Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
Nu spelas:
Ofermod - Mystérion Tés Anomias
Ofermod - Tiamtü
Malign - Divine Facing/Fireborn
För att dämpa smärtan efter den bistra nyheten om att Nebiros lämnar bandet för att satsa på sin MC-klubb. Helt klart min favorit vokalist inom extrem metallen. Får hoppas han tar och sansar sig och återvänder till scenen illa kvickt.
Rätt tråkigt, men det lär ju ändå inte bli någon större skillnad då han medverkat på 5 släpp de senaste 13 åren varav bara en fullängdare. En snubbe som sätter kvalité framför kvantitet. För min del står jag nog bakom hans beslut, då kan han låta sin lilla men smått legendariska diskografi bestå i sin styrka. De av hans verk jag lyssnar på är båda Maligns EP:s(6 låtar totalt) och Ofermods två första demos(4 låtar), men bara de 10 låtarna har både musik och sång av världsklass så han rankar högt på min sångarlista bara för den insatsen. Låten "Sinful Fleshspear" med Malign hade jag inte lagt märke till tidigare sedan jag såg honom huka i sin luvtröja och mask bakom altaret och leverera sina "AAAMEEEEN, AAAMEEEN" med en röst precis lika vass som på skiva blev det min favoritlåt med bandet.
NP: Malign - Sinful Fleshspear
EDIT: Oj, när man talar om trollen! Där var det ju!
http://www.youtube.com/watch?v=qhbuwk5ZrIg