Jag tror även att debatterna i den här tråden skulle bli mindre inflammerade och mer sakliga om alla blev lite bättre på att ignorera störande element. Har själv inte följt den devisen särskilt bra förut men jag börjar ändra inställning nu. Om en okänd person på internet t.ex. spottar på min nyligen avlidne bäste vän och därtill drar felaktiga slutsatser om dödsorsaken, bara för att denne har problem med mig och det jag skriver, då förefaller det helt naturligt för mig att aldrig förära den personen minsta uppmärksamhet i diskussionen eller ens erkänna dennes existens igen. Likaså de "utomstående" användare som sporadiskt hoppar in enbart för att förlöjliga diskussionerna som pågår. Jag möter så många svagbegåvade barn i jobbet så här vill jag ha en paus från att behöva stava ut de mest grundläggande fakta för döva öron.
Alltså; vi som får ut något av att diskutera black metal, black metals natur och våra egna trossystem här bör bli bättre på att ignorera de kommentarer vi finner mest hjärndöda och i stället enbart besvara de debattörer vi anser kan hålla det hela på en vuxen nivå. Det innefattar såklart de med meningsskiljaktigheter också; utan sådana blir det ingen debatt, jag syftar på de som envisas med att hela tiden dra ned diskussionen till förskolenivå. Ska man spy galla över alla på internet med en IQ som understiger en burk inlagd majs får man sitta dygnet runt tills man går i pension. Det är bättre om vi alla försöker hålla oss till de sidospår i diskussionen som faktiskt är konstruktiva och givande, vare sig man håller med eller inte.
Detta är inte riktad till någon/några specifika utan gäller alla i tråden, inklusive mig själv.
Alltså; vi som får ut något av att diskutera black metal, black metals natur och våra egna trossystem här bör bli bättre på att ignorera de kommentarer vi finner mest hjärndöda och i stället enbart besvara de debattörer vi anser kan hålla det hela på en vuxen nivå. Det innefattar såklart de med meningsskiljaktigheter också; utan sådana blir det ingen debatt, jag syftar på de som envisas med att hela tiden dra ned diskussionen till förskolenivå. Ska man spy galla över alla på internet med en IQ som understiger en burk inlagd majs får man sitta dygnet runt tills man går i pension. Det är bättre om vi alla försöker hålla oss till de sidospår i diskussionen som faktiskt är konstruktiva och givande, vare sig man håller med eller inte.
Detta är inte riktad till någon/några specifika utan gäller alla i tråden, inklusive mig själv.