2013-12-22, 18:09
Medlem
Vetuss avatar
Tack och bock till den som rekommenderade Elysian Blazes fjolårsskiva Blood Geometry. Den har snurrat någorlunda ofta den sista tiden, även om den kräver en viss koncentration för att det ens ska vara någon idé att ha på den.

En lista över årets bättre skivor är att vänta, även om den inte lär inbjuda till några överraskningar om vad som är bra och inte.
Citera
2013-12-22, 21:12
Medlem
Mordum87s avatar
Årets sista snurr av senaste "Ruins of Beverast" pågår just nu.
Den har klättrat, det har den gjort.
Helt klart en fin platta, och den mådde verkligen bra av ligga lite på is. Om än inte lika bra som "Rain upon the Impure", så är det ändå en helt sjukt bra, otäck och grym platta! Det får jag ändå hålla med om nu.
Sen vill jag rikta en jävla massa tack och bock till huvudmannen Alexander von Meilenwald, som enligt, iaf Metal-Archives, gjort allting själv..
Och är det så, då bugar jag med den djupaste respekt för herrns, tydligen, helt sanslösa sinne för musik!

Länge leve The Ruins of Beverast

Och därmed kan år 2013 möta sin död.
Senast redigerad av Mordum87 2013-12-22 kl. 21:23.
Citera
2013-12-22, 21:31
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Årets sista snurr av senaste "Ruins of Beverast" pågår just nu.
Den har klättrat, det har den gjort.
Helt klart en fin platta, och den mådde verkligen bra av ligga lite på is. Om än inte lika bra som "Rain upon the Impure", så är det ändå en helt sjukt bra, otäck och grym platta! Det får jag ändå hålla med om nu.
Sen vill jag rikta en jävla massa tack och bock till huvudmannen Alexander von Meilenwald, som enligt, iaf Metal-Archives, gjort allting själv..
Och är det så, då bugar jag med den djupaste respekt för herrns, tydligen, helt sanslösa sinne musik!

Länge leve The Ruins of Beverast

Och därmed kan år 2013 möta sin död.
Vadå årets sista snurr av Blood Vaults? Har du tänkt att vara i koma fram till januari eller? Det är väl klart att man kör några vändor till. I alla fall 2 gånger i veckan, om inte fler.

Jag väntade lite att lyssna på skivan, även om den läckte lite tidigt. Jag gav den en lyssning först och då var det lite som Foulest Semen, det var inte så jävla melankoliskt och cp-galet som Rain Upon The Impure var men jag lyssnade ju inte tillräckligt noggrant.

Det gick ju några veckor innan jag kom på att "fan, jag har ju glömt bort Beverast nya skiva!" och så var jag på ruta ett igen, men denna gång ville jag verkligen uppleva skivan för vad den faktiskt är och för vad Meilenwald är. Efter att ha läst en intervju med honom (länk finns på metal-archives) så blev allt så mycket mer intressant.

Han har ju en intressant uppfattning om mänskligheten i allmänhet. Han verkar ju vara lite skön.

Citat:
The concept of “The Ruins Of Beverast” is described as Anti-human, opposite BM. A perception which seems to grow more and more common as the days go by. Tell us in your own experience the biggest faults of humankind. Our greatest errors and shortcomings. And lastly, how this philosophy fits in with you yourself being a human?

Well, up to now I have not really composed an index of humanity’s biggest faults... It’s just so obvious, I mean – I live in the city and just need to go outside to become aware of the fact that noone should handle me a weapon. Just now while I am writing this there is a fashion parade going on outside my window accompanied by these shitty Techno-beats which beat me out of my chair, so what more do I need than to take a look upon these maggots enjoying this infantile and ridiculous spectacle? Turn on the TV and the horror will continue. The German TV presents propaganda for dullness. The duller you are, the cooler you seem. And what do you think – the people believe it.

Jag har länkat intervjun tidigare om inte minnet sviker mig så för den som känner sig tillräckligt intresserad för att klicka på länkjäveln och läsa får ju göra det. Jag rekommenderar det i alla fall om man gillar Beverast.

http://www.mirgilus.com/interviews/ruins.html

Lyssnade genom Plagas och Mglas material igår och ikväll, fick för mig att jag ville lyssna genom alla favoriter jag har innan jag drar iväg till morsan för att fira jul. Plagas EP är snäppet bättre än debuten i min mening då det tycks vara mer kaotiskt och riffen är ju helt suveräna. I år har varit ett bra år, jag upptäckte ju PhD, Beverast (tror det var i år) och Plaga, 3 jävligt bra band.

np: Plaga - Goblet of Bitterness
Citera
2013-12-22, 22:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Vadå årets sista snurr av Blood Vaults? Har du tänkt att vara i koma fram till januari eller? Det är väl klart att man kör några vändor till. I alla fall 2 gånger i veckan, om inte fler.

Jag väntade lite att lyssna på skivan, även om den läckte lite tidigt. Jag gav den en lyssning först och då var det lite som Foulest Semen, det var inte så jävla melankoliskt och cp-galet som Rain Upon The Impure var men jag lyssnade ju inte tillräckligt noggrant.

Det gick ju några veckor innan jag kom på att "fan, jag har ju glömt bort Beverast nya skiva!" och så var jag på ruta ett igen, men denna gång ville jag verkligen uppleva skivan för vad den faktiskt är och för vad Meilenwald är. Efter att ha läst en intervju med honom (länk finns på metal-archives) så blev allt så mycket mer intressant.

Han har ju en intressant uppfattning om mänskligheten i allmänhet. Han verkar ju vara lite skön.

Haha jo, jag tror vi fick upp öronen för senaste Beverast av samma anledning. Jag läste också nämligen denna intervju och fick ett minnesslag i huvudet om att jag minsann glömt av det band jag håller nästan allra högst!
Jag menar dock att denna sista snurr var spiken i kistan för min årsbästalista. Inte att jag slutat upp att lyssna.
Den som slutar upp att lyssna, slutar även upp att lära och blir till slut helt dum i huvudet!
Citera
2013-12-22, 22:24
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Haha jo, jag tror vi fick upp öronen för senaste Beverast av samma anledning. Jag läste också nämligen denna intervju och fick ett minnesslag i huvudet om att jag minsann glömt av det band jag håller nästan allra högst!
Jag menar dock att denna sista snurr var spiken i kistan för min årsbästalista. Inte att jag slutat upp att lyssna.
Den som slutar upp att lyssna, slutar även upp att lära och blir till slut helt dum i huvudet!
Jo fan, jag menade inte sista snurret för evigt utan sista snurret för i år, men det var väl enkelt att missuppfatta.
Håller albumet jäkligt högt upp på min årsbästalista också, vi kanske är bröder Mordum. Vi kanske båda har one night-standsmorsor som skickade iväg oss till varsin förälder. Vilken jävla lögn man hade levt då, att leva hos en svenssonfamilj i västra Värmland när man i själva verket skulle vara son till en sjöbuse och en bordellmamma.
Nej, fantasierna får sluta där, man blir ju lite rädd.
Citera
2013-12-22, 22:30
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Jo fan, jag menade inte sista snurret för evigt utan sista snurret för i år, men det var väl enkelt att missuppfatta.
Håller albumet jäkligt högt upp på min årsbästalista också, vi kanske är bröder Mordum. Vi kanske båda har one night-standsmorsor som skickade iväg oss till varsin förälder. Vilken jävla lögn man hade levt då, att leva hos en svenssonfamilj i västra Värmland när man i själva verket skulle vara son till en sjöbuse och en bordellmamma.
Nej, fantasierna får sluta där, man blir ju lite rädd.

Hahaha!
Ja hemska tanke hörru!

Nej men jag fattar hur du menar! Jag har alltid bara varit så inne på Beverasts två första album.
Helt fantastiska skivor. Har även tyckt att tredje varit jäkligt fin även fast många gärna sågat den!
Och när fjärde kom så kände jag mig helt enkelt övergödd med RoB. Kunde inte riktigt ta in allt.
Men nu har jag kunnat gjort det, och ja.. det är en helt fenomenal skiva som sopar banan med föregående platta, som nu känns inte alls så speciell längre.
Så ja, vi är säkert bröder hörru Zartza!

Silencer - Ni vet vilken låt.
Ölen kräver den här nostalgin.
Citera
2013-12-22, 22:42
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Hahaha!
Ja hemska tanke hörru!

Nej men jag fattar hur du menar! Jag har alltid bara varit så inne på Beverasts två första album.
Helt fantastiska skivor. Har även tyckt att tredje varit jäkligt fin även fast många gärna sågat den!
Och när fjärde kom så kände jag mig helt enkelt övergödd med RoB. Kunde inte riktigt ta in allt.
Men nu har jag kunnat gjort det, och ja.. det är en helt fenomenal skiva som sopar banan med föregående platta, som nu känns inte alls så speciell längre.
Så ja, vi är säkert bröder hörru Zartza!

Silencer - Ni vet vilken låt.
Ölen kräver den här nostalgin.
Det är enkelt att se över Foulest Semen och det är lite synd ändå. Visst, den är inte så speciell som de 2 första skivorna men den är heller inte dåligt, tvärtom. Det är inte så att Beverast gjorde någon sorts Iron Maiden-sväng när Bruce lämnade bandet och 2 halvdåliga skivor gjordes. Det är heller ingen Load, Reload eller St. Anger vi pratar om. Det är helt enkelt en helt okej platta som är så jäkla enkel att se över.

Vi ska vara väldigt seriösa här nu, om ett band skapar en helt jävla uber-galen debut så är antingen andra skivan tillräckligt bra för att inte glömmas bort/sågas och Rain Upon The Impure är ju liiite bättre än debuten och om jag ska vara helt ärlig nu så tycker jag att det är otroligt skickligt gjort.
Sedan släpptes Foulest Semen som inte har lika hög kvalité som föregångarna och det är ju då som risken finns att den antingen sågas för att den "inte är som föregångarna" eller för att den helt enkelt inte är så speciell. Kvalitén på det post-apokalyptiska temat som Beverast bygger lite på är rakt igenom väldigt bra, det är inget fel på någon skiva, det är just att man "glömmer" den tredje skivan så enkelt.
Det kanske är lite som Somewhere In Time, varför i helvete är inte den lika hyllad som den egentligen borde?

Hur som helst så fick 2013 många bra släpp och en utav dessa är Blood Vaults. Jag har för övrigt inte lyckats ta mig loss ur träsket ännu. Jag lyssnar på Beverast dagligen och det tänker jag fan fortsätta med!
Citera
2013-12-22, 22:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Det är enkelt att se över Foulest Semen och det är lite synd ändå. Visst, den är inte så speciell som de 2 första skivorna men den är heller inte dåligt, tvärtom. Det är inte så att Beverast gjorde någon sorts Iron Maiden-sväng när Bruce lämnade bandet och 2 halvdåliga skivor gjordes. Det är heller ingen Load, Reload eller St. Anger vi pratar om. Det är helt enkelt en helt okej platta som är så jäkla enkel att se över.

Vi ska vara väldigt seriösa här nu, om ett band skapar en helt jävla uber-galen debut så är antingen andra skivan tillräckligt bra för att inte glömmas bort/sågas och Rain Upon The Impure är ju liiite bättre än debuten och om jag ska vara helt ärlig nu så tycker jag att det är otroligt skickligt gjort.
Sedan släpptes Foulest Semen som inte har lika hög kvalité som föregångarna och det är ju då som risken finns att den antingen sågas för att den "inte är som föregångarna" eller för att den helt enkelt inte är så speciell. Kvalitén på det post-apokalyptiska temat som Beverast bygger lite på är rakt igenom väldigt bra, det är inget fel på någon skiva, det är just att man "glömmer" den tredje skivan så enkelt.
Det kanske är lite som Somewhere In Time, varför i helvete är inte den lika hyllad som den egentligen borde?

Hur som helst så fick 2013 många bra släpp och en utav dessa är Blood Vaults. Jag har för övrigt inte lyckats ta mig loss ur träsket ännu. Jag lyssnar på Beverast dagligen och det tänker jag fan fortsätta med!

Jag håller med dig i allt du säger här.
Jag fattar fan inte heller varför "Foulest Semen..." är så sågad som den faktiskt är.
Och ska jag ta dig ordagrant på orden så håller jag ännu mer med dig. Jag står fortf ännu helt oförstående till hur just "Somewhere in time" kan vara så underskattad som den är! Helt fenomenal platta, med i stort sett, BARA bra låtar! Vilken Maiden-platta har det egentligen förutom deubten, att stoltsera med?
Nej precis.. och varför är alla andra så jävla hyllade? NEJ PRECIS!!
Jävla RIX-FM-generation!
Tackar väl fan för allas våran Adversarius här i tråden som håller fanan!.
(Och nej jag rövslickar inte honom längre.. det smakar fan skit eftersom det är en tjej inblandat nuförtiden)
Även fast jag inte delar just precis hans smak på hur BM ska göras.
Men tjaa.. De gör "Rust" bättre än vad "Rust" gör själva.. Hård respekt!

np: Deathspell Omega - Sola Fide II
Citera
2013-12-22, 22:57
Medlem
LVX156s avatar
Ruins of Beverast är ju så tråkiga så tiden stannar när man lyssnar på dem. Nå, smaken är som baken, själv lyssnar jag på den enda platta som jag lyssnat på varje dag i minst fem års tid, med undantag för någon dag då jag varit så sjuk att jag inte kunnat ta mig ur sängen, eller av någon anledning varit förhindrad:

NP: Dissection - Dark Mother Divine
http://www.youtube.com/watch?v=JFVh2DI8Fb4
Citera
2013-12-22, 23:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Ruins of Beverast är ju så tråkiga så tiden stannar när man lyssnar på dem. Nå, smaken är som baken, själv lyssnar jag på den enda platta som jag lyssnat på varje dag i minst fem års tid, med undantag för någon dag då jag varit så sjuk att jag inte kunnat ta mig ur sängen, eller av någon anledning varit förhindrad:

NP: Dissection - Dark Mother Divine
http://www.youtube.com/watch?v=JFVh2DI8Fb4

Grymt bra platta.
Men något mer bra lär du kunna häva ur dig?

np: Morbid - Disgusting Semla
Citera
2013-12-23, 00:25
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Grymt bra platta.
Reinkaos är ju knappast grymt bra. "OK" är väl ett lagom betyg antar jag. Att det kan finnas folk som föredrar den framför hans två tidigare album är för mig en gåta.

NP: Varathron - Walpurgisnacht
Citera
2013-12-23, 00:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Reinkaos är ju knappast grymt bra. "OK" är väl ett lagom betyg antar jag. Att det kan finnas folk som föredrar den framför hans två tidigare album är för mig en gåta.

NP: Varathron - Walpurgisnacht

Jo den är grymt bra. Lyriken överträffar nästan allt inom genren och den tillhör en av de absolut mest hängivna skivor jag någonsin hört.
Men jag förstår.. det är hårt att vara ung och törstande.

np: Ruins of Beverast - Blood Vaults (SIDE B)

Läser "Häxhammaren"(Malleus Maleficarum) samtidigt.
Någon som läst den, som påstår sig förstå den, mer än de delar som utförligt beskriver hur man dödar en kvinna?
Hör gärna av er.
Försten till Trve-tronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in