingsrätten så släpptes dessa tre på fri fot i väntan på dom.. De blev frikända, åklagaren överklagade men de blev fria även där...

Sen varför J.J sitter häktat är för att det finns en stor anledning till varför, som ni inte har ens har uppfattat...

Att han skulle ta sitt liv, menar du?
Citera
2026-08-27, 17:53
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att j.j inte hämta väskan och påsen innan och la de utanför innan han drog in Gerd i verkstaden 🤔

Ja, det är väl det jag skrev att han kan ha fått tag i Gerds väska och påse från altandörren. Och om han var nöjd med dem så kunde han ju ha pyst därifrån? Och sluppit döda alt. släpa bort Gerd en bra bit från huset och in i ladan.

Men nu var GM (vem det nu är) inte nöjd utan rotade runt i huset och tog även med sig ett arkiv.
Citera
2026-08-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Att han skulle ta sitt liv, menar du?
Tillåt mig att skratta 😅
Det var dagens roliga 🤣

Vad har det med detta att sitta på häktet att göra..
I sådant fall borde han sitta på RPK nu med goa injektioner 🥳
Citera
2026-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sura.S.
Blodspåren som visar att Gärd släpats målvedvetet och utan uppehåll från ladugårdsplanen till platsen inne i ladan bredvid Tor.

"Målmedvetet" ...

Han försöker gömma en kropp i ren panik troligtvis, vad ska han göra ?

stanna upp efter ett par meters släpande och ta en snus och läsa lite aftonbladet?

Han har ju redan erkännt att han släpat in Gerd i ladan, dock inte "målmedvetet" ... hans mål var att släpa in henne fort som fan innan han blev påkommen.
Citera
2026-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Bråka..
Jag har sagt till dig flera gånger i tråden att jag inte ens vill diskutera med dig då du för inte tråden framåt överhuvudtaget..

Det enda du gör är att citera andra med besserwissers fasoner och tror det är svaret..
Dessutom verkar du ha mig som ett hatobjekt..

...Vad ville du säga om skospåren? ..och när skulle jag ha använt härskartekniker (med tanke på att jag inte ens pratade med dig i frågan om skospår??) Det ligger på dig att svara på detta, eftersom du klev rakt in i en diskussion du inte ens var med i?
Citera
2026-08-27, 17:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Tillåt mig att skratta 😅
Det var dagens roliga 🤣

Jag menade så klart att de bedömt att han försvinner/tar sitt liv om han sätts på fri fot. Inte att det skulle ske i häktet.

Men du får gärna berätta vad det är för info du sitter på annars.
Citera
2026-08-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
"Målmedvetet" ...

Han försöker gömma en kropp i ren panik troligtvis, vad ska han göra ?

stanna upp efter ett par meters släpande och ta en snus och läsa lite aftonbladet?

Han har ju redan erkännt att han släpat in Gerd i ladan, dock inte "målmedvetet" ... hans mål var att släpa in henne fort som fan innan han blev påkommen.

Han hade kunnat lämna henne direkt innanför dörren så som han sagt att han gjorde.
Han hade kunnat stanna upp innanför porten och fundera några sekunder på var han skulle lägga/gömma henne då ladan bör vara en okänd plats för honom (då skulle det troligtvis blivit en större blodansamling där).
Han hade kunnat gå vänster först och sedan insett att det inte var en bra plats och sedan släpat tillbaka och tagit höger.
Jag menar bara att det är ett jämnt spår från där han började till där han slutade. Det är allt. Och att platsen han gick raka spåret till var precis bredvid det andra BO...
Senast redigerad av Sura.S. 2026-08-27 kl. 18:50.
Citera
2026-08-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det är det jag funderar på. Hur kan hon ha hunnit putsa fönster? Det är ju 2 vånigar plus glasveranda? B*rbro säger att Gerd tydligen planterade om växter i badrummet samtidigt som hon skulle ha tvättat fönstren, något som hon verkade tycka vara rimligt "när hon ändå var i farten".
Men vem byter jord samtidigt som man putsar fönster?
Någon som är mycket hjälpsam och flitig
Citera
2026-08-27, 18:20
Medlem
Citat:
Tillåt mig att skratta 😅
Det var dagens roliga 🤣

Vilken cliffhanger du hållit på med i över en timme nu. När ska du berätta vilken "den stora anledningen" är till att han sitter fortsatt häktad? Vi väntar ju :-)
Citera
2026-08-27, 18:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Jag skulle inte förvåna mig om J.J lider av megalomani med schizoida drag med tanke på hur dåren uppträtt i rättssalen...

Liknande en vaxdocka på Madame vaxkabinett i London...
Uppträdandet och detta att ändra berättelse allt eftersom bevisen kommer in "det sa ni ju ingenting om då", tyder tror jag också på nån sorts megalomani, att han står över andra, och särskilt dem som är för dumma i huvet för att förstå att det var rätt att slå ihjäl Tor (en ond människa ju) och Gerd (vad skulle hon där och göra?).
Citera
2026-08-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför ta med sig en tygpåse och försöka gömma glasögon, klocka och sko (utan att avsätta DNA)?
Ja, det är märkligt att han inte har avsatt DNA på dessa saker.
Det kanske är en medbrottsling som har gömt undan dessa saker?
Senast redigerad av lantis60 2026-08-27 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in