2024-09-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Finns annan öl också. Ja publiken är typisk för backarna. Vanligt folk av alla de sorter kryddat med några riktigt alkade. Men ingen är otrevlig eller så. Utan stämningen är Malmö som det var förr om åren. Det spelas olika sällskapsspel bland vissa vänkretsar. Andra sitter för sig själva. En chilensk kvinna gnolar alltid högt och glatt. Ganska nära en dansk bodega kan jag tycka i stämning. Du får ta dig dit och bilda dig en egen uppfattning.
Jag har varit på Twins nu, och måste säga att stället är över förväntan.
Trevligt med blandat folk, billig öl osv
Jag var även på Kinafloden, men betydligt sämre där.
Vill hellre rek pizzeria Lundavägen längre ner i så fall.
Citera
2024-09-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unostaress
Jag har varit på Twins nu, och måste säga att stället är över förväntan.
Trevligt med blandat folk, billig öl osv
Jag var även på Kinafloden, men betydligt sämre där.
Vill hellre rek pizzeria Lundavägen längre ner i så fall.

Så bra. Kinafloden är mer ett sånt ställe man äter på. Ellstorps kvarterskrog är rätt bra också för lite ölhäng osv.
Citera
2024-09-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gillar iof inte tysk öl på fat, men det kanske finns alternativ? Hur är publiken då? Är inte riktigt ute efter en gravt alkoholiserad publik, även om några sådana inslag kan vara ok, helst inte fler än 6-7 st.

Denna serie kanske kan vara något för dig!
Dessa killar har en youtube kanal som bl a går ut på att hitta Malmös bästa sunkpub.
https://youtu.be/QK2ZkT5mu5I?si=PhjfDSPWte1xT4Kq

Själv föredrar jag Malmö Brygghus i gamla chokladfabriken, där deras egen tillverkade öl tillhör bland det bästa i landet, men billigt är det inte.
Citera
2024-09-14, 22:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Själv föredrar jag Malmö Brygghus i gamla chokladfabriken, där deras egen tillverkade öl tillhör bland det bästa i landet, men billigt är det inte.

Jag var där för någon vecka sedan, helt okej. Inte sunkigt dock
Citera
2024-11-05, 11:02
Medlem
Kan även rekommendera JP:s som ligger vägg i vägg med Bakfickan på Kronborgsvägen nära korsningen Mariedalsvägen. Har god mat och happy hour på drickat mån-fre kl 16-18. Bra vardagshäng i sköna barstolar med ryggstöd.
Citera
2024-11-13, 11:00
Medlem
Ska till malmö i slutet av den här månaden på en jobbgrej och tänkte besöka klubben, var och vilken klubb är bäst för 40+?
Citera
2025-02-07, 16:26
Medlem
alla vet att man ska gå till Balthazar
Citera
2025-02-07, 16:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingrossw
Ska till malmö i slutet av den här månaden på en jobbgrej och tänkte besöka klubben, var och vilken klubb är bäst för 40+?

Malmö har inga trevliga klubbar. Åk till Köpenhamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in