2013-07-15, 16:00
Medlem
NP: Krisiun- The Great Execution.

Grymt bra döds från Brasilien.

https://www.youtube.com/watch?v=hgzZMDAJm3o
Citera
2013-07-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
NP: Krisiun- The Great Execution.

Grymt bra döds från Brasilien.

https://www.youtube.com/watch?v=hgzZMDAJm3o

Fan Krisiun har jag inte hört på riktigt jävla länge, lyssnade lite på dom förr om åren. Måste spisa lite å se om det fortfarande håller. Fanns det inte ett gäng -un band från Sydamerika?

Nu nu skall jag leta lite Krisiun, ta en paus från doomen..

Np: Darkthrone - Leave No Cross Unturned
Citera
2013-07-15, 17:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vet du, att du kommer ut som trappistdrickare är en sådan merit att jag är beredd att, i en gest av upphöjd ödmjukhet, förlåta dig för din Peste Noire- och Anaal Nathrakh-fäbless. Endast rekorderliga människor dricker trappist. Slabba inte för mycket när du kysser mina skor bara.

Haha ja Trappistdrickare är i sanning redigt folk. Föll direkt och numer är man ett stort leende när man vandrar runt bland hyllorna på bolaget.

Ang Anaal Nathrakh och Peste Noire så är jag inte direkt ett sådant fan som man kan tro. AN har följt med mig genom halva mitt liv snart sen jag hörde Codex Necro runt 01 eller när den nu kom men nu för tiden lyssnar jag sällan på bandet och när jag gör det är det främst för nostalgin. PN har bara en skiva som platsar på min topp 50-lista.

Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Sitter och dricker kaffe och lyssnar igenom Graveland's album (The celtic winter).
Detta är ett band som jag har total missat. Än sålänge är det svinigt bra!

Skall nog bläddra igenom hela diskografin under kvällen.

Hela albumet

http://www.youtube.com/watch?v=CLk4tXXhuRs

Diggar du Graveland bör du kolla upp Gontyna Kry - Welowie. En underbar skiva enligt mig även om den är lätt att hata pga de idiotiska trummorna som är helt miffo.

Jag fattar inte vad jag håller på med. Jag kan inte skriva. Jag är bakfull och har tampats med tåg, tunnelbanor, pendeltåg och bussar hela jävla dagen. Jag hatar sånt. Man ska bo ute i skogen och köra bil utan att behöva se massa annat pack.
Citera
2013-07-15, 18:32
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Haha ja Trappistdrickare är i sanning redigt folk. Föll direkt och numer är man ett stort leende när man vandrar runt bland hyllorna på bolaget.

Ang Anaal Nathrakh och Peste Noire så är jag inte direkt ett sådant fan som man kan tro. AN har följt med mig genom halva mitt liv snart sen jag hörde Codex Necro runt 01 eller när den nu kom men nu för tiden lyssnar jag sällan på bandet och när jag gör det är det främst för nostalgin. PN har bara en skiva som platsar på min topp 50-lista.

Diggar du Graveland bör du kolla upp Gontyna Kry - Welowie. En underbar skiva enligt mig även om den är lätt att hata pga de idiotiska trummorna som är helt miffo.

Jag fattar inte vad jag håller på med. Jag kan inte skriva. Jag är bakfull och har tampats med tåg, tunnelbanor, pendeltåg och bussar hela jävla dagen. Jag hatar sånt. Man ska bo ute i skogen och
köra bil utan att behöva se massa annat pack.

Skall definitivt kolla upp det under kvällen!
Själv så bor jag i jämtland, i princip mitt i skogen, jävligt skönt att slippa all skit i städer osv!
Citera
2013-07-15, 19:54
Medlem
Jaha. Då sitter man här i skogen med tilltagande måndagsfylla, och vad passar då bättre än Urfaust.

NP: Urfaust - Gespinnst des Verderbens

Har pundat Der freiwillige Bettler senaste veckorna så för variationens skull kör jag blandade godbitar från de två första albumen.

Blev för övrigt lite paff häromdagen. Kollar om på Sopranos och satte kaffet i vrångstrupen när jag inne på Meadows rum ser en poster av Ulvers Nattens Madrigal uppsatt!

http://img313.imageshack.us/img313/1692/sopranos1jx.gif
Senast redigerad av Stockton.T 2013-07-15 kl. 19:56.
Citera
2013-07-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Blev för övrigt lite paff häromdagen. Kollar om på Sopranos och satte kaffet i vrångstrupen när jag inne på Meadows rum ser en poster av Ulvers Nattens Madrigal uppsatt!

Jo fan det kommer jag ihåg, den stack ju ut lite. Jävligt intressant band Ulver. Kolla Svidd Neger om du inte sett den. Ulver står för soundtracket. Må skicke på dom nu, Nattens Madrigal är en platta som jag spelar då o då.

Np Ulver - Nattens Madrigal
Citera
2013-07-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Jo fan det kommer jag ihåg, den stack ju ut lite. Jävligt intressant band Ulver. Kolla Svidd Neger om du inte sett den. Ulver står för soundtracket. Må skicke på dom nu, Nattens Madrigal är en platta som jag spelar då o då.

Np Ulver - Nattens Madrigal

Svidd Neger har jag sett, fast jag hade inte upptäckt Ulver vid den tidpunkten. Men ett bra band är det definitivt. Kveldssanger var riktigt fin minns jag, kanske borde knäppa på den senare.

NP: Electric Wizard - Vinum Sabbathi

Lite ot. Fast Dopethrone känns ju mer black i attityden än mycket annan skit som ska vara det.. Så det får gå för den här gången.
Citera
2013-07-15, 22:15
Medlem
ToMegaTherions avatar
Summoning - Dol Guldur och Minas Morgul

Har för tillfället en musikalisk depression; ingen musik känns spännande alls men då drog jag på dessa och någon sorts balans är återställd! Mumma! Slentrianlyssnande på Spotify är fan farligt! man blir trött på allt till slut!
Citera
2013-07-15, 22:17
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Hahahah. Även jag började se igenom Sopranos på allvar för några veckor sedan efter att Gandalfini dukat under för balrogen i Morgoth, och jag hoppade till rejält när jag fick syn på den där första gången jag också. Man hamnar ju i den där mysiga, tillfredsställande sinnesstämningen som alltid när man ser Scorsese-rullar, Gudfadern eller vilken wiseguy-film som helst - läste att det beror på att hjärnan mår som bäst när den vet precis vad den får, och då sänder ut lite extra belöningshormoner som tack. I detta fallet såklart skräddarsydda kostymer, Brooklyns gator under 70-talet med ånga sprutandes ur gatbrunnarna, trinda italienska husfruar, en jävla massa "fuck", "prick", "motherfucker", "honor", "respect" osv. Då bryts transen plötsligt av en norsk black metal-poster på maffiabossens dotters sovrumsvägg, mitt i allt... Det känns lite som om ens hjärnhalvor krockar med varandra.
Citera
2013-07-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahahah. Även jag började se igenom Sopranos på allvar för några veckor sedan efter att Gandalfini dukat under för balrogen i Morgoth, och jag hoppade till rejält när jag fick syn på den där första gången jag också. Man hamnar ju i den där mysiga, tillfredsställande sinnesstämningen som alltid när man ser Scorsese-rullar, Gudfadern eller vilken wiseguy-film som helst - läste att det beror på att hjärnan mår som bäst när den vet precis vad den får, och då sänder ut lite extra belöningshormoner som tack. I detta fallet såklart skräddarsydda kostymer, Brooklyns gator under 70-talet med ånga sprutandes ur gatbrunnarna, trinda italienska husfruar, en jävla massa "fuck", "prick", "motherfucker", "honor", "respect" osv. Då bryts transen plötsligt av en norsk black metal-poster på maffiabossens dotters sovrumsvägg, mitt i allt... Det känns lite som om ens hjärnhalvor krockar med varandra.

Precis så. Spot on!
Att det också är just är Nattens Madrigal gör det hela ännu mer bisarrt i och med att den faktiskt är hyfsat rå, mitt bland allt annat på väggen som är hästlängder från black metal. Vi vet ju att hon röker på, lägg då på Kveldssanger och lite naughty-naughty med Eric Scatino och jag tror vi har en helkväll till och med för en amerikansk-italiensk tuggummipoppig tonårstjej som Meadow. Den detaljen förgyllde hela den dagen.

NP: Insane Vesper - Ravaging Elysion's Fields

Har kört Therefore-epn och Abominations of Death så många gånger att jag tappat räkningen, men det blir aldrig dåligt.
Citera
2013-07-16, 00:20
Medlem
eckims avatar
Citat:
Jaha. Då sitter man här i skogen med tilltagande måndagsfylla, och vad passar då bättre än Urfaust.

NP: Urfaust - Gespinnst des Verderbens

Har pundat Der freiwillige Bettler senaste veckorna så för variationens skull kör jag blandade godbitar från de två första albumen.

Urfaust har endel guldkorn! Speciellt 'Der freiwillige bettler' , otroligt bra band. Vore inte helt fel att se live.
Citera
2013-07-16, 08:57
Bannlyst
Satyricon - The Shadowthrone plattan.

Helt klart Satyricon bästa släpp.
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-07-16 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in