2026-08-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Den första kontakten med mediumet skedde redan den 2 juni, och dagen efter förmedlade hon historien om ryssarna. Sedan tror jag det var den 17 juni som de träffades för en seans och mediumet/Tor förklarade läget med den kokta potatisen🙄

Så polisen borde ha förhört mediumet och hennes medhjälpare samt tagit deras DNA och kollat skostorlek. För i och med att mediumet/Tor började babbla på om den kokta potatisen, som låg i en påse på sängen, har endera Barbro berättat om den. Eller så har mediumet och hennes medhjälpare varit och trampat runt i huset och sett potatispåsen.
Visst, det kan vara så att hon är världens bästa medium, och att hon fick kontakt med Tor. Men om Tor verkligen lyckades förmedla sig från den andra sidan skulle han då lägga tid på att diskutera den kokta potatisen istället för att direkt berätta vem/vilka de skylda var?

De borde även ha kontrollerat datumet på Tors undangömda kondom-paket. För om kådisarna inte var över 20 år gamla hade Tor införskaffat dem under tiden han hade ett förhållande med Gerd. Vilket innebär att han har haft en sexuell relation med någon som inte gett sig till känna.
Har inte lyckats hitta något i FUP om att medierna ifråga kommit till tals. Får glo lite närmare.

Kondomerna tycker jag låter som ett irrspår, men vad vet jag. Inte grunnat i de banorna alls. Han kan ju lika gärna ha använt dem tillsammans med Gerd, även om det inte förelåg risk för graviditet eller könssjukdomar.
Citera
2026-08-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossehn86
Komma ut Ja, men då går du inte på en stig. Då traskar du i ren skogsmark. Jag har bott i byn i hela mitt liv, och det finns ingen renodlad stig som leder ut till Solumsvägen från Brattås före den stigen jag var inne på.

Om man söker på fastigheten jag menar och Brattås 115 i Maps och väljer gå Vidar den tydligt att det finns en stig som går från mitten av den stigen från gården nedåt med mynning på ett annat ställe i Solumshamn. Men då har väl kartan fel.
Citera
2026-08-21, 18:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
är det ens faställt det är en yxa? har du någon källa på det? trubbigt våld har jag läst, jj är på platsen lämnar dna och försöker gömma en kropp, samt att dödsorsaken är FASTÄLLD.

Inte ens säkert det spelar roll om någon mer varit där, hört talas om samförstånd? om inte läs om malexandermorden jackie arlöf sköt poliserna med dera eget tjänstevapen det har han tom erkänt men alla dömdes ändå till livstid i samförstånd tex
De har 3 yxhugg i huvudet vardera. Framgår av FUP s.935-936.
Citera
2026-08-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettysage
Om man söker på fastigheten jag menar och Brattås 115 i Maps och väljer gå Vidar den tydligt att det finns en stig som går från mitten av den stigen från gården nedåt med mynning på ett annat ställe i Solumshamn. Men då har väl kartan fel.

Vem säger att de inte kan ha gått i skogsmark förresten? Om du har mördat någon, tänker du på att följa en stig? Ni har väl inte så tät skog där uppe?
Citera
2026-08-21, 18:09
Medlem
Citat:
Då visar kartan troligtvis fel, men möjligheten finns ju absolut att traska över skogsmark och berg för att ta sig in på Solumsvägen, men den första stigen som leder ut till Solumshamn är den utredarna tog i tv-programet.
Citera
2026-08-21, 18:10
Medlem
Citat:
Vem säger att de inte kan ha gått i skogsmark förresten? Om du har mördat någon, tänker du på att följa en stig? Ni har väl inte så tät skog där uppe?
Det är bra mycket gammal stormfälld skog efter stigen sedan många år, plus att det är väldigt branta bergspartier med klippor närmare vägen
Citera
2026-08-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ok, men varför inte fler spår av de mindre skorna?
Åter igen men tror stt 38'an trodde sig ha hittat det den var ute efter.
Citera
2026-08-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Har inte lyckats hitta något i FUP om att medierna ifråga kommit till tals. Får glo lite närmare.

Kondomerna tycker jag låter som ett irrspår, men vad vet jag. Inte grunnat i de banorna alls. Han kan ju lika gärna ha använt dem tillsammans med Gerd, även om det inte förelåg risk för graviditet eller könssjukdomar.

Det fanns glidmedel i nattduksbordet, men kondomerna var gömda uppepå ett skåp i närheten av vapenskåpet….
Citera
2026-08-21, 18:31
Medlem
Citat:

Har inte själv undersökt på plats men vet att många på google maps och eniro karta prickade stigar inte finns.
Citera
2026-08-21, 18:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Skulle polisen eller Barbro kunna avsätta JJs DNA inuti väskan?

Polisen: Har ju haft anledning att leta inuti väskan. Ponera att polisen tagit i GMs DNA som ju kan finnas på många ställen på tomten.
Barbro: Har ju haft väskan under en längre tid och iallafall haft samma möjlighet som polisen. Har dock inte haft direkt anledning att leta där.
GM: Har erkänt att ha tagit i väskan. DNA borde då finnas både utanpå och inuti väskan.
Citera
2026-08-21, 18:43
Medlem
Efter dagens rapportering tror jag att den här JJ har asperger/autism, men det är aldrig någon som riktigt sagt det till honom, så han har aldrig fått någon förklaring till varför han är/känner sig annorlunda eller varför han blir avvisad av andra. För det är just det som jag tror händer:

-Han har hoppat av/misslyckats med utbildningen.
-Han blir av med jobbet.
-Han är pank.
-Han har säkert också blivit avvisad av den ”stora kärleken” (men egentligen är det han som aldrig förstått att hon aldrig varit intresserad på det sättet, utan bara svarat artigt på hans frågor: ni vet, någon som svarar ”Ja det kanske vi kan göra” på hans fråga om att det vore kul att ses någon gång och efter att ha skrivit en novell om mätteknik eller vilken utbildning det nu var han gick. Ungefär som bettysage spekulerar i).
-Känslan av ett misslyckande är ett faktum.

Han var vandrat förbi Tors och Gärds gård vid några tillfällen på sina långa promenader, kanske smugit runt tillsammans med sin kompis/kärlek tidigare, kanske har han eller de upptäckt att t.o.m en man som Tor får göka så det heter duga (kondomer bredvid sängen, par som ofta är där och ”dricker kaffe”, vem vet?).

Efter avvisningen eller vad det nu är som triggar honom och hans känsla av misslyckande, växer ett hat mot ffa Tor. Och där står Tor och hugger ved, något av det manligaste en man kan göra, och hatet får plötsligt inga gränser.

Så han lyckas med något, nämligen att dräpa två människor. Men det är något han bestämt sig för att aldrig erkänna, utan han ska behålla det han åstadkommit, det han faktiskt lyckats med, för sig själv, det har han lovat sig. För han vet om att andra skulle se det som ytterligare ett misslyckande om han erkände, och just därför kommer han aldrig att erkänna.

Efter det som rapporterats idag tror jag inte att det finns på kartan att han frikänns i tingsrätten ärligt talat.
Citera
2026-08-21, 18:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla78
Har inte själv undersökt på plats men vet att många på google maps och eniro karta prickade stigar inte finns.

Det finns andra kartor.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=651728&n=6942839&z=15&mapprofile=flygbild&name= Mordplatsen&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D

https://www.naturkartan.se/sv/municipalities/harnosand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in