2026-08-26, 16:24
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
...
DNA på ett offer efter mordet och dessutom på hennes handväska plus att MGM erkänner att han var på platsen… Som jag skrev tidigare: om detta inte räcker för fällande dom så kan de lägga ner Cold Case-verksamheten. Det blir inte bättre än så här i 20 år gamla mordfall. Konklusivt DNA som i Linköping-fallet är undantag, inte regel.
Du har skrivit en hel del bra i tråden men detta tillhör inte den kategorin. Menar du att man skall sänka beviskraven eftersom det gått så lång tid och det i ett fall där utredningen är under all kritik? Att hellre fria än fälla är en praxis som verkligen borde gälla här.
Citera
2026-08-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Skumt beteende av misstänkt GM idag. VÄLDIGT SKUMT. Har förmodligen diagnos
Vad gjorde han idag? Finns knappt någon rapportering från idag. Hans beteende var ju skummare igår när han sket i att delta i synen på gården.
Citera
2026-08-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du har skrivit en hel del bra i tråden men detta tillhör inte den kategorin. Menar du att man skall sänka beviskraven eftersom det gått så lång tid och det i ett fall där utredningen är under all kritik? Att hellre fria än fälla är en praxis som verkligen borde gälla här.
Han har dock ertappats med flera lögner. Det säger en hel del.
Citera
2026-08-26, 16:34
Medlem
Nu ville han ju jobba ihop 1 miljon och hans mor påstår att hon sett att han haft 500 000 kr. vid tidigare tillfälle.

Han ville kanske utföra "det perfekta mordet", dra vidare på sitt eviga flyttande och leva ensam och ostört med sina "minnen" i många år? Det var väl så han gjorde på slutet? Påminner mig om killen i Linköpingsfallet.

Andra vider är dubbelmördaren i det fruktansvärda Råsjöfallet och idioten Edvin som utförde det grymma dubbellmordet i Mantorp. Den senare ville ju utföra det "perfekta mordet" men dömdes pga flera beviskällot. bl.a. DNA.
Citera
2026-08-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Frågan är vad han blir fälld för. Finns det bevis för dubbelmord?
Beviset är att det saknas helt alternativ. Inte helleradvokaten kunde hitta någon alternativ gärningsman.
Citera
2026-08-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej, det var inga aspiranter. Men var inte en av poliserna som åkte till mordplatsen Vidar, brodern? Åtminstone hans kollega, för han nämnde tvisten mellan de båda bröderna.
F. ö. verkar en annan polis ha varit där, gift man, som Barbro förnekade i förhör att hon haft ett förhållande med trots rykten som polisen visste om.
😂 Om det stämmer så förstår jag polisens undermåliga arbetsinsatser.
Citera
2026-08-26, 16:47
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
😂 Om det stämmer så förstår jag polisens undermåliga arbetsinsatser.

Det enda som fattas är att någon polis på sin dödsbädd avslöjar att alltihop varit en stor konspiration. Att halva byn är insyltad på något vis och de försökte så klart sätta dit någon som "inte hörde hemma där" (JJ).

Otrohet
Lögner
Mord
Ekonomiska och romantiska motiv
Korrupt polis
Knark
Tjuvjakt
Homosexträffar i skogspartier
Utbyggnad utan bygglov
Snatteri

Fan, det låter som Smala Sussie nästan.

Nu skriver jag så klart det här med glimten i ögat. Men ändå.
Citera
2026-08-26, 16:49
Medlem
Auroras avatar
Jag är lite förvånad över alla amatördetektiver här på FB som försöker få det här till ett mycket svagt indiciefall. Om något så är väl avsatt DNA på brottsoffer samt hennes handväska ungefär ett så starkt fall man kan hoppas uppnå i avsaknad av mordvapen med tillhörande DNA.
Lägg därtill att han konstant anpassar sin utsaga och ljuger i förhören...
Citera
2026-08-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Beviset är att det saknas helt alternativ. Inte helleradvokaten kunde hitta någon alternativ gärningsman.
Vad jag vet är det väl inte försvarsadvokatens uppgift att bedriva en mordutredning?

Jag tycker snarare att han ganska tydligt visade hur svagt underlag åklagaren har lyckats presentera.
Citera
2026-08-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det enda som fattas är att någon polis på sin dödsbädd avslöjar att alltihop varit en stor konspiration. Att halva byn är insyltad på något vis och de försökte så klart sätta dit någon som "inte hörde hemma där" (JJ).

Otrohet
Lögner
Mord
Ekonomiska och romantiska motiv
Korrupt polis
Knark
Tjuvjakt
Homosexträffar i skogspartier
Utbyggnad utan bygglov
Snatteri

Fan, det låter som Smala Sussie nästan.

Nu skriver jag så klart det här med glimten i ögat. Men ändå.
Underlag till en ny svensk tv-serie.
Citera
2026-08-26, 16:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan
Från Ångermanlands tingsrätt:

Dom gällande mord i Brattås kommer att meddelas den 9 september 2026 kl. 11.00. Den tilltalade ska vara kvar i häkte till dess eller tills tingsrätten beslutar annat.

YESSS! Då blir han fälld, för något :-))
Citera
2026-08-26, 17:01
Medlem
"Det som talar för att den åtalade varit inne även i bostadshuset är ju att hans dna fanns på Gerds väska som tagits från huset och sedan hittats 150 meter bort, inne i skogen." Hur mycket mer behövs egentligen för att förstå att det var han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in