Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Årets sista snurr av senaste "Ruins of Beverast" pågår just nu.
Den har klättrat, det har den gjort.
Helt klart en fin platta, och den mådde verkligen bra av ligga lite på is. Om än inte lika bra som "Rain upon the Impure", så är det ändå en helt sjukt bra, otäck och grym platta! Det får jag ändå hålla med om nu.
Sen vill jag rikta en jävla massa tack och bock till huvudmannen Alexander von Meilenwald, som enligt, iaf Metal-Archives, gjort allting själv..
Och är det så, då bugar jag med den djupaste respekt för herrns, tydligen, helt sanslösa sinne musik!
Länge leve The Ruins of Beverast
Och därmed kan år 2013 möta sin död.
Vadå årets sista snurr av
Blood Vaults? Har du tänkt att vara i koma fram till januari eller? Det är väl klart att man kör några vändor till. I alla fall 2 gånger i veckan, om inte fler.
Jag väntade lite att lyssna på skivan, även om den läckte lite tidigt. Jag gav den en lyssning först och då var det lite som
Foulest Semen, det var inte så jävla melankoliskt och cp-galet som
Rain Upon The Impure var men jag lyssnade ju inte tillräckligt noggrant.
Det gick ju några veckor innan jag kom på att "fan, jag har ju glömt bort Beverast nya skiva!" och så var jag på ruta ett igen, men denna gång ville jag verkligen uppleva skivan för vad den faktiskt är och för vad Meilenwald är. Efter att ha läst en intervju med honom (länk finns på metal-archives) så blev allt så mycket mer intressant.
Han har ju en intressant uppfattning om mänskligheten i allmänhet. Han verkar ju vara lite skön.
Citat:
The concept of “The Ruins Of Beverast” is described as Anti-human, opposite BM. A perception which seems to grow more and more common as the days go by. Tell us in your own experience the biggest faults of humankind. Our greatest errors and shortcomings. And lastly, how this philosophy fits in with you yourself being a human?
Well, up to now I have not really composed an index of humanity’s biggest faults... It’s just so obvious, I mean – I live in the city and just need to go outside to become aware of the fact that noone should handle me a weapon. Just now while I am writing this there is a fashion parade going on outside my window accompanied by these shitty Techno-beats which beat me out of my chair, so what more do I need than to take a look upon these maggots enjoying this infantile and ridiculous spectacle? Turn on the TV and the horror will continue. The German TV presents propaganda for dullness. The duller you are, the cooler you seem. And what do you think – the people believe it.
Jag har länkat intervjun tidigare om inte minnet sviker mig så för den som känner sig tillräckligt intresserad för att klicka på länkjäveln och läsa får ju göra det. Jag rekommenderar det i alla fall om man gillar Beverast.
http://www.mirgilus.com/interviews/ruins.html
Lyssnade genom Plagas och Mglas material igår och ikväll, fick för mig att jag ville lyssna genom alla favoriter jag har innan jag drar iväg till morsan för att fira jul. Plagas EP är snäppet bättre än debuten i min mening då det tycks vara mer kaotiskt och riffen är ju helt suveräna. I år har varit ett bra år, jag upptäckte ju PhD, Beverast (tror det var i år) och Plaga, 3 jävligt bra band.
np:
Plaga - Goblet of Bitterness