2012-05-13, 14:00
Medlem
Vetuss avatar
Ett band som jag ytterst sällan hört att någon ens nämnt är Nåstrond. Gjorde en sökning i tråden: en enda gång har de omnämnts.

Hursomhelst, relativt true-BM från Göteborg bestående av Arganas (ex-Cabal) och Karl NE aka Draugr (har gjort omslag till Myrkr, Kaosritual och Black Funeral). Startade 1993, första fullängdsalbumet 1995 och det senaste 2008. Har själv bara hört Toteslaut och Muspellz Synir, men tycker att de var bra (trots att förstnämnda innehöll keyboardar).

Vad är din åsikt?

NP:
Nåstrond - May The Rotten Bones Absorb Life Again
Citera
2012-05-13, 16:56
Medlem
Adversariuss avatar
Eftersom Mordum ju bjöd på sig lite med sin mobil-BM kan jag allt ta och göra detsamma vi satt och diskuterade den över MSN här om dagen varpå jag, full och zonkad som ett strutsägg, tog upp guran och lirade in lite olika riff åt honom jag kom ihåg sedan den gamla juvenila DSBM-tiden. Har dem uppladdade på sendspace ännu så jag kan slänga upp länkarna här till allas ointresse.

Den första är lite riff från Nyktalgias debut, den andra är från "Posledni Cesta" med Trist, den tredje är ett medley av olika Hypothermia-låtar. Förstnämnda två har jag plankat på bara gehör så de kanske inte stämmer helt, sistnämnda är de låtar Kim visade mig förutom "Skogens Hjärta" som jag alls inte minns hur man lirar. Notera att jag likt Mick Mars är på väg att falla i golvet under inspelningen så spelformen var inte direkt i topp. Det är linat direkt in i datorn så framför allt disten låter runk.

http://www.sendspace.com/file/lhexam
http://www.sendspace.com/file/1bexv1
http://www.sendspace.com/file/zzd68z
Citera
2012-05-13, 17:59
Medlem
Macabre - Dorthea's Dead Folks Home

Överjävligt tekniskt och alldeles, alldeles...underbart. Bästa släppet tillsammans med Sinister Slaughter.

Murder Metal var för övrigt den senaste skivan jag köpte i en fysisk affär för massa år sedan under sista dagen Megahertz hade öppet i Karlstad.
Citera
2012-05-13, 21:01
Medlem
Adversariuss avatar
Seven Chalices växer rekordartat med varje lyssning för mig nu, börjar jobba sig upp mot favoriterna. Den låter fan i mig som om den är inspelad fem meter under jorden på en 1300-talsgravplats dit män i munkkåpor går på rad med stora träkärror fulla med böldtäckta, halvruttna lik med flugor i kroppsöppningarna och dumpar dem i en gigantisk utgrävd jävla massgrav medan dödsklockor klämtar i bakgrunden. Man känner fan att man vill duscha efter varje lyssning. Det är fan inte klokt. Har printat ut alla sidorna ur den otroliga jävla bookleten och slängt upp på väggen(ni som inte sett den, bildgoogla "teitanblood seven chalices booklet"). Därifrån tog jag även min sanslöst balla avatar.
Citera
2012-05-14, 00:01
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Okej, nu peakar snöandet på brutal döds.. Det blir inte hårdare, brutalare, elakare osv etc.. Flo Mounier är en gud bakom trumsetet.. Vilket jävla band alltså..

Np: Cryptopsy - Crown Of Horns jävligt ballt intro också.. Men hursom, the drums, the drums...

kunde inte sagt det bättre själv! tycker detta är låten med världens bästa trumspel i haha vet inte hur många gånger jag sagt (1min in i låten), tyst nu och lyssna på trummorna, sen vid 1.03 så går det ju inte sitta still
Citera
2012-05-14, 10:18
Medlem
NP: Death - Spiritual Healing

Chuck Schuldiner var bäst, punkt slut.
Citera
2012-05-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten_Blau
kunde inte sagt det bättre själv! tycker detta är låten med världens bästa trumspel i haha vet inte hur många gånger jag sagt (1min in i låten), tyst nu och lyssna på trummorna, sen vid 1.03 så går det ju inte sitta still

Visst fan är det så! Måste hitta None So Vile på cd lr vinyl nu då jag slarvat bort mitt ex.. Finns inte på spotify heller..

Np: Cryptopsy - Crown Of Horns igen
Citera
2012-05-14, 12:17
Medlem
SadCats avatar
Nu spelas Shining - IV - The Eerie Cold.

Har glömt bort hur jävla bra denna skivan är.
Citera
2012-05-14, 12:31
Medlem
kaoriblasts avatar
Har lyssnat en hel del på Urgehals platta "Ikonoklast" idag, till minne av Trondr Nefas som precis gått bort.

NP: Urgehal - Kniven Rider Dypt I Natt
Citera
2012-05-14, 12:35
Medlem
SadCats avatar
Går vidare med Dissection - Reinkaos.

Ni får tycka vad ni vill men jag tycker detta är deras bästa skiva.
Citera
2012-05-14, 13:24
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Går vidare med Dissection - Reinkaos.

Ni får tycka vad ni vill men jag tycker detta är deras bästa skiva.
Jag instämmer, och tar det dessutom så långt att jag hävdar att det är deras enda bra skiva. Har försökt med Somberlain och SOTLB sedan jag var 14-15 bast och det fastnar bara aldrig.

NP: Blut aus Nord - MoRT
Citera
2012-05-14, 13:35
Medlem
Mordum87s avatar
Kör ett varv med:
The Arrival of Satan - Vexing Verses just nu, efter att ha gått igenom både "Darkness Dealer" och "Aska - Där vanvett gror" såhär på morgonkvistjäveln!
Laddar upp inför kvällspasset!
Har oerhört svårt att tröttna på "Vexing verses" kan jag säga! Vidrigt skitig och ond platta! Det nästan skär i en när man lyssnar, och det är väl såklart av allra mest positiva slag!

ang Dissection så tycker även jag "Reinkaos" är en oerhört bra platta! Satanisk deluxe ungefär.
Men jag gillar även SOTLB rätt mycket, "Nights Blood" är en fruktansvärt bra dänga!, samma gäller "Unhallowed"! Och deras cover på E.B går ju absolut inte att sticka under stol med!
Nu kan jag ju avslöja att det var över 3-4 år sedan jag överhuvudtaget lyssnade på nåt med Dissection tidigare än "Reinkaos", så kan inte svara för huruvida mitt tycke ändrats eller ej.

np: The arrival of Satan - Morbid libido
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in