2013-05-21, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Skall dra ett riktigt Deathspell Omega - Maraton nu. Ska lyssna igenom alla album. Var helt ärligt säkert ett år sedan jag lyssnade på dem.

Personliga favoriter?

Si Monumentum Requires, Circumspice plattan tycker jag är bäst med dom.
Citera
2013-05-21, 20:27
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Katechons nya platta lär knäcka de flesta sillmjölkar här.

http://www.cvltnation.com/exclusive-katechon-stream/

Lyssnade på den tidigare och gillade det jag hörde. Enda jag kan klaga på är deras bandlogga.

NP: Goatmoon - Finnish Steel Storm
Citera
2013-05-21, 20:31
Medlem
ToMegaTherions avatar
Primordial - Lain with the wolf
Tagg inför Metallsvenskan...tyvärr får det irländska eländets mästare enkom 45 minuter, men de kommer vara de bästa 45 minutrarna i mitt liv...
Citera
2013-05-21, 21:14
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
np:Repugnant - Epitome of Darkness
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Jag spisar också svensk döds just nu. Tribulation - The Horror
Tack för att ni värmer en gammal 22-årig gubbes hjärta och skänker tråden en glimt av hopp i detta moshcore- och Lamb of God-mörker.

F-kassan, jobbet och Skattemyndigheten har föredömligt nog gått ihop för att överösa mig med tusenlappar den här månaden såväl som nästa. Detta är något som händer lika ofta som Varg Vikernes går på houseklubb, så jag tog tillfället i akt och beställde hem en laddning Darkthrone- och Mayhem-tröjor. Har nog inte köpt en bandtröja på två år. På musikfronten spisar jag Darkthrone in absurdum som vanligt, i nuläget främst den outsägligt mästerliga Hate Them.
Citera
2013-05-21, 22:17
Medlem
ToMegaTherions avatar
Aosoth. De två första. Att jag missat dem tills för två SRM-nummer sen...förkastligt
Citera
2013-05-21, 22:22
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Si Monumentum Requires, Circumspice plattan tycker jag är bäst med dom.
+1. plus alla efterföljande EP's, förrutom Draught som jag inte hört.
Citera
2013-05-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Tack för att ni värmer en gammal 22-årig gubbes hjärta och skänker tråden en glimt av hopp i detta moshcore- och Lamb of God-mörker.
.

Sett videon till Ill Bill's Paul Baloff? Ot men kan tänka mig att du (liksom många andra i denna tråd..) hade viljat gå lös likt protagonisten i videon.. Följer denna tråd och har ju sett en del avarter skriva av sig här..

Ska spisa Kaamos(s/t) nu å knäcka nån kvällsbira.
Senast redigerad av yxan 2013-05-21 kl. 22:56.
Citera
2013-05-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Du har isf inte hört mycket överhuvudtaget.

np: Morbid Angel - Blessed are the Sick
På cd för en gångs skull.

Fast Devourment är fan så mycket bättre än viss skit som det hetsas om i den här tråden. Summoning tillexempel. Fast det är väl bara jag som inte förstår deras "storhet".
Citera
2013-05-22, 09:59
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Katechons nya platta lär knäcka de flesta sillmjölkar här.

http://www.cvltnation.com/exclusive-katechon-stream/
Helvete vad bra detta lät. Tack ska han ha för tipset!
Vet förresten någon vart man kan få tag på Acherontas - Amenti på vinyl?

NP: Katechon - Man God Giant
Citera
2013-05-22, 11:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Fast Devourment är fan så mycket bättre än viss skit som det hetsas om i den här tråden. Summoning tillexempel. Fast det är väl bara jag som inte förstår deras "storhet".

Devourment är väl ett helt okey Brutaldöds-band på sin höjd, precis som de flesta andra band i den där genren. Enkla tugg-riff på repeat och ett ändlöst pissenkelt slamrande på trummorna (som vissa gärna vill påstå är blastbeats, men det är sjukligt fel)..
Folk som överhuvudtaget spelar i sådana Slamdöds-band kan inte mäta sig med större delen av vad som tipsas om i den här tråden.. För för det mesta tipsas det om band med duktiga musiker, och det är det en total avsaknad av i Devourment-genren.
Smaken är olika, ja visst.. Men min poäng kvarstår. Han/hon kan inte hört mycket om Devourment är det han/hon anser bäst.

Ja, det är nog bara du som inte förstår storheten med Summoning. Prova lite mer!
Det går ju inte att bortse ifrån hur episk musik de faktiskt knåpar ihop!
Men again...smaken.

Bathory - Total Destruction
Citera
2013-05-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Devourment är väl ett helt okey Brutaldöds-band på sin höjd, precis som de flesta andra band i den där genren. Enkla tugg-riff på repeat och ett ändlöst pissenkelt slamrande på trummorna (som vissa gärna vill påstå är blastbeats, men det är sjukligt fel)..
Folk som överhuvudtaget spelar i sådana Slamdöds-band kan inte mäta sig med större delen av vad som tipsas om i den här tråden.. För för det mesta tipsas det om band med duktiga musiker, och det är det en total avsaknad av i Devourment-genren.
Smaken är olika, ja visst.. Men min poäng kvarstår. Han/hon kan inte hört mycket om Devourment är det han/hon anser bäst.

Ja, det är nog bara du som inte förstår storheten med Summoning. Prova lite mer!
Det går ju inte att bortse ifrån hur episk musik de faktiskt knåpar ihop!
Men again...smaken.

Bathory - Total Destruction

Jo precis, smaken... Håller med dig om att Devourment är långt ifrån bäst men ja. Smaken igen va. Sen kan man ju diskutera om duktiga musiker automatiskt gör bättre metal och vad metals "essens" är, är det att kunna spela sina instrument rätt eller skall man snarare titta på drivkraften bakom musiken?

NP; kollar på the office, så lyssnar inte på något.
Citera
2013-05-22, 13:33
Medlem
von_Ss avatar
Bra musiker och bra musik har ett mycket löst samband. Speciell dödsmetall blir fan sämre ju "bättre" musiker som spelar den.

NP: Blodulv - II

En folkölsburk är en bättre musiker men Meshuggah gör fan inte bättre musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in