Idag, 00:05
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att dubbelmördaren är skyldig står helt klart.
Frågan är vem som är dubbelmördaren.
Och vad som kan bevisas.
Naturligtvis är JJ inblandad i morden.
Frågan är varför han gjorde det?
De kunde säkert ha blivit fler mord om han blivit överraskad av nån mer därute i Brattås.Hade tex.Barbro kommit dit ensam skulle hon också kunnat bli ihjälslagen av JJ.Möjligen hade JJ givit sig på både Barbro och hennes sambo.
Citera
Idag, 00:30
Medlem
https://www.tv4play.se/video/388d7293dd72b65e328f/brattas-vem-mordade-tor-och-gard

18 minuters klipp där Tv4 tyckte det var rimligt att lägga in 10 minuter reklam, vilket skämt

Värdelös "dokumentär". Ingen ny info. spädde bara på bilden av inkompetensen hos Härnösandspolisen.

Tog inte ens upp Dendrofili lösningen dom fått från flashback,
Citera
Idag, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
De kunde säkert ha blivit fler mord om han blivit överraskad av nån mer därute i Brattås.Hade tex.Barbro kommit dit ensam skulle hon också kunnat bli ihjälslagen av JJ.Möjligen hade JJ givit sig på både Barbro och hennes sambo.

Ja nog är han inblandad, alla gånger.
Allt annat strider mot hederligt bondförnuft.
Men det finns som sagt så många frågetecken.
Oavsett utfall kommer denna dom (domar) att bli mycket intressant.
Citera
Idag, 07:47
Medlem
Citat:

Kusligt att han tittade i garderoberna eftersom någon kunde gömt sig där, om det varit fler i huset.
Citera
Idag, 08:20
Medlem
Är väl lika bra att komma till insikten att vi aldrig kommer få veta riktigt vad/varför det hände. Fick såna förhoppningar när dom grep JJ.
Citera
Idag, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kusligt att han tittade i garderoberna eftersom någon kunde gömt sig där, om det varit fler i huset.
Varifrån får du uppgift om garderober?
Om han har sett andra mörda paret, då går han väl inte in och kollar garderoberna? Är det bevisat att han gjorde det talar det emot hans påhittade historia.
Citera
Idag, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
https://www.tv4play.se/video/388d7293dd72b65e328f/brattas-vem-mordade-tor-och-gard

18 minuters klipp där Tv4 tyckte det var rimligt att lägga in 10 minuter reklam, vilket skämt

Värdelös "dokumentär". Ingen ny info. spädde bara på bilden av inkompetensen hos Härnösandspolisen.

Tog inte ens upp Dendrofili lösningen dom fått från flashback,

"Bara några kilometer därifrån gömde en ung man i lägenheten för att han hade så dåligt samvete" (fritt citerat) Okej, om han verkligen haft så dåligt samvete och det bara berodde på det dåliga samvetet, så hade han väl berättat?
Citera
Idag, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Varifrån får du uppgift om garderober?
Om han har sett andra mörda paret, då går han väl inte in och kollar garderoberna? Är det bevisat att han gjorde det talar det emot hans påhittade historia.

Ja, jag vet förstås inte om det var JJ som kollade inne i huset men då jag inte tror på hans historia så antar jag det.
Citera
Idag, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja, jag vet förstås inte om det var JJ som kollade inne i huset men då jag inte tror på hans historia så antar jag det.
Ah ok. Någon kollade garderoben.
Då förblir bevisläget som det är då.
Citera
Idag, 08:47
Medlem
Citat:
Hur kan en människa vara så elak och hålla tyst så länge?
Man vill nog inte sitta i fängelse.
Citera
Idag, 10:13
Medlem
Threedots-deads avatar
Var tvungen att skumma förhören eftersom han bara sitter och Mmmm-ar i långa stycken, men gav MGM någon förklaring till varför han befann sig på platsen mer än "jag var ute och gick"? Baserat på det som frankommit är han en person som går långa omvägar för att undvika mänsklig kontakt och skulle aldrig klampa in på någons gårdsplan, definitivt inte om det pågår något slags bråk (som han uppfattade det).
Citera
Idag, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Var tvungen att skumma förhören eftersom han bara sitter och Mmmm-ar i långa stycken, men gav MGM någon förklaring till varför han befann sig på platsen mer än "jag var ute och gick"? Baserat på det som frankommit är han en person som går långa omvägar för att undvika mänsklig kontakt och skulle aldrig klampa in på någons gårdsplan, definitivt inte om det pågår något slags bråk (som han uppfattade det).

Det enda jag läst är att han sagt ungefär att "jag hade egentligen inget där att göra". Verkar inte vara en plats man bara går förbi? Möjligen genar över? Från backen längre upp i skogen där fynden påträffades, hade man god uppsikt över gården, enligt Svenska fall för FBI. Han kanske stått där och spanat.

Motivet skulle kunna ha med träden att göra. Men något sexuellt tror jag inte det är. Han ser kalhyggena i skogen och trästockarna på Tors gård.
Senast redigerad av honn Idag kl. 11:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in