Citat:
Ursprungligen postat av
goodasstimes
Det står i FUP att han hade sexträffar med en kvinna/människa. Hur ligger det till med dendrofili – kan man tända på människor och samtidigt vara det?
Ja det stämmer, men kvinnan som han fick till det med verkar vara den enda han har haft en kortare relation med. Till skillnad mot JJ verkar hon vara väldigt framåt/påflugen. Så hon tog säkerligen alla sexuella initiativ - eftersom han enligt henne aldrig sa någonting under deras träffar.
Att hon vittnade om att de hade haft sex var en överraskning. Men troligtvis tjatade hon på honom tills han gav med sig, eller så slet hon helt enkelt av honom byxorna. Jag föreställde mig iallafall en sexscen mellan Stig-Helmer i Sällskapsresan och Kåta Gun i Kvarteret Skatan när jag läste hennes vittnesförhör.
Hon beskrev dessutom deras korta förhållande som udda. Exempelvis att när JJ till slut bröt tystnaden och sa något till henne - så berättade han att han ville avsluta förhållandet🙄 Så snedsteget med den kvinnliga arbetskamraten behöver inte betyda att han är heterosexuell.
Så fram tills att nån annan presenterar ett annat mer logiskt motiv till morden kommer jag hålla fast vid att han är en dendrofil. Som mördade Tor i blint raseri efter att han upptäckte vad Tor hade gjort mot ett träd han hade förälskat sig i.
Jag bygger mitt fall på följande fakta:
JJ har erkänt att han mestadels promenerade i skogsområde vid Vårdkasen/Brattås och att han trivdes bland träd och undvek öppna ytor. Han ska ha promenerat omkring där ett hundratal gånger, och var ute i flera timmar åt gången.
Hans sängkläder hade trädmotiv. Han hade skapat ett konstverk av pinnar som han hade dekorerat ett fönster med. Men framför allt hade han en stor porrig trädstam inne i lägenheten. Och ingen normal heterosexuell karl skulle kunna sandpappra på de där grenstumparna utan att känna obehag. Därutöver skulle de aldrig dekorera sina hem med en 2 meters stock som ser ut att ha två erigerade penisar och ett slapp anus.
JJ köpte troligen Gargoyle-statyn på en trädgårdsbutik - med fokus på utemiljö - så fastän han bodde i lägenhet har han intresserat sig för prydnader och utsmyckning för trädgårdar. Han placerade därefter statyn i en skog.
Så fastän JJ påstår att han inte har några intressen eller hobbys framgår det ändå att han är förtjust i skog och träd.
Det skulle till och med kunna vara så att det är dildo-trädstammen i hans lägenhet som ligger bakom morden. För trädet växte kanske på en vacker plats i en tät skog på Tors marker, en plats som JJ betraktade som sin och trädets hemliga myshörna. Men Tor avverkade skog under vårvintern 2005, så när JJ besökte platsen en solig vårdag kan det snedvridna trädet ha stått ensamt kvar på en sönderkörd hyggesmark.
Här föreställer jag mig att JJ chockades över ödeläggelsen - ja, han kan till och med ha upplevt den sorg och rädsla hans kärleksträd utstrålade. Och det var det som tände hans raseri. För det var en sak att folk hade hållit på och jävlats med honom hela livet - det kunde han skaka av sig - men när de jävlades med hans kärleksträd väcktes hämnaren i honom.
Så det är fullt möjligt att JJ använde samma yxa som han mördade Tor och Gerd med till att sedan hugga ner trädet och ta med sig den viktigaste biten av stammen hem till lägenheten.