2009-10-28, 15:48
Medlem
Igloons avatar
Nån som vet vad som hände med Privé? Det är väl inte ens öppet nuförtiden?
Citera
2009-10-28, 16:34
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Finns det något ställe på Lille torg som tar 18+? Någon pub på möllevången som kan rekommenderas?

Gökboet på lilla torg är ganska behagligt om man bara är ute efter något där ljudnivån inte är lika hög som på ett typiskt 18 års hak.

Generellt sätt så gillar jag inte Lilla Torg särskillt mycket så någon annan har säkert en inflikning på det

Möllevången? ja vi har ju Nyhavn, Retro, Lángelo, Ölkaféet etc etc.
Citera
2009-10-28, 16:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Finns det något ställe på Lille torg som tar 18+? Någon pub på möllevången som kan rekommenderas?

Det är lite turistfälla över hela Lilla Torg. Undvik!

Ta dig upp till Möllan istället. Ställena kring torget är lite dyrare än de andra. Testa ett ställe som Golden som ligger på Simrishamnsgatan. Inte riktigt mitt ställe men det är nog okej för en som är i 18-årsåldern. Indian Curry Hut kanske du gillar också. Det ligger på Bergsgatan.
Citera
2009-10-29, 00:36
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Ta dig upp till Möllan istället. Ställena kring torget är lite dyrare än de andra. Testa ett ställe som Golden som ligger på Simrishamnsgatan. Inte riktigt mitt ställe men det är nog okej för en som är i 18-årsåldern. Indian Curry Hut kanske du gillar också. Det ligger på Bergsgatan.

Har varit på båda Nästa gång jag sticker till Golden så måste jag beställa en pizza och öl, har alltid varit sugen att göra det. Indian Curry hut är mysigt, men vill man sitta ute så är det oftast kört eftersom platserna är upptagna.
Citera
2009-10-29, 22:10
Medlem
Lassefars avatar
ja man saknar privé dom hyr ut det då och då ingen som orkar ta ansvaret för en ny klubb blev mycket bråk på slutet
Citera
2009-10-30, 14:52
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Hänger inte stekarna rätt mycket på Koi? Jag var på Båten för första gången för några veckor och så glassigt tycker jag inte att det var. Rätt schyssta lokaler, rimliga priser och en större blandning på människor än vad jag trodde på förhand. Musiken var dock urusel och tråkig. Är man sugen på en svennenattklubb är nog Båten dit man ska gå.

För det mesta blir det annars runt och omkring Möllan när jag går ut.

Stekare och stekare, men jo visst håller de till på Koi.
Jag jobbade i närheten, jag och mina kollegor fick oss en hel del fina skratt när vi inspekterade människorna som var där.
Citera
2009-10-30, 14:59
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:

Gamla goda Golden!
Det var bättre förr då när punkarna och diverse slödder hängde där, då hade stället sin charm. Nu är det dyrare, renoverat och några punkare ser man inte längre men jag gillar ändå fortfarande Golden, det är lite som Cheers, man hör vinjetten i huvudet varje gång man går dit ^^.

Annars har vi ju Carib Creol (eller hur det stavas, kanske är med k) på claesgatan, de har någon form av jazzkvällar på måndagar som är riktigt sjyssta.
Massor med sliskiga drinkar som faller damerna i smaken också.

Ställena runt lilla torg är jag inte så glad för, gamla röda kran var ju bra men det finns ju dessvärre inte längre.

När det kommer till uteställen så är Retro min favorit utan tvekan.
Man kan sitta ner och dricka, snacka och ha det trevligt om man vill i relativ lugn och ro men även dansa loss om man vill det. Bra lokal och bra människor.
Det brukar vara söta tjejer i baren med

KB går jag inte till om jag så får betalt för det.
Sämst på möllan är i mitt tycke Metro, en satans massa människor, tar oerhört lång tid i baren, trångt utav helvete och ja... ingenting som lockar alls förutom att det är skamligt nära för min del, men inte fan går jag dit för det.
Citera
2009-11-07, 21:48
Medlem
deaners avatar
Konstigt att ingen nämnt White eller Najsfest. Tror man skulle kunna kalla det för inneställena för bratsen i Malmö (även fast de kan räknas på en hand), dock är det den tyngsta housemusiken som spelas där. Ska man ragga runt till Dub-step så är det Inkonst som gäller, de har ofta jävligt duktiga DJ's.

Annars är väl alternativfolkets vattenhål kring Möllan, Nyhavn är en skön krog att fördricka på, alternativt Ölkaféet eller Tempo. Nattklubb på Möllan är ju klassikern KB för rock/pop-kidsen eller Inkonst som tidigare nämnt.
Citera
2009-11-08, 00:43
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Konstigt att ingen nämnt White eller Najsfest. Tror man skulle kunna kalla det för inneställena för bratsen i Malmö (även fast de kan räknas på en hand), dock är det den tyngsta housemusiken som spelas där. Ska man ragga runt till Dub-step så är det Inkonst som gäller, de har ofta jävligt duktiga DJ's.

Annars är väl alternativfolkets vattenhål kring Möllan, Nyhavn är en skön krog att fördricka på, alternativt Ölkaféet eller Tempo. Nattklubb på Möllan är ju klassikern KB för rock/pop-kidsen eller Inkonst som tidigare nämnt.

Hugha! White fy fan..
Citera
2009-11-15, 19:37
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Gamla goda Golden!
Det var bättre förr då när punkarna och diverse slödder hängde där, då hade stället sin charm. Nu är det dyrare, renoverat och några punkare ser man inte längre men jag gillar ändå fortfarande Golden, det är lite som Cheers, man hör vinjetten i huvudet varje gång man går dit ^^.

Annars har vi ju Carib Creol (eller hur det stavas, kanske är med k) på claesgatan, de har någon form av jazzkvällar på måndagar som är riktigt sjyssta.
Massor med sliskiga drinkar som faller damerna i smaken också.

Ställena runt lilla torg är jag inte så glad för, gamla röda kran var ju bra men det finns ju dessvärre inte längre.

När det kommer till uteställen så är Retro min favorit utan tvekan.
Man kan sitta ner och dricka, snacka och ha det trevligt om man vill i relativ lugn och ro men även dansa loss om man vill det. Bra lokal och bra människor.
Det brukar vara söta tjejer i baren med

KB går jag inte till om jag så får betalt för det.
Sämst på möllan är i mitt tycke Metro, en satans massa människor, tar oerhört lång tid i baren, trångt utav helvete och ja... ingenting som lockar alls förutom att det är skamligt nära för min del, men inte fan går jag dit för det.

Kul att du beskriver det precis som vi gärna gör i min kära umgängeskrets Och ja Golden, det var bättre när det var extremt sunkigt, det är bara toaletten som håller måttet. Förresten, använd inte vasken
Citera
2009-11-23, 03:34
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Nu är det visserligen ett tag sen jag var ute i Malmö, men Inkonst, Debaser, Jeriko och i viss mån KB är ställen som jag på ett eller annat sätt gillar. Kan ha glömt nåt ställe i uppräkningen. Babel tror jag tyvärr att jag har missat. Lilla Torg duger för en tidig eftermiddagsöl i vår- eller sommarsol men är i övrigt ganska motbjudande. Sedan finns det som sagt ett ganska stort utbud av svartklubbar av skiftande kvalitet.
Citera
2009-11-23, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Kul att du beskriver det precis som vi gärna gör i min kära umgängeskrets Och ja Golden, det var bättre när det var extremt sunkigt, det är bara toaletten som håller måttet. Förresten, använd inte vasken

vad har du gjort med vasken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in