Eftersom det titt som tätt dyker upp olika trådar om ställen i Malmö så tänkte jag försöka sammanfatta ganska bra om vad det finns för ställen i denna stad. Fyll på allting jag missar om ni känner för det.
Jag tar bara upp ställen jag har besökt/besöker frekvent och tycker är värda att nämnas, alla andra är upp till er andra.
Bodoni (http://www.bodoni.se/) - "alternativt" är väll den bästa beskrivningen, Punk, Reggae, hårdrock mm. olika kvällar , Ölen kostar 40+ som överallt annars på möllan och det är 18-årsgräns.
Kulturbolaget (http://www.kulturbolaget.se/) Nu tycker jag personligen att KB är malmös rövhål men det är väll en vanlig nattklubb numera där de spelar allt från Per Gessle till Eye of the Tiger. Ölen och spriten ligger lite högre och på fredagar är det massor av ungdomar där (18) på lördagar är det däremot 20år.
Deep (www.deepclub.se) 90-tal, 80- tal och synthkvällar. I min mening den bästa nattklubben i malmö eftersom det är trevlig musik och prisvärt. 20-årsgräns.
Etagé (http://www.etage.se/) Kort och gott, överklass / turkar. Blandad åldersreglering beroende på vilken veckodag det är. 20 på måndagar 25 alla andra de har öppet. Etagé är oerhört frustrerande när det kommer till att stå i baren och beställa.
Barhäng:
Langelo : hörnet på möllan, schyssta lokaler, schyssta musikkvällar emellanåt. Standard prissättning. Har ingen aning om åldersgräns.
Retro : Min personliga favoritbar. Sköna lokaler , dansgolv på våningen under, stor och uppvärmd rökruta, priset är standard och det är vanligtvis trevligt folk där. 20 år.
Nyhavn : Standardbar, går i krig. 20 tror jag.
Så nu får alla andra malmöiter fylla i för jag har bara tagit upp Möllan.
Jag tar bara upp ställen jag har besökt/besöker frekvent och tycker är värda att nämnas, alla andra är upp till er andra.
Bodoni (http://www.bodoni.se/) - "alternativt" är väll den bästa beskrivningen, Punk, Reggae, hårdrock mm. olika kvällar , Ölen kostar 40+ som överallt annars på möllan och det är 18-årsgräns.
Kulturbolaget (http://www.kulturbolaget.se/) Nu tycker jag personligen att KB är malmös rövhål men det är väll en vanlig nattklubb numera där de spelar allt från Per Gessle till Eye of the Tiger. Ölen och spriten ligger lite högre och på fredagar är det massor av ungdomar där (18) på lördagar är det däremot 20år.
Deep (www.deepclub.se) 90-tal, 80- tal och synthkvällar. I min mening den bästa nattklubben i malmö eftersom det är trevlig musik och prisvärt. 20-årsgräns.
Etagé (http://www.etage.se/) Kort och gott, överklass / turkar. Blandad åldersreglering beroende på vilken veckodag det är. 20 på måndagar 25 alla andra de har öppet. Etagé är oerhört frustrerande när det kommer till att stå i baren och beställa.
Barhäng:
Langelo : hörnet på möllan, schyssta lokaler, schyssta musikkvällar emellanåt. Standard prissättning. Har ingen aning om åldersgräns.
Retro : Min personliga favoritbar. Sköna lokaler , dansgolv på våningen under, stor och uppvärmd rökruta, priset är standard och det är vanligtvis trevligt folk där. 20 år.
Nyhavn : Standardbar, går i krig. 20 tror jag.
Så nu får alla andra malmöiter fylla i för jag har bara tagit upp Möllan.