2026-08-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
lär dig citera korrekt

Han är helt hjärndöd, yrar om AI och att han har facit vem som hade 38 skorna
Citera
2026-08-15, 22:24
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Vad är det jag ska köra AI på? kan du inte bara föra en vuxen diskussion helt allvarligt?

Du som har facit på vems skor det är kan väl berätta för mig utan att be mig fråga AI?

Du yrar om att barn och ungdomar väljer större skor ,men du vill inte förklara vad du menar?
Jag gissar på att han syftar på att folk med autism många gånger kan vara överkänsliga för saker som andra inte lider av. En sådan kan vara att man finner direkt solljus obehagligt, en annan att bälten eller strumpor skapar obehag på grund av att de är "åtsittande".

Detsamma gäller säkerligen även skor. Låt oss säga att man störs av att något upplevs "sitter emot" någonstans på foten, då kan den personen mycket väl ha för vana att "ta höjd" för detta genom att använda skor som egentligen är en eller två storlekar för stora.
Citera
2026-08-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag gissar på att han syftar på att folk med autism många gånger kan vara överkänsliga för saker som andra inte lider av. En sådan kan vara att man finner direkt solljus obehagligt, en annan att bälten eller strumpor skapar obehag på grund av att de är "åtsittande".

Detsamma gäller säkerligen även skor. Låt oss säga att man störs av att något upplevs "sitter emot" någonstans på foten, då kan den personen mycket väl ha för vana att "ta höjd" för detta genom att använda skor som egentligen är en eller två storlekar för stora.

Och vad har det att göra VEM som hade storlek 38 i huset?

Vill han säga att vi letar efter någon med storlek 36 för att personen kanske har autism och väljer större skor? förstår inte
Citera
2026-08-15, 22:27
Medlem
Tack

Citat:

Citera
2026-08-15, 22:29
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Han skulle i så fall dömas på enbart DNA på det ena brottsoffret dessutom. Det andra brottsoffret skulle då kopplas till det första, helt utan bevisning egentligen (möjligen att man menar att det på nåt sätt bevisligen skulle vara samma mordvapen och att det är orimligt att GM skulle överlämnat detta till en annan person mitt under mordet).

Jag har faktiskt lite svårt att se hur åklagaren ska ro hem detta. Hur ska man kunna utesluta en annan GM? Särskilt när det faktiskt finns uppenbara motiv att mörda paret för i princip vem som helst.

Jag har tidigare i tråden nämnt liknande, och förstår inte heller hur åklagaren skulle kunna få en fällande dom. "En samlad bedömning" var väl hennes uttalande. Känns spontant som ett väldigt luddigt åtal från en senior åklagare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Tack

du får gärna förklara vad det har med saken att göra? letar vi efter en autistik kvinna med skostorlek 36 då?
Citera
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det har jag redan gjort i inlägg 7990. Och du behöver inte nia mig.
Nej, skriv exakt vad det står. Datum, tid med mera. Det låter helt otroligt att man topsat en tuggumipapper kvinna som skulle bott i samma flerfamiljshus som den helt okände misstänkte.
Citera
2026-08-15, 22:31
Medlem
Jag har ej diskuterat 38orna. Detta inleddes med den här kommentaren av mig;

45orna är med stor sannolikhet den åtalades. Googla och kör AI på hur barn och ungdomar med den åtalades problematik nästan alltid väljer större skor än sin vanliga skostorlek. Finns massor med undersökningar på det. Inte konstigt han hade 43 i storlek hemma då polisen kom. Han visste dom sökte ngn med 44-45 sedan åtminstone 15 år tillbaka. Min poäng den åtalade i 20 års åldern hade större skor än vad ett neurotypiskt barn hade haft.

Citat:
du får gärna förklara vad det har med saken att göra? letar vi efter en autistik kvinna med skostorlek 36 då?
Citera
2026-08-15, 22:32
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Och vad har det att göra VEM som hade storlek 38 i huset?

Vill han säga att vi letar efter någon med storlek 36 för att personen kanske har autism och väljer större skor? förstår inte
Så tolkar jag det, ja. Jag tippar på att han menar att JJ inte nödvändigtvis behöver ha 45 i storlek på fötterna bara för han har 45 i skor. Dock tror jag inte han menar att det måste vara den med 38 som gått i 45:or -- varför tolkar du det så?

Jag vill tro att man granskat JJs nuvarande skor dock. Om han skulle haft en tendens att vilja köpa för stora skor borde han väl haft ett par 45:or hemma i hallen när snuten plockade in honom.
Citera
2026-08-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Jag har ej diskuterat 38orna. Detta inleddes med den här kommentaren av mig;

45orna är med stor sannolikhet den åtalades. Googla och kör AI på hur barn och ungdomar med den åtalades problematik nästan alltid väljer större skor än sin vanliga skostorlek. Finns massor med undersökningar på det. Inte konstigt han hade 43 i storlek hemma då polisen kom. Han visste dom sökte ngn med 44-45 sedan åtminstone 15 år tillbaka. Min poäng den åtalade i 20 års åldern hade större skor än vad ett neurotypiskt barn hade haft.

Nej, det stämmer inte. det började över att du blev kränkt för jag frågade om Tors ena dotter, du skrev att med facit i hand så kan man inte misstänka henne. Jag förklarade att det är större chans att en närstående mördar än någon som inte känner offret

Då bad jag om Facit vem som hade burit skorna i 38 som avsatt spår där. eftersom du hade facit sa du.
Citera
2026-08-15, 22:35
Medlem
Han visste polisen sökte 44-45 och hade tagit höjd för ett gripande bla genom att ta bort sin "konst"

Citat:
Så tolkar jag det, ja. Jag tippar på att han menar att JJ inte nödvändigtvis behöver ha 45 i storlek på fötterna bara för han har 45 i skor. Dock tror jag inte han menar att det måste vara den med 38 som gått i 45r -- varför tolkar du det så?

Jag vill tro att man granskat JJs nuvarande skor dock. Om han skulle haft en tendens att vilja köpa för stora skor borde han väl haft ett par 45r hemma i hallen när snuten plockade in honom.
Citera
2026-08-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnolfo
Här har ni troligtvis anledningen till att man känner sig så säkra på att mordvapnet inte hittats. Vilket beror på färgflagan som som hittas i Tors skallben. (Sida 856) Ingen matchning med andra yxor på gården.
Gissar på att yxan man letar efter påminner om denna "allroundmodell" av medelstorlek.
https://tigrisantiques.com/nl/products/14-arkiv/30-yxa-med-laderskydd

Johan är definitivt ingen psykopat. Väldigt Elon. Notera bilderna från husrannsakan och titta på hur han inrett sitt hem.
Vad är Elon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in