2012-05-14, 13:57
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag instämmer, och tar det dessutom så långt att jag hävdar att det är deras enda bra skiva. Har försökt med Somberlain och SOTLB sedan jag var 14-15 bast och det fastnar bara aldrig.

NP: Blut aus Nord - MoRT

Den enda låten från "gamla" Dissection som fastnat för mig är Where Dead Angels Lie, som jag tycker är fantastiskt bra.
Citera
2012-05-14, 16:04
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kör ett varv med:
The Arrival of Satan - Vexing Verses just nu, efter att ha gått igenom både "Darkness Dealer" och "Aska - Där vanvett gror" såhär på morgonkvistjäveln!
Tyckte Aska-skivan verkade intressant och drog ned den, men det var ju FÖÖÖR jävla taskig produktion. Den där svischande panorerings-effekten gjorde det bara konstigare. Lite bättre ljud och den hade säkert varit kanonbra, men det lät bara som att lyssna genom en vägg. Dock låter det annorlunda på den låten som ligger uppe på YT så det kanske bara var en kass rip jag fick fatt i.

För att förebygga att jag blir fribrottarpackad på mitt kassa lådvin alldeles för fort har jag svängt ihop en improviserad tilltuggstallrik med lufttorkad skinka, äppelklyftor och herrgårdsost. Lite vindruvor och Digestivekex hade inte suttit fel men det var det bästa huset hade att erbjuda för stunden. Till detta spisas Paysage d'Hivers underbara Winterkälte. Det är varmt här och jag orkar inte öppnar fönstret så det blir enklast så.
Senast redigerad av Adversarius 2012-05-14 kl. 16:58.
Citera
2012-05-14, 17:24
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Seven Chalices växer rekordartat med varje lyssning för mig nu, börjar jobba sig upp mot favoriterna. Den låter fan i mig som om den är inspelad fem meter under jorden på en 1300-talsgravplats dit män i munkkåpor går på rad med stora träkärror fulla med böldtäckta, halvruttna lik med flugor i kroppsöppningarna och dumpar dem i en gigantisk utgrävd jävla massgrav medan dödsklockor klämtar i bakgrunden. Man känner fan att man vill duscha efter varje lyssning. Det är fan inte klokt. Har printat ut alla sidorna ur den otroliga jävla bookleten och slängt upp på väggen(ni som inte sett den, bildgoogla "teitanblood seven chalices booklet"). Därifrån tog jag även min sanslöst balla avatar.

Beskrivning som lägger ribban högt! Onämnbara styggelser i underjorden.

Att jag äger vinylen men inte bookleten är dock otroligt surt, visste inte ens att det fanns en booklet.

Här finns bilderna att ladda ner: http://www.mediafire.com/?znwnvenfeeo

NP: Teitanblood - Morbid Devil Of Pestilence
Citera
2012-05-14, 17:25
Medlem
TheRoadCrews avatar
Låter klassikern Scream Bloody Gore med Death ljuda här hemma nu, kanske det absolut bästa platta ett döds-band har släppt.

Ikväll på jobbet kommer det nog att spelas både Dissection och Dismember.

Angående Dissection är allt de gjort fruktansvärt bra med SOTLB som deras magnum opus.
Senast redigerad av TheRoadCrew 2012-05-14 kl. 17:29.
Citera
2012-05-14, 17:30
Medlem
Jesusmarychains avatar
Klämmer ut en illavarslande skit på muggen med en illavarslande Göteborgs Rapé i käften samtidigt som Fas med Deathspell Omega dunkar i öronen. Skänker harmoni till själva tarmtömingsprocessen.

(stort eloge till Mordum som fick mig att få upp ögonen för ordet illavarslande)
Citera
2012-05-14, 18:11
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRoadCrew
Låter klassikern Scream Bloody Gore med Death ljuda här hemma nu, kanske det absolut bästa platta ett döds-band har släppt.
Både den och Leprosy är magnifika plattor(var tvungen att snurra den nu bara för att du nämnde den) men om man snackar klassisk amerikansk 80-talsdöds så kan ingen av dem stå sig mot Morbid Angel - Altars Of Madness.
Citera
2012-05-14, 18:52
Medlem
Pentagrammatons avatar
Fan snackar ni om? Dissections gamla plattor är ju vidrigt bra. Även jag tycker mest om Reinkaos men SOTLB och The Somberlain är snuskigt bra plattor. Thorns of Crimson Death, Soulreaper, Night's Blood, The Somberlain osv är ju några av de bästa låtar som skitits ur Death Metal scenen någonsin. Får man kalla Dissection Death Metal förresten?

NP:Dissection - Antichrist (Slayer Cover)
Citera
2012-05-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Fan snackar ni om? Dissections gamla plattor är ju vidrigt bra. Även jag tycker mest om Reinkaos men SOTLB och The Somberlain är snuskigt bra plattor. Thorns of Crimson Death, Soulreaper, Night's Blood, The Somberlain osv är ju några av de bästa låtar som skitits ur Death Metal scenen någonsin. Får man kalla Dissection Death Metal förresten?

De beskrev själva sin musik som deathmetal.

Np: Dissection - Unhallowed
Citera
2012-05-14, 22:43
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Har lyssnat en hel del på Urgehals platta "Ikonoklast" idag, till minne av Trondr Nefas som precis gått bort.

NP: Urgehal - Kniven Rider Dypt I Natt
Tråkigt, jag som väntat på en ny skiva med Kvist i sjutton år.
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

SOTLB är svinbra, men "The Somberlain" är ju sjukt dålig. Inte en låt som fastnar trots att jag lyssnat på den massor av gånger. Den enda person som hatar den plattan mer än vad jag gör är väl Ole Öhman.

NP: Dissection - Black Dragon
Citera
2012-05-14, 22:44
Medlem
Jesusmarychains avatar
Satte på Antaeus - Blood Libels för första gången....JÄVLAR HELVETES ALLAH

Vilka galenskaper, vilken drivkraft, vilken jävla platta!

Kände mig manad att lyssna om den igen, satan. Detta är garanterat bland de bättre BM plattorna jag hört någonsin.

Så jävla glad att jag har så mycket kul att upptäcka inom Black Metal, har bara skrapat på ytan på band som Drudkh, Deathspell Omega och Negura Bunget.
Citera
2012-05-14, 23:11
Medlem
Faceless108s avatar
Citat:
Eftersom Mordum ju bjöd på sig lite med sin mobil-BM kan jag allt ta och göra detsamma vi satt och diskuterade den över MSN här om dagen varpå jag, full och zonkad som ett strutsägg, tog upp guran och lirade in lite olika riff åt honom jag kom ihåg sedan den gamla juvenila DSBM-tiden. Har dem uppladdade på sendspace ännu så jag kan slänga upp länkarna här till allas ointresse.

Den första är lite riff från Nyktalgias debut, den andra är från "Posledni Cesta" med Trist, den tredje är ett medley av olika Hypothermia-låtar. Förstnämnda två har jag plankat på bara gehör så de kanske inte stämmer helt, sistnämnda är de låtar Kim visade mig förutom "Skogens Hjärta" som jag alls inte minns hur man lirar. Notera att jag likt Mick Mars är på väg att falla i golvet under inspelningen så spelformen var inte direkt i topp. Det är linat direkt in i datorn så framför allt disten låter runk.

http://www.sendspace.com/file/lhexam
http://www.sendspace.com/file/1bexv1
http://www.sendspace.com/file/zzd68z
Tack för att du delade med dig! Det var otroligt behagligt att lyssnat igenom det där... Slutet på Hypothermia delen väckte mig ganska rejält ur stämningen jag befann mig i. Haha. Bra jobb! Ser fram emot natten nu med Hypothermia o Trist spelandes högt i öronen.
Citera
2012-05-14, 23:39
Medlem
Edenbelows avatar
Efter allt snack om Forgotten Woods var jag tvungen att undersöka vad det hela handlade om, och jag kan nu erkänna att jag fallit hårt för deras debut, As the Wolves Gather. Till en början tyckte jag det var något långsamt och förstod inte riktigt storheten som Mordum87 med fler såg, men konstigt nog kände jag för att lyssna om på skivan flera gånger, tills jag insåg att jag hade hittat en ny favorit. Vet fortfarande inte riktigt vad som drar mig tillbaka till skivan, bara att jag gillar den. Ger mig samma känslor som Nyktalgia ger mig, fast det är något långsammare, vilket kanske är dess styrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in