Citat:
Ja vafan många thrashband som e mycket hårdare än annat som postas, så det e väl ok tycker jag. Skulle tråden döpas om till exempelvis "vilken extremmetal lyssnar du på?", jag vettefan om det skulle bli bättre? Risken är ju att en massa inflames och skit som inte e speciellt extremt alls, skulle droppa in...
Ursprungligen postat av sp3tt
Slayer - World Painted Blood
Nej, det är inte death eller black. Men jag tycker det är lite relevant till tråden. Alprazolam brukar ju posta lite thrash då och då. Vad gäller den här skivan så är nästan lite svårt att tro att det är samma band som gjort den som gjort Reign in Blood. Christ Illusion II, usch. Väldigt ojämnt och oftare tråkigt och dåligt än bra och intressant. Kanske har black och death förstört min förmåga att uppskatta thrash (fast nya Slayer är dåliga hur som helst, mycket, mycket sämre än gamla), eller så lyssnar jag bara på fel thrash. Nå, man bör väl ha hört World Painted Blood, men en lyssning räcker för min del.
Får bli Peste Noire, Amesoeurs, Alcest och Aosoth istället, det förtjänar fler genomlyssningar.
Nej, det är inte death eller black. Men jag tycker det är lite relevant till tråden. Alprazolam brukar ju posta lite thrash då och då. Vad gäller den här skivan så är nästan lite svårt att tro att det är samma band som gjort den som gjort Reign in Blood. Christ Illusion II, usch. Väldigt ojämnt och oftare tråkigt och dåligt än bra och intressant. Kanske har black och death förstört min förmåga att uppskatta thrash (fast nya Slayer är dåliga hur som helst, mycket, mycket sämre än gamla), eller så lyssnar jag bara på fel thrash. Nå, man bör väl ha hört World Painted Blood, men en lyssning räcker för min del.
Får bli Peste Noire, Amesoeurs, Alcest och Aosoth istället, det förtjänar fler genomlyssningar.
Iaf så måste jag ju ta hem och lyssna på nya slayer! Fan jag hade förväntat mig att den skulle vara hyfsad iaf? Jag e ju en av få som verkar gilla "God hates us all", så vem vet, kanske kommer jag gilla den iaf?
Gehenna - First spell
Helt ärligt så har jag inte hört mycket av gamla gehenna. Jag gillar deras nya grejer som fan! Så nu har jag börjat lyssna in mig på deras tidigare saker. Det är väldigt annorlunda mot hur dom låter nu. Det e mer klassisk black på dom första skivorna. Me like.