2010-07-22, 21:15
Bannlyst
Var på båten fö 2-3 veckor sedan och gillade det skarpt. Båten är vad Malmö behöver. Ett ställe där folk går dit i snygga kläder, som vill se snygga ut för att dansa till bra musik och hänga i schysta barer.

+ Lokalerna är fräsha
+ Bra barer där man bli serverad utan att köa allt för länge.
+ Ställen där man kan sitta och prata utan musik som spela högt.
+ Snygga tjejer. Inga feministluder eller hipsters.

- Lite dyrt för ölen. 53kr eller vad det var är för mycket för en öl.
Citera
2010-07-22, 23:59
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oehae

Jag älskar feministluder och hipsters så då får jag hålla mig borta från båten.
Citera
2010-07-23, 02:02
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Var på båten fö 2-3 veckor sedan och gillade det skarpt. Båten är vad Malmö behöver. Ett ställe där folk går dit i snygga kläder, som vill se snygga ut för att dansa till bra musik och hänga i schysta barer.

+ Lokalerna är fräsha

Gud vilken enorm prisskillnad än gamla vanliga 48kr. Båten är väll samma klientel som Slagt och Slitage?

OT: Är det Goldens bartender du har som profilbild förresten? Likheten är slående.
Citera
2010-07-23, 09:55
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag älskar feministluder och hipsters så då får jag hålla mig borta från båten.
Ja. Gör gärna det. Håll dig till Debaiser även i fortsättningen.

Du är en inflyttad småländsk rebell?
Citera
2010-07-23, 16:14
Medlem
Infinitums avatar
Citat:

+ Lokalerna är fräsha

Håller med dig, Tisdagsklubben på Båten rekommenderas! Blandat folk, 20+. I jämförelse med Etage, Slagthuset, Hipp, Skeppsbron så har Båten helt klart bästa dansgolvet. Belysningen är utmärskt. Tycker man inte om att dansa eller tycker att musiken är lite för hög inne i rummet så kan man ta trappan upp till något som liknar Miami/Chillout Lounge, lugn house musik med gott om sitt platser.
Citera
2010-07-30, 19:10
Medlem
bellhookss avatar
Hur är KB nu för tiden? Det har varit rätt svennigt när jag har varit där på senare år, men mitt betygsunderlag känns sådär. Tilläggas bör att jag är en vidrig orakad feministfitta som gillar indiepop.
Citera
2010-07-30, 20:51
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellhooks
Hur är KB nu för tiden? Det har varit rätt svennigt när jag har varit där på senare år, men mitt betygsunderlag känns sådär. Tilläggas bör att jag är en vidrig orakad feministfitta som gillar indiepop.
Personligen tycker jag det är extremt tråkigt på KB, oftast är det samma rutin (dansa lite och sedan ta en rök ute i rökrutan). Mycket händer inte där, blandat folk, mycket indie bajs som spelas (MGMT - Kids är väl KB's tema sång?).

Jag kan ju tipsa om exempelvis Kontrast och Kompott, alternativt Babel som hade passat dig ganska bra. Imorgon har Kompott en stor utefest vid Luftkastellet.
Citera
2010-07-31, 01:45
Medlem
bellhookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Personligen tycker jag det är extremt tråkigt på KB, oftast är det samma rutin (dansa lite och sedan ta en rök ute i rökrutan). Mycket händer inte där, blandat folk, mycket indie bajs som spelas (MGMT - Kids är väl KB's tema sång?).

Jag kan ju tipsa om exempelvis Kontrast och Kompott, alternativt Babel som hade passat dig ganska bra. Imorgon har Kompott en stor utefest vid Luftkastellet.

Hum, låter ju sådär. Bor i Göteborg nu men tänkte komma ner och hälsa på en vän nästa helg, och då kanske man inte ska slösa en dyrbar fredag på MGMT (igen). Tack för tipsen!
Citera
2010-09-06, 18:59
Medlem
TorkelGregows avatar
Kort och enkel fråga: på vilken nattklubb i Malmö finns det bäst möjligheter för att fixa lite ladd?
Citera
2010-09-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
Kort och enkel fråga: på vilken nattklubb i Malmö finns det bäst möjligheter för att fixa lite ladd?

Töserna runt om möllan, sen om det är din typ är en annan sak
Citera
2010-09-08, 22:55
Medlem
TorkelGregows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbepolarn
Töserna runt om möllan, sen om det är din typ är en annan sak
Nu tror jag det blev ett litet missförstånd… Ladd = kokain och inte damer. Kokain är ju en fin dam iofs, fruktansvärt fin för att vara uppriktig.
Citera
2010-09-29, 20:39
Medlem
Sa konsensus ar alltsa att den dar Baten ar ett av Malmos battre stallen? Ska formodligen till den gudsforgatna staden Malmo pa lordag. Ar baten bra aven om latsasstekare ar en personlig akilleshal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in