Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är lite turistfälla över hela Lilla Torg. Undvik!
Ta dig upp till Möllan istället. Ställena kring torget är lite dyrare än de andra. Testa ett ställe som Golden som ligger på Simrishamnsgatan. Inte riktigt mitt ställe men det är nog okej för en som är i 18-årsåldern. Indian Curry Hut kanske du gillar också. Det ligger på Bergsgatan.
Gamla goda Golden!
Det var bättre förr då när punkarna och diverse slödder hängde där, då hade stället sin charm. Nu är det dyrare, renoverat och några punkare ser man inte längre men jag gillar ändå fortfarande Golden, det är lite som Cheers, man hör vinjetten i huvudet varje gång man går dit ^^.
Annars har vi ju Carib Creol (eller hur det stavas, kanske är med k) på claesgatan, de har någon form av jazzkvällar på måndagar som är riktigt sjyssta.
Massor med sliskiga drinkar som faller damerna i smaken också.
Ställena runt lilla torg är jag inte så glad för, gamla röda kran var ju bra men det finns ju dessvärre inte längre.
När det kommer till uteställen så är Retro min favorit utan tvekan.
Man kan sitta ner och dricka, snacka och ha det trevligt om man vill i relativ lugn och ro men även dansa loss om man vill det. Bra lokal och bra människor.
Det brukar vara söta tjejer i baren med
KB går jag inte till om jag så får betalt för det.
Sämst på möllan är i mitt tycke Metro, en satans massa människor, tar oerhört lång tid i baren, trångt utav helvete och ja... ingenting som lockar alls förutom att det är skamligt nära för min del, men inte fan går jag dit för det.