2010-09-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedurur
Ar baten bra aven om latsasstekare ar en personlig akilleshal?

Nej. Undvik båten. Och Lilla Torg.
Citera
2010-09-30, 16:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Sa konsensus ar alltsa att den dar Baten ar ett av Malmos battre stallen? Ska formodligen till den gudsforgatna staden Malmo pa lordag. Ar baten bra aven om latsasstekare ar en personlig akilleshal?

Vad brukar du gilla för ställen? Pris? Musik? Klientel?
Citera
2010-09-30, 16:18
Medlem
Falcãos avatar
Stället som gäller i Malmö en helg är Nobes. Låt inte de andra lustigkurrarna här lura i dig något annat.
Citera
2010-09-30, 16:31
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja. Gör gärna det. Håll dig till Debaiser även i fortsättningen.

Du är en inflyttad småländsk rebell?

Kanske lite dåligt att svara några månader efter men upptäckte inte den här grova förolämpningen förrän nu.

Nä, jag har bott i Malmö hela mitt liv.
Citera
2010-09-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad brukar du gilla för ställen? Pris? Musik? Klientel?

Gillar väl egentligen ställen med schysst barhäng och ställen där man kan sytta och snacka. Sedan bör det finnas ett dansgolv också men det ska inte vara därför man går dit så att säga.

Pris skiter jag i vilket, men generellt så brukar det väl vara lite dyrare på ställen med låtsasstekare (även om nu den här båten verkar ha grossistpriser på alkoholen...) så egentligen föredrar jag väl ställen med mellanpris så att säga. Man är ju inte så sugen på 25kr/starköl fyllon heller...

Musik spelar inte så stor roll, ingen dödstechno bara.

Ålder på klientelet får gärna vara allt från 20 och uppåt.
Citera
2010-10-01, 12:07
Medlem
Hade nog satsat på ställen som Pickwick och Ölcaféet om jag var du. Blandat folk, minimal skitnödighet och rätt socialt. Dansgolv får du titta någon annanstans efter dock. Garanterat fritt från wannabe-stekare är det iaf.
Citera
2010-10-01, 17:43
Medlem
Låter fint.
Citera
2010-10-01, 18:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Låter fint.

Retro kan kanske passa också. Det kanske är lite för ungt och trendigt men det är ett okej ställe. Det är litet dansgolv i källaren men på markplan är det bar och lite lugnare. Det ligger ett stenkast från Ölcafeet. Inget inträde heller. Öppet till 03.
Citera
2010-10-14, 21:10
Medlem
Infinitums avatar
Någon som vet något kul som händer i Malmö imorgon?
Citera
2010-10-15, 10:05
Medlem
finapaulinas avatar
Såg affisher på stan om att Bodoni ska ha popklubb nu på lördag, det vart ju dags. Tydligen skulle det spelas hiphop också och 18 årsgräns - perfekt!
Citera
2010-10-15, 10:17
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finapaulina
Såg affisher på stan om att Bodoni ska ha popklubb nu på lördag, det vart ju dags. Tydligen skulle det spelas hiphop också och 18 årsgräns - perfekt!
Finns det inget ikväll? KB känns B, Hipp är allmänt stelt, Båten på fredagar vet jag inte mycket om och nya R&B klubben Insomnia på Deep känns farlig (blattar).
Citera
2010-10-15, 10:40
Medlem
tushengpengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oehae
Var på båten fö 2-3 veckor sedan och gillade det skarpt. Båten är vad Malmö behöver. Ett ställe där folk går dit i snygga kläder, som vill se snygga ut för att dansa till bra musik och hänga i schysta barer.

+ Lokalerna är fräsha
+ Bra barer där man bli serverad utan att köa allt för länge.
+ Ställen där man kan sitta och prata utan musik som spela högt.
+ Snygga tjejer. Inga feministluder eller hipsters.

- Lite dyrt för ölen. 53kr eller vad det var är för mycket för en öl.

Just av samma anledningar så tycker jag att båten är malmös vidrigaste ställe, har varit där en gång och det var även sista gången.
Snygga tjejer, visst, men drygare brudar får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in