2010-04-14, 18:29
Medlem
Pescis avatar
Katharsis - Archaic Ritual Infanticide in Obeyssance Towards Hell
Citera
2010-04-14, 21:06
Medlem
R.Stotzkys avatar
Burzum - Jesus Tod

Det verkar som att jag hittat all bra black metal som finns, för allt jag hittat på flera månader låter som skit. Visst, jag är extremt kräsen, men ändå...
Citera
2010-04-14, 21:15
Medlem
Windiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Burzum - Jesus Tod

Det verkar som att jag hittat all bra black metal som finns, för allt jag hittat på flera månader låter som skit. Visst, jag är extremt kräsen, men ändå...

Lyssnar på Ajattara ...putoan Gillar du black metal på finska r.stotzky så är det värt att checka.

http://open.spotify.com/track/3664fMv8ft3ZSid8glV1bM

Metal på finska låter ju så jävla brutalt och härligt.

Edit: hört carphatian forest riktigt skönt black metal band, http://open.spotify.com/track/2i8T3u3wfl7xjsO1O8R6rg the angel and the sodomizer så jävla skön blev den på shufflen
Senast redigerad av Windis 2010-04-14 kl. 21:19.
Citera
2010-04-14, 21:24
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Lyssnar på Ajattara ...putoan Gillar du black metal på finska r.stotzky så är det värt att checka.

Jag gillar ju Azaghal, Azrael Rising, (en del) Satanic Warmaster och så, så jag ska kolla upp dem. Har dock inte Spotify, men jag kollar på Youtube.

np: Ruins - Satanic Bitchpenetration
Citera
2010-04-14, 21:30
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windis

Edit: hört carphatian forest riktigt skönt black metal band, http://open.spotify.com/track/2i8T3u3wfl7xjsO1O8R6rg the angel and the sodomizer så jävla skön blev den på shufflen
Har lyssnat på ett par låtar nu, och jag vet inte om jag skulle klassa Ajattara som black metal, men väldigt bra är de i alla fall!

Jodå, Carpathian Forest har jag hört. Mitt problem är att jag lyssnat på black metal i typ 17 år nu (lite längre om man räknar Venom och King Diamond/Mercyful Fate som black metal), jag har skrivit om black metal, intervjuat artister, recenserat plattor...och nu verkar det som att jag inte hittar något längre som får mig att känna som jag gjorde första gången jag lyssnade på "Deathcrush", när jag åkte till Örebro för att köpa Dissections "Storm of the Light's Bane", när jag för första gången hörde Dark Funerals "My Dark Desires", eller för den delen när jag stiftade bekantskap med Samael.

Jag har extremt höga krav när det gäller musik rent allmänt - om en platta inte är bäst så finns det ju alltid en platta jag hellre lyssnar på, så att säga - men just när det gäller black metal så är mina krav ännu högre. Medelmåttiga band göre sig icke besvär.

np: Ajattara - ...Puotan
Citera
2010-04-14, 21:43
Medlem
R.Stotzkys avatar
Samael - Slavocracy

Grym låt med ett grymt band.
Citera
2010-04-14, 22:58
Medlem
lamehaters avatar
Nifelheim - Claws of Death

Bröderna hårdrock för fasiken!
Citera
2010-04-14, 23:16
Medlem
R.Stotzkys avatar
Emperor - The Burning Shadows of Silence

Så otroligt mycket bättre Emperor hade varit om de gjort mer avskalade låtar. På "In the Nightside Eclipse" var det fortfarande ganska bra, men sen blev det för mycket syntar och skit som bara kladdade ner ljudbilden och gömde de underbara riffen.
Citera
2010-04-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Drudkh - Blood in Our Wells (albumet)

Någon som har tips på bra black metal med sköna riff (som Drudkh) och bra atmosfär? Inget depressive suicidal-skit.

Har själv varit på jakt efter detta länge och det enda jag hittills funnit som kan mäta sig med Blood in Our Wells är Walknut - Graveforests And Their Shadows. Ax - Glare of Autumn är en Drudkh tribute som också kan vara av intresse. Hate Forest - Purity har svängiga riffs, inte helt i linje med Drudkh dock. Om du vill ha grym atmosfär så rekommenderar jag Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver, Trist - Hin/Fort & Willenskraft, Njiqahdda - Yrg Alms

Ursäktar om du redan känner till dessa band.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
NP: L'Ordre du Temple - Libellus Veneris Nigro Sacer

Någon som har lite tips på band som liknar L'Ordre du Temple, Summoning och Elffor? Kan vara riktigt skönt att chilla till.

Du bör kolla upp Nazgûl - De Expugnatione Elfmuth om du inte redan har gjort!

Själv lyssnas det på Axeman - Metnal, svängigt värre!
Senast redigerad av stepmania 2010-04-14 kl. 23:23.
Citera
2010-04-14, 23:32
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepmania
Har själv varit på jakt efter detta länge och det enda jag hittills funnit som kan mäta sig med Blood in Our Wells är Walknut - Graveforests And Their Shadows. Ax - Glare of Autumn är en Drudkh tribute som också kan vara av intresse. Hate Forest - Purity har svängiga riffs, inte helt i linje med Drudkh dock. Om du vill ha grym atmosfär så rekommenderar jag Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver, Trist - Hin/Fort & Willenskraft, Njiqahdda - Yrg Alms

Ursäktar om du redan känner till dessa band.
Det var en del nya bekantskaper, det tackar vi för! Ska gå och Youtuba dem direkt.
Citera
2010-04-14, 23:39
Medlem
R.Stotzkys avatar
Jag kanske borde påpeka att jag är helt och hållet allergisk mot DSBM.
Citera
2010-04-14, 23:44
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepmania
Du bör kolla upp Nazgûl - De Expugnatione Elfmuth om du inte redan har gjort!

Själv lyssnas det på Axeman - Metnal, svängigt värre!
Tackar, nu när du nämner Nazgul är jag ganska säker på att jag har hört dem förut så tack för påminnelsen. Sjunger på latin o grejer va?

NP: Numen - Ahanzturaren Hilobia
Grym bra grejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in